Groot verschil met aanvraag van de werken.Maar als jij een factuurtje van 8 werkuren krijgt, maar 3u zat hij te dutten, maar het werk is perfect af en doordat je metser volledig alert was ook nog eens prima afgewerkt, of je krijgt er eentje van 8 werkuren waarbij de werknemer niét heeft gedut, maar 8u trager heeft gewerkt door slaaptekort en die 3 extra uren nodig had om het af te werken, dan is er toch geen verschil?
Als klant ga je nooit kunnen zien of het perfect is, goed of écht perfect.
Het enige wat je als klant onthoudt is dat de er geslapen werd, op de gsm gezeten was.
En als zelf het werk goed is, ga je elke fout (en die zijn er steeds) daaraan wijten.
Werk je via totaalprijs project => geen probleem dat hij gsm/spelletjes/whatever doet, als het werk maar op de afgesproken tijd klaar raakt
= geen invloed op het werk.
Werk je via uurprijs, dan probeer ik steeds aanwezig te zijn en zal er navenant betaald worden.
Zoals gezegd, het werk lijdt eronder dus niet correct.@Loser dus als er bij u iemand komt werken uitvoeren (aannemer met personeel) of ge gaat bij de tandarts gaat/dokter.
En die zit(ten) ondertussen, waar je bij bent, op hun gsm te tokkelen of zelfs een dutje te doen, waardoor mogelijks de concentratie (tweede geval) wat minder is, of het iets langer duurt.
dan is dit voor jou perfect verdedigbaar als het maar goed gekaderd wordt naar de klant/patiënt?
Factuurtje met 8 werkuren, maar 3u daarvan heb je gezien/gehoord dat de ene metser op zijn gsm zat, echter op einde dag is de ploegbaas het komen “kaderen”, TikTok en IG helpt die kerel met de concentratie nadien.
De andere heeft achter een muurtje 2u geslapen (buiten de pauzes).
Aankaarten naargelang de afspraakGa je betalen of die uren aankaarten?
Ik sta soms verbaast van hoe weinig mensen, vaak werknemers, niet snappen waar geld vandaan komt en naartoe gaat.Of geldt dit alleen in een werknemers-werkgever relatie waar de WG alles maar moet slikken en kaderen tegenwoordig en waar de werknemer denkt dat de winst uit de lucht komt vallen?
Zo heb ik ex-collega gehad die +/- 7500 euro bruto had, deftig opgeleid, maar het verschil tussen bruto en netto maar niet begreep.
ook zeer veel mensen die een jaarrekening niet (kunnen) opzoeken of het gewoon niet interesseert wat een bedrijf verdient.
Ik welEdit: ik ben niet aan het werk ter info![]()
.

.