Da's op zich niet echt belangrijk voor de meeste payrolls, er is geen impact op loon of iets dergelijks. Een ziektedag wordt in de payroll meestal niet anders behandeld dan een gewerkte dag.En hoe verwerken ze dan een ziektedag?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Da's op zich niet echt belangrijk voor de meeste payrolls, er is geen impact op loon of iets dergelijks. Een ziektedag wordt in de payroll meestal niet anders behandeld dan een gewerkte dag.En hoe verwerken ze dan een ziektedag?
Als ‘het bedrijf’ vooruit wil, waarom wordt de minimale ordergrootte dan niet aangepast? Er is ook een reden waarom die er is natuurlijk, en ofwel moet men die respecteren of aanpassen.Werk nu +- 1 jaar bij een nieuwe werkgever. Ik ben na die tijd al een betere technische kennis dan onze sales die hier +-20 jaar werkt.
Elk nieuw project dat voorgesteld wordt, wordt door de sales afgeremd, tot grote irritatie van sommige mensen intern.
Wordt er een nieuw product gelanceerd, die ons een ommezwaai zou moeten geven in de sector. Dus we zetten er zwaar op in.
Sales tegen klanten "ja nee, dit product kunt ge enkel kopen vanaf een bepaalde ordergrootte"
Onlangs belde een jonge sales mij op "Gumball, kheb hier een project waarvan de ordergrootte 10% minder is dan de minimale ordergrootte..en kmag da ni uitvoeren van mn Manager. Kunt gij niks doorpushen? Begin er lastig van te worden dat wij vooruit willen int bedrijf en de oude garde bewust alles vertraagt".
Ik heb het intern doorgepusht en wat andere managers gecontacteerd..en die waren super blij om het order uit te voeren.
Zeker als je weet dat de orderboeken niet zo gevuld zijn..
We hebben verschillende fabrieken nationaal. En van hogerop is er niemand die zegt dat er een minimale ordergrootte is. Het is gewoon de head of Sales van één van de fabrieken die gezegd heeft dat het zo was.Als ‘het bedrijf’ vooruit wil, waarom wordt de minimale ordergrootte dan niet aangepast? Er is ook een reden waarom die er is natuurlijk, en ofwel moet men die respecteren of aanpassen.
Als er bij mij iemand zwaar inzet op een project dat onder de minimale grootte ligt, mag die het uitleggen… verspilling van resources.
Een jong meiske dat reeds voor enkele jaren bij ons werkt, bij een ander team wel.
Hij heeft een blauwtje gelopen, maar nu heeft ze er gelegen, dus gaan we haar anoniem zwart maken op het forum.. de frustraties moeten geventileerd worden.. iedereen incompetent buiten onze prodigy onder de ambtenaren.. rap dodo doen en morgen braaf verder zwijgen op het landschapsbureau, OldskoolerMaar is ze knap?

Thuiswerk morgen, ik kon haar pa zijn. Ben geen ambetantenaar, daarom verdien ik meer dan u.Hij heeft een blauwtje gelopen, maar nu heeft ze er gelegen, dus gaan we haar anoniem zwart maken op het forum.. de frustraties moeten geventileerd worden.. iedereen incompetent buiten onze prodigy onder de ambtenaren.. rap dodo doen en morgen braaf verder zwijgen op het landschapsbureau, Oldskooler![]()
verdienen misschien wel, maar krijgen?Thuiswerk morgen, ik kon haar pa zijn. Ben geen ambetantenaar, daarom verdien ik meer dan u.

Uiteraard. Jij geen van beide neem ik aan, niets verdienen, ook niets krijgen.verdienen misschien wel, maar krijgen?![]()
Men zegt soms dat een bedrijfswagen je ontzorgt. Ik vind net dat de overhead en rompslomp van een bedrijfswagen hallucinante proporties aanneemt. Ik heb nu op korte termijn enkele zaken gehad aan mijn auto:
- Sterretje in mijn voorruit: daarvoor moet ik blijkbaar naar een Carglass-centrum in de buurt. Plaats X, 5 km verderop.
- Er kwam onlangs een melding op mijn auto dat ik binnen moest voor een onderhoud. Dat gebeurt dan blijkbaar weer via My LeasePlan, eigen platformpje met eigen inlogggevens, aanvraag indienen, informatie opzoeken en meegeven, adres ingeven, zij gaan dan zelf op zoek naar een garage in hun netwerk en wijzen u dat toe. Dat is dan plaats Y, 15 km in een andere richting.
- Een elektronisch defectje, wat blijkbaar onder garantie zou vallen. Dat moet dan blijkbaar weer naar de officiële verdeler van de auto aan de andere kant van het land. Besproken met mijn fleetmanager, doorverwezen naar de officiële verdeler. Locatie Z, 150 km.
- Een schadegevalletje van iemand die vermoedelijk tegen mijn auto heeft gereden zonder briefje achter te laten. Besproken met mijn fleetmanager, ik werd doorgestuurd naar de verzekeringsmaatschapij van mijn werkgever, dan weer doorgestuurd naar hun dossierbeheerder: "Ah, op basis van de foto's kunnen we niet oordelen. Maar geen paniek, wij werken altijd samen met carrosserie blabla hier in de buurt, kun je daar eens offerte laten maken?". Wéér een andere garage, weer een andere locatie, weer andere contactpersonen. De 4de locatie dus. 160 km.
Vier kleine zaken, moeten dus blijkbaar op vier verschillende locaties (!) aangepakt worden, met een veelvoud aan contactpersonen, mailtjes en telefoontjes.![]()
![]()
Als dit een particuliere auto was geweest, zoals 30 jaar geleden de norm was, dan smeet ik die gewoon binnen in de garage waar ik hem gekocht had achter de hoek. Klaar. 1 telefoontje, maximum. Vervangauto ging al klaarstaan. (Een deftige, geen Seat Ibiza zoals de vorige keer waar ik mijn gezin niet inkrijg.) Dàt is ontzorging. Maar wat een shitshow is dat eigenlijk met die fucking bedrijfswagens zeg?
Maar dit zal men steevast "vooruitgang" noemen.
Ook: Bullshitjobs alert. En ik had nog de chance dat het geen verlofperiode was. Want vanaf dat één van al die tussenstationnetjes in verlof was zou het nog een paar weken langer geduurd hebben waarschijnlijk. Bah.
Nóg een reden om al die extralegale "voordelen" af te schaffen. Nóg een reden om zelfstandig te worden. Wacht hoor, nog even mijn IT Cyber Security training afronden, nog een poll invullen voor de volgende teambuilding, mijn onkosten verklaren en indienen, mijn timesheets invullen en mijn werkdag zit er al weer bijna op. Gotta love corporate bullshit. Maar hey, volgens de laatste pitch van de CEO zijn we vooral bezig met "impact creëren!". Volgens mij kun je er niet verder vanaf staan.
We zijn fucking februari. Voor een onnozel schrammetje aan mijn carrosserie. Je kunt verdomme heel die auto from scratch (pun intended) opnieuw assembleren in die tijd.
Neen maar letterlijk hé. Als je vandaag een splinternieuwe uniek geconfigureerde auto bestelt, rolt hij vroeger van de fabrieksband dan dat ze dat schrammetje kunnen herstellen. Go figure.
Niet dus. Het is de belichaming van alles wat verkeerd loopt in onze post-moderne maatschappij: geen marge meer voor een schrammetje, administratie ten top gedreven, veel te grote firma's met veel te lange wachttijden, als kleine garnaal heb je niets te zeggen en moet je je telkens schikken, ...Nog nooit last van gehad man.Alleen al het vierde puntje van mijn waslijst aan tussenstops om mijn auto terug in originele staat te krijgen:
- Dus doorverwezen naar die carrosserie-firma die zo ver ligt. Gebeld. Datums en uur waren niet zo handig in combinatie met de afstand.
- Ik terug naar de verzekeraar: heb je er ook geen in de buurt van Gent?
- Ah ja, hoor eens bij firma X.
- Ik bel naar firma X. Timeline: Bestek laten maken ten vroegste binnen 3 weken. Herstelling: als je nu bestelt, ten vroegste in juni.We zijn fucking februari. Voor een onnozel schrammetje aan mijn carrosserie. Je kunt verdomme heel die auto from scratch (pun intended) opnieuw assembleren in die tijd.
Neen maar letterlijk hé. Als je vandaag een splinternieuwe uniek geconfigureerde auto bestelt, rolt hij vroeger van de fabrieksband dan dat ze dat schrammetje kunnen herstellen. Go figure.
Zal nog maar eens bellen naar die verzekeraar zeker? Of toch die andere, verre, nemen?
Mocht het mijn private wagen zijn: ik zou geen fuck geven om dat schrammetje. Maar neen, het is een bedrijfswagen dus komen we in de mallemolen terecht. En dan hebben we het nog niet gehad over die andere 3 puntjes. En dan moet ik straks nog de eind-beoordeling ondergaan waar er sowieso weer zever van komt als ik de verhalen hier mag geloven. Oh wauw, ik kijk er al naar uit.
Maar handig dat dat is, een bedrijfswagen.Niet dus. Het is de belichaming van alles wat verkeerd loopt in onze post-moderne maatschappij: geen marge meer voor een schrammetje, administratie ten top gedreven, veel te grote firma's met veel te lange wachttijden, als kleine garnaal heb je niets te zeggen en moet je je telkens schikken, ...
Je zou schrik krijgen om hem aan te raken of hem onbewaakt te parkeren op straat. Geen schrik van de potentiële schade op zich, schrik van de administratieve hel waarin je weer terechtkomt. Zo ver is het gekomen.

).maar die schram is toch ook helemaal niet dringend? Wat maakt u dat nu uit dat er pas een afspraak binnen 3 weken is? En dat die effectieve herstelling op zich laat wachten?Alleen al het vierde puntje van mijn waslijst aan tussenstops om mijn auto terug in originele staat te krijgen:
- Dus doorverwezen naar die carrosserie-firma die zo ver ligt. Gebeld. Datums en uur waren niet zo handig in combinatie met de afstand.
- Ik terug naar de verzekeraar: heb je er ook geen in de buurt van Gent?
- Ah ja, hoor eens bij firma X.
- Ik bel naar firma X. Timeline: Bestek laten maken ten vroegste binnen 3 weken. Herstelling: als je nu bestelt, ten vroegste in juni.We zijn fucking februari. Voor een onnozel schrammetje aan mijn carrosserie. Je kunt verdomme heel die auto from scratch (pun intended) opnieuw assembleren in die tijd.
Zal nog maar eens bellen naar die verzekeraar zeker? Of toch die andere, verre, nemen?
maar die schram is toch ook helemaal niet dringend? Wat maakt u dat nu uit dat er pas een afspraak binnen 3 weken is? En dat die effectieve herstelling op zich laat wachten?
In de tussentijd rijdt ge verder rond met een schram (die ge privé inderdaad ni eens zou laten maken) en gaat ge verder met uw leven.
't is niet dat ge in de tussentijd geen gebruik kunt maken van uw wagen en moet rond rijden in een gehuurde twingo.
Weinig contrast bij het afrukken, da's potverdekke vervelend inderdaad.Krijg hier een klacht van collega's: blijkbaar hebben ze bij Microsoft beslist het kleur van een e-mailadres in Word te wijzigen - en dat op een dusdanige wijze dat het haast onleesbaar is bij het afrukken wegens te weinig contrast. Je kan dat wellicht wel ergens aanpassen - maar bon, fantastisch werk van Microsoft toch - de nood om te veranderen is toch zo groot, vermoedelijk door de miljarden klachten die men heeft ontvangen de laatste jaren.
Het is al lang geen ergernis meer, het is gewoon, normaal.
Krijg hier een klacht van collega's: blijkbaar hebben ze bij Microsoft beslist het kleur van een e-mailadres in Word te wijzigen - en dat op een dusdanige wijze dat het haast onleesbaar is bij het afdrukken wegens te weinig contrast. Je kan dat wellicht wel ergens aanpassen - maar bon, fantastisch werk van Microsoft toch - de nood om te veranderen is toch zo groot, vermoedelijk door de miljarden klachten die men heeft ontvangen de laatste jaren.
Het is al lang geen ergernis meer, het is gewoon, normaal.

Meestal zit de lease er voor niets tussen als gij uwen opzeg geeft. Tenzij uwe lease toevallig ten einde zou lopen tijdens uw opzegperiode is het gangbaar dat die wagen in de firma blijft & overgenomen wordt door iemand anders.Omdat ik klaar wil zijn om mijn ontslag in te dienen en ik die gangsters van de leasemaatschappij geen handvaten wil geven om extra aan te rekenen.