pardal
Well-known member
in zone 50 mag die speedpedelec op de baan rijden. Hij was niet in fout, ook al was er een fietspad. Dat jij je als automobilist je eraan ergert kan zijn, maar door je gebaren breng je de andere in gevaar.Iemand op speedpedelec reed (dik in de weg) tegen pakweg 35 km/u op een baan waar je 50 mocht en waar een (goed!) fietspad aanwezig was. Ik gebaarde tijdens het inhalen dat er een fietspad was, waarop die gebaarde dat die niet op het fietspad mocht rijden. Dat mag toch wel gewoon?Verderop wordt het een baan waar je 70 mag, met kasseien (
), en na het punt waar ik hem passeerde was er geen mogelijkheid meer om door te steken naar het fietspad, dus vind ik het normaal dat je daarop anticipeert (speedpedelecs mogen daar dus niet meer op de baan rijden) door op het fietspad te gaan rijden waar het wel mag.
Ik ben zo bijna op een auto voor mij gevlogen, omdat er iemand aan het gebaren was dat ik niet op de weg mocht in een zone 50. Ik keek naar de bestuurder die aan het gebaren was, onbewust, waardoor ik niet had gezien dat de auto voor mij remde voor een voetganger over te laten steken. Met gevolg dat ik nog juist in mijn remmen kon vliegen, achterwiel omhoog schoot en ik nog juist met mijn voorwiel langs de achterkant van auto kon gaan.
Dagelijks krijg ik gebaren en claxons naar mijn hoofd als ik op de weg rij in een zone 50. Er is een gescheiden fietspad, maar slecht wegdek, veel vuil, voetgangers, tragere fietsen en bushaltes zorgen ervoor dat ik daar niet veilig kan doorfietsen. En ik rij dan nog tegen de 45 om mee te kunnen met het verhaal.
Ik merk zelf dat ik hierdoor agressiever wordt ten opzichte van chauffeurs die op mij reageren, en dat is geen goede zaak.
Verderop wordt het een baan waar je 70 mag, met kasseien (
Het moest in 'ergernissen op de weg'.
Volledig conform het principe "schoolverlatertjes en masse in het water gooien en kijken wie er blijft bovendrijven".