Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Iemand op speedpedelec reed (dik in de weg) tegen pakweg 35 km/u op een baan waar je 50 mocht en waar een (goed!) fietspad aanwezig was. Ik gebaarde tijdens het inhalen dat er een fietspad was, waarop die gebaarde dat die niet op het fietspad mocht rijden. Dat mag toch wel gewoon? :unsure: Verderop wordt het een baan waar je 70 mag, met kasseien ( :unsure: ), en na het punt waar ik hem passeerde was er geen mogelijkheid meer om door te steken naar het fietspad, dus vind ik het normaal dat je daarop anticipeert (speedpedelecs mogen daar dus niet meer op de baan rijden) door op het fietspad te gaan rijden waar het wel mag.
in zone 50 mag die speedpedelec op de baan rijden. Hij was niet in fout, ook al was er een fietspad. Dat jij je als automobilist je eraan ergert kan zijn, maar door je gebaren breng je de andere in gevaar.

Ik ben zo bijna op een auto voor mij gevlogen, omdat er iemand aan het gebaren was dat ik niet op de weg mocht in een zone 50. Ik keek naar de bestuurder die aan het gebaren was, onbewust, waardoor ik niet had gezien dat de auto voor mij remde voor een voetganger over te laten steken. Met gevolg dat ik nog juist in mijn remmen kon vliegen, achterwiel omhoog schoot en ik nog juist met mijn voorwiel langs de achterkant van auto kon gaan.

Dagelijks krijg ik gebaren en claxons naar mijn hoofd als ik op de weg rij in een zone 50. Er is een gescheiden fietspad, maar slecht wegdek, veel vuil, voetgangers, tragere fietsen en bushaltes zorgen ervoor dat ik daar niet veilig kan doorfietsen. En ik rij dan nog tegen de 45 om mee te kunnen met het verhaal.

Ik merk zelf dat ik hierdoor agressiever wordt ten opzichte van chauffeurs die op mij reageren, en dat is geen goede zaak.

in zone 50 mag die speedpedelec op de baan rijden. Hij was niet in fout, ook al was er een fietspad. Dat jij je als automobilist je eraan ergert kan zijn, maar door je gebaren breng je de andere in gevaar.
Nogmaals: Verderop mocht je 70 en er was geen mogelijkheid om veilig (i.e. zonder af te stappen en dus stil te staan op de baan) door te steken naar het fietspad vanop de baan vanaf het punt waar ik gebaarde. De fietser ging dus sowieso een fout maken. De fietspaden langs weerszijden van de baan(!) waren enkelrichting.

Het is niet omdat iemand iets 'mag', dat het niet slimmer of veiliger kan zijn om de andere optie te kiezen. Stel nu dat je zelfs heel die baan zone 50 is (wat niet eens het geval is!) dan was het nog een domme zet om op de baan te rijden. Er kwam een stuk met kasseien en lichte bochten aan. Gisteren lag die baan nat. Daar sukkelt regelmatig zelfs een auto in de kant. Waarom je daar per se als fietser wil rijden terwijl je een veiligere optie hebt, is mij een raadsel.

Verder moest dit in een ander topic. Oeps. :laugh: Het moest in 'ergernissen op de weg'.

Nogmaals: Verderop mocht je 70 en er was geen mogelijkheid om veilig (i.e. zonder af te stappen en dus stil te staan op de baan) door te steken naar het fietspad vanop de baan vanaf het punt waar ik gebaarde. De fietser ging dus sowieso een fout maken. De fietspaden langs weerszijden van de baan(!) waren enkelrichting.
ook dan mag een speedpedelecer nog op de baan rijden, als hij niet veilig op het fietspad geraakt. Het feit dat er fietspaden zijn, maakt op zich niets uit.

vanuit mijn ervaringen breng jij hem nodeloos in gevaar door te gebaren.
Het is niet omdat iemand iets 'mag', dat het niet slimmer of veiliger kan zijn om de andere optie te kiezen. Stel nu dat je zelfs heel die baan zone 50 is (wat niet eens het geval is!) dan was het nog een domme zet om op de baan te rijden. Er kwam een stuk met kasseien en lichte bochten aan. Gisteren lag die baan nat. Daar sukkelt regelmatig zelfs een auto in de kant. Waarom je daar per se als fietser wil rijden terwijl je een veiligere optie hebt, is mij een raadsel.

Verder moest dit in een ander topic. Oeps. :laugh: Het moest in 'ergernissen op de weg'.
Mag ik bovenstaande terug naar u kaatsen? Het is nog een dommere zet om naar iemand te gebaren. Zowel jij als de andere zijn dan afgeleid van het verkeer en dit enkel omdat jij vind dat de andere (op dat moment dat jij gebaart, volledig in regel is) niet de juiste keuze maakt.

Neem het aub niet persoonlijk, je triggert bij mij een ongelooflijke frustratie als speedpelecer. Nu kan ik het er eens uitgooien tegen een automobilist :)

ook dan mag een speedpedelecer nog op de baan rijden, als hij niet veilig op het fietspad geraakt. Het feit dat er fietspaden zijn, maakt op zich niets uit.

Waar het snelheidsregime boven de 50 km per uur ligt zijn speedpedelecs en bromfietsen B verplicht het fietspad te gebruiken,

Onder de 50 heeft men de KEUZE om het fietspad te gebruiken. Al moet ik eerlijk zijn dat ik ook niet al die borden echt ken aangezien ik al 20+ jaar niet meer met de brommer gereden heb. Noch met een speedpedelec. Maar als je met een speedpedelec rijdt volg je uiteindelijk eerder de regels van de bromfietser ( al zijn ze niet 100% gelijk). Niet die van de fietser.

vanuit mijn ervaringen breng jij hem nodeloos in gevaar door te gebaren.

Mag ik bovenstaande terug naar u kaatsen? Het is nog een dommere zet om naar iemand te gebaren. Zowel jij als de andere zijn dan afgeleid van het verkeer en dit enkel omdat jij vind dat de andere (op dat moment dat jij gebaart, volledig in regel is) niet de juiste keuze maakt.

Neem het aub niet persoonlijk, je triggert bij mij een ongelooflijke frustratie als speedpelecer. Nu kan ik het er eens uitgooien tegen een automobilist :)
Ik ben ook in fout. Compleet akkoord. Gebaren in het verkeer is ook onveilig.

Jij triggert bij mij ook een frustratie hoor, dus da's ingsgelijks. :laugh: Je verdedigt hier iemand die er actief voor zorgt dat hij niet meer veilig op het fietspad kan geraken (terwijl elke mens met een beetje gezond verstand dat daar doet) omdat hij door actief niet het fietspad te gaan opzoeken waar het nog wel veilig kan het recht afdwingt om niet meer op het fietspad te moeten rijden waar het wel aangewezen is.

Agree to disagree dan maar.

Je verstaat het echt niet e... BIJ EEN ANDERE WERKGEVER!
Dit inderdaad. Van opdrachtgever naar opdrachtgever zodat de interne keuken u niet teveel raakt. Vriend is bijvoorbeeld bij nieuwe klant gestart als ERP project manager, hij benadrukt nu in de opstartfase praktisch dagelijks dat de driehoek tijd-budget-kwaliteit steeds in evenwicht zijn, zodra je aan 1 van die 3 variabelen sleutelt volgen de andere 2. Management zet enorme druk op budget en N+1 is a new hire en wil zich enorm bewijzen dus zet druk op tijd, maw kwaliteit gaat inboeten en de werknemers gaan het weer met een shitty pakket moeten doen. Als freelancer kan je alleen maar uw input geven, zorgen dat meermaals ergens geschreven staat (e-mail/ meeting notes) en draait het achteraf vierkant door de spellekes op corporate level is dat uw zorg niet, op naar het volgend project.
Het is triest maar ook ik zelf merk dat ik veel meer mentale rust vind door te springen van project naar project. En vooral als freelancer nooit meegaan in de negativiteit op de werkvloer, er is overal negativiteit, het is overal iets, just smile and wave :).

Juniors die constant aan uw mouw staan trekken voor hulp.

Ik kreeg vanmorgen een vraag. Ik wou helpen, in de zin van: op weg helpen of reviewen. Bleek dat die nog helemaal niets van informatie had gekregen over dat topic. Ze werkt er nu al 4 maanden. :wtf: Volledig conform het principe "schoolverlatertjes en masse in het water gooien en kijken wie er blijft bovendrijven".

-> Doorgeschoven naar iemand anders. Ik ga die niet even tussen de soep en de patatten opleiden from scratch hoor. WTF eigenlijk.

Ik ben zo bijna op een auto voor mij gevlogen, omdat er iemand aan het gebaren was dat ik niet op de weg mocht in een zone 50. Ik keek naar de bestuurder die aan het gebaren was, onbewust, waardoor ik niet had gezien dat de auto voor mij remde voor een voetganger over te laten steken. Met gevolg dat ik nog juist in mijn remmen kon vliegen, achterwiel omhoog schoot en ik nog juist met mijn voorwiel langs de achterkant van auto kon gaan.

Dagelijks krijg ik gebaren en claxons naar mijn hoofd als ik op de weg rij in een zone 50. Er is een gescheiden fietspad, maar slecht wegdek, veel vuil, voetgangers, tragere fietsen en bushaltes zorgen ervoor dat ik daar niet veilig kan doorfietsen. En ik rij dan nog tegen de 45 om mee te kunnen met het verhaal.

Ik merk zelf dat ik hierdoor agressiever wordt ten opzichte van chauffeurs die op mij reageren, en dat is geen goede zaak.

Vind het sowieso beter dat speedpedelecs (zeker in bebouwde kom) op de weg rijden.
Dan wéét ik dat het een speedpedelec is en hij sneller afkomt dan een gewone fietser.
Als je anders uit een zijstraat de weg opdraait en je ziet een fietser op 20 meter als je snel kijkt, denk je dat je nog tijd hebt. Als dat een speedpedelec is aan 50 per uur dan weet ik dat ik daar niet voor moet.
Vind het stukken veiliger zo.

Project Support zegt dat bepaalde data niet online te vinden is. Ik google een minuutje: data gevonden. :sarcastic:

Ik ga nu de berekeningen direct ook zelf doen. Heb het eventjes gehad.

Vind het sowieso beter dat speedpedelecs (zeker in bebouwde kom) op de weg rijden.
Dan wéét ik dat het een speedpedelec is en hij sneller afkomt dan een gewone fietser.
Als je anders uit een zijstraat de weg opdraait en je ziet een fietser op 20 meter als je snel kijkt, denk je dat je nog tijd hebt. Als dat een speedpedelec is aan 50 per uur dan weet ik dat ik daar niet voor moet.
Vind het stukken veiliger zo.
Idd, en het is ook dikwijls een pak veiliger tegen mensen die van hun oprit rijden of uit hun voordeur komen met veel zwier..

Als ik van m'n oprit rij, sta ik al volledig op het fietspad vooraleer ik nog maar iets kan zien. En links van ons is een bocht. Dus ik kruip vooruit. Een gewone fietser kan daar gemakkelijk op anticiperen, en van zodra ik die zie rij ik terug achteruit. Maar een speed pedelec komt zo snel af dat het onmogelijk is.

Ik verlang echt naar iets anders.
Quota haal je normaal na zo'n 9 weken, ik na 2. Je moet een jaar en half picken voor je mag rijen met heftruck/reach truck terwijl ik die attesten al 10 jaar heb.

En djezus arrogant dat die vaste mensen zijn tegenover uitzendkrachten.

Na index zit ik nu op zo'n 800 euro per week, lastig te overtreffen.

Ik verlang echt naar iets anders.
Quota haal je normaal na zo'n 9 weken, ik na 2. Je moet een jaar en half picken voor je mag rijen met heftruck/reach truck terwijl ik die attesten al 10 jaar heb.

En djezus arrogant dat die vaste mensen zijn tegenover uitzendkrachten.

Na index zit ik nu op zo'n 800 euro per week, lastig te overtreffen.
3200 per maand netto?

Een halve dag verlof willen nemen voor vrijdag maar de lonen zijn al verwerkt, dus can't compute.
Ze doen er eerst tot half februari over om het aantal verlofdagen te berekenen voor dit jaar, en het is nu dat.

En nu nog een volleerde gorilla zilverrug in een mailketting die op alles wat ik schrijf per se nog iets moet toevoegen of even moet etaleren tegenover zijn baas dat hij mij inhoudelijk kan challengen. Stoer hoor jongen. Je doet mee op het hoogste niveau hoor. Moet je nu een ballon hebben? :sarcastic:

Dwaze kloot. Zieligaard.

Kleine follow up .

Heb dus de schade die aan de auto is aangegeven aan de leasing en bericht terug gekregen omdat het contract toch bijna ten einde was dat ik die niet moet laten herstellen nu maar gewoon zo moet binnen geven en dat ze dat wel zullen regelen met de werkgever .
Mailtje gestuurd naar de fleet verantwoordelijke en die zegt dat dit standaard procedure is bij die leasing maatschappij als contract bijna ten einde loopt en dat het nu maken geen kosten gaat uitsparen voor de werkgever en dat ze mij niet zullen aan gerekend worden . ;)

Terug
Bovenaan