Volgens mij heb je dus net gedaan wat de persoon van de 10seconden regel wil aantonen: je hebt iets verder nagedacht en geoordeeld, hiervoor moet ik bij een collega ten rade gaan. Je komt bij die collega aan en zegt: ik heb x,y,z opgezocht, maar volgens mij kom ik hiermee niet verder.Niet iedereen werkt in de IT waarbij alle antwoorden online staan... Vakkennis staat bij ons (verzekeringen) zeer zelden zomaar op internet.
….
Je kan zo'n zaken wat proberen googlen maar je gaat u vooral vastrijden om na een half uur toch naar een meer ervaren persoon te moeten gaan, of je kan je eigen ding wat proberen doen en foute info hebben/gebruiken (laat staan, bezorgen aan een klant).
De bron hoeft niet het internet te zijn, je kan bijvoorbeeld al de specifieke polis hebben nagelezen etc.
Vergelijk het met deze situatie:
- Je moet op in een straat “A” zijn van een bepaalde gemeente “B” en je staat momenteel bij je thuis en je hebt geen GPS.
- Je kan naar gemeente “B” rijden en daar vragen aan iemand waar straat “A” is
- Je kan iemand zoeken wiens GPS je kan lenen
- Je kan aan je papa vragen om je te brengen
De laatste optie is voor jezelf veruit de meest efficiënte want je komt met 100% zekerheid aan op de juiste bestemming en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal je de volgende keer nog steeds niet weten waar straat “A” zonder GPS en heeft je vader veel tijd verloren.

Ik ben zelf de persoon van de 10-seconden regel, ik heb mijn eigen redenering dus bevestigd zeg je? Goed dan hé?

.