Aan de zaken waar ik mij aan erger, daar wordt helemaal niets aan gedaan. Vandaar dat ik er mij ook aan erger.
Aan het roken daarentegen, dat is een regelrechte heksenjacht de laatste 20 jaar. Mensen beseffen dat precies niet (meer). En het is ook nooit genoeg blijkbaar. Na 20 extra verboden en 35 belastingsverhogingen, is er nog nét geen algemeen rookverbod. Gisteren nog de voorzitter van de CM die rokers zelfs wil weren van de gezondheidszorg.

Hallo?! Wat voor precedent creëer je daarmee?! Dan zal ik wel eens een boekje open doen over anderen hun gebrek aan mentale weerbaarheid die op de ziekenkas vliegen omwille van burnout en consoorten. En over obesitas. En over skiën. Enzovoort.
Ik krijg zelfs stilaan de indruk dat, door het overal te weren, mensen er nog gevoeliger aan geworden zijn. Op die manier krijg ik hier de vibes die ik ervaren had door mij extreem open en tolerant op te stellen naar mijn buren toe toen ik aan het verbouwen was. Hoe toegeeflijker ik werd en hoe meer ik openstond voor al hun vragen en wensen, hoe meer ze begonnen te eisen.
Dan houdt de tolerantie snel op bij mij.
Geen nood. Aan het huidige verbodstempo zal er ook nog wel een alocholverbod (en dus ook een katerverbod) komen.