Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik ben bezig in mijn opzeg en heb er geen zin meer in 😵‍💫

Utility% down the drain maar bon, wat gaan ze er aan doen?
Haha zei ik bij mn vorige werkgever (die mij constant klootte) ook "kga juist het broodnodige doen..en als ze ni blij zijn, wat gaan ze doen? Mij ontslaan?😂"
Ge had hun kop moeten zien.

Ik heb dat zelf ook ooit eens gehad. Nu ja, ik werkte toen de vaste nacht in een fabriek om mijn studies te betalen, en het was een verplichte bespreking 's ochtends die 4h duurde. Ben daar dus ook in slaap gevallen.
Ondanks dat ik besefte hoe belangrijk het was, kon ik het gewoon niet meer tegenhouden. Ben zelfs enkele keren naar toilet enzo geweest om water in mijn gezicht te gooien, zonder effect.

Schaam me nog steeds, als ik eraan terug denk 🫣

Edit: zie nu pas dat ze aangesproken is geweest, hilarisch wel
Tja dat hou je idd gewoon niet tegen. Werken van 22h tot 6h (of 21h tot 5h) om dan nog 4h op een stoel te zitten, dat houdt bijna niemand vol.

OT: hier is gisterennacht een student in slaap gevallen OP EEN BED. Die is dus bewust op een bed gaan liggen (een eindje van zijn werkplek) om te slapen :eek:

Een collega meldt zich ziek omdat "het niet meer gaat." Het was al een langere periode moeilijk (humeur), maar ondanks alle gesprekken heeft ze nooit aangegeven wat er niet meer gaat en wat we kunnen doen om het wel te doen gaan. Ondertussen waren mensen zich de afgelopen weken aan het dubbelplooien om werklast te verlagen en is er vorige week een nieuwe collega gestart om het werk beter te kunnen verdelen. Ik begrijp niet hoe je stopt met nadenken over een oplossing en zelfs stopt met communiceren. Ondertussen staat Instagram wel vol met foto's van uitstappen van de afgelopen week, dus ik hoop dat die rust dan wel de mogelijkheid brengt om iets bij te dragen aan een oplossing.

Ik ben blij dat ik het niet moet oplossen, maar personeelsbeleid is toch echt het rotste aan jobs met verantwoordelijkheid.
Dat je niet heel rationeel blijft in zo een situatie snap ik wel. De uitstappen ook. Dat ontspant en dat heeft ze nu gewoon nodig.

Weet niet of de jeugd zo simpel is of zij misschien zo is. Ze is 22-23jr oud en heeft haar rijbewijs nog niet behaald (ook geen interesse in)...maar ze wil een sales functie uitoefenen na haar stage.

Mn Manager "ja maar in de sales zijt ge bijna verplicht om een rijbewijs te hebben"

Zij "eeecchht?!? Dat wist ik niet. Maar waarom?"

Manager "ah, ge moet toch naar uw klanten kunnen rijden over gans het land?"

Zij (not kidding) "ahja maar de taxi gaat toch ook?" 😂😂😂

Nu iets anders. Zit in een internationale meeting. En het gaat over de omzetcijfers over een bepaald product. De Franse speaker "why are we so weak in France?"
Franse collega "je n'ai pas compris la question" 😂.
Een rijbewijs is snel gehaald eh als het moet. Ik ben in audit gestart, moest letterlijk heel het land afreizen. Ik heb mijn rijbewijs 3 maand voor mijn startdatum gehaald.
Mijn partner is ook bij big four in consultancy gestart. Die had de eerste weken zijn rijbewijs nog niet, woonde in Brussel centrum en heeft zich wat beholpen met het openbaar vervoer.

In een stad heb je in principe de auto niet echt nodig. Ik had tijdens mijn studententijd in Leuven centrum ook geen nood aan een wagen.

Een rijbewijs is snel gehaald eh als het moet. Ik ben in audit gestart, moest letterlijk heel het land afreizen. Ik heb mijn rijbewijs 3 maand voor mijn startdatum gehaald.
Mijn partner is ook bij big four in consultancy gestart. Die had de eerste weken zijn rijbewijs nog niet, woonde in Brussel centrum en heeft zich wat beholpen met het openbaar vervoer.

In een stad heb je in principe de auto niet echt nodig. Ik had tijdens mijn studententijd in Leuven centrum ook geen nood aan een wagen.
Ex-collega is na zijn doctoraat bij McKinsey begonnen zonder rijbewijs. Woonde ook in Brussel en had dat nooit nodig gehad, heeft dat dan inderdaad snel gehaald omdat het makkelijker was.

Je moet toch al echt zeer lomp zijn om moeite te hebben bij het halen van een rijbewijs, zowat iedereen haalt dat...

Laatst bewerkt door een moderator:

Dat een rijbewijs snel behaald kan worden, is geen twijfel over mogelijk. Het ging meer over de houding "aah het gaat toch met de taxi?". Ze verwachtte ook dat de werkgever de taxi zou betalen.

Vorige week had iemand van mijn team afspraak ingepland met de CEO (het is hier nogal redelijk familiaal en dus makkelijk te regelen).
Daar had ze voorgelegd dat ze een kans had gekregen op een ander met een stuk hoger loon.
Eigenlijk had die afspraak met mij moeten zijn maar soit, CEO heeft gezegd dat we daar echt niet aan kunnen maar dat ze even moest wachten tot deze week.

Nu mailtje van mijn teamlid om een afspraak met mij te beleggen maar dat ging pas ten vroegste morgennamiddag of donderdag dus ik bel haar. Maar ze wil het absoluut niet via telefoon zeggen en komt dan nu toch af, tja dan weet ik genoeg vrees ik :(

Ja ze heeft haar opzeg gegeven dus.
Zeer jammer, gaat naar een concurrent.
Ze krijgt daar de kans om coaching te doen en meer leiding te geven. Daar is hier geen mogelijkheid voor en ze zou daar, in mijn ogen, ook niet de juiste persoon voor.
Ik betwijfel ten zeerste dat ze daar die kans wel gaat krijgen want ik ken die concurrent dus ik geloof er weinig van.

Na meer dan 4 jaar afscheid nemen van iemand is niet leuk. Zijn ook heel wat tranen gevloeid, maar ze heeft er erg lang over nagedacht.
Ik wens haar het beste maar vrees ervoor....

Dat een rijbewijs snel behaald kan worden, is geen twijfel over mogelijk. Het ging meer over de houding "aah het gaat toch met de taxi?". Ze verwachtte ook dat de werkgever de taxi zou betalen.

Nooit gesnapt dat mensen de voordelen van een auto niet inzien. Ja, je kunt het niet nodig hebben of er geen waarde aan hechten. Maar het idee dat het even snel en efficient kan met het open vervoer of taxi is toch wel van de pot gerukt.

In de familie is ook een nichtje van ondertussen bijna 30y. "Ik heb geen rijbewijs nodig". 3/4 van de jobs kan ze niet voor solliciteren want raakt ze er niet met de bus. En als ze dan een job heeft, mag ze helft van de keren helft van de familie afbellen omdat ze vroeg of laat terplekke moet zijn en de bus rijdt nog niet/niet meer. "Moet je niet eens je rijbewijs halen?". "Niet nodig. En overigens, een auto kost veel". OK dan. :woohoo: Zelfs cege, die eigenlijk maar aantrouwsel is want het is het nichtje van mijn madam, heeft al paar keer goeie samaritaan mogen spelen en 20min heen/20min terug om 22h mogen doen... -_-

Nooit gesnapt dat mensen de voordelen van een auto niet inzien. Ja, je kunt het niet nodig hebben of er geen waarde aan hechten. Maar het idee dat het even snel en efficient kan met het open vervoer of taxi is toch wel van de pot gerukt.
Als die mensen in een deftige stad wonen en nog jong zijn snap ik dat nu wel eigenlijk. Buiten de stad denk ik wel dat de meeste jonge mensen al snel merken en te horen krijgen dat een wagen handig is, maar als (studerende) twintiger in Brussel is dat toch niet het geval hoor. Ja, als je eenmaal buiten Brussel werkt en/of kinderen krijgt ligt dat anders natuurlijk.
In de familie is ook een nichtje van ondertussen bijna 30y. "Ik heb geen rijbewijs nodig". 3/4 van de jobs kan ze niet voor solliciteren want raakt ze er niet met de bus. En als ze dan een job heeft, mag ze helft van de keren helft van de familie afbellen omdat ze vroeg of laat terplekke moet zijn en de bus rijdt nog niet/niet meer. "Moet je niet eens je rijbewijs halen?". "Niet nodig. En overigens, een auto kost veel". OK dan. :woohoo: Zelfs cege, die eigenlijk maar aantrouwsel is want het is het nichtje van mijn madam, heeft al paar keer goeie samaritaan mogen spelen en 20min heen/20min terug om 22h mogen doen... -_-
Mja, dat lijkt me nu wel eerder een beetje een kalf.

Zelfs cege, die eigenlijk maar aantrouwsel is want het is het nichtje van mijn madam, heeft al paar keer goeie samaritaan mogen spelen en 20min heen/20min terug om 22h mogen doen... -_-
Tijd om zo’n “TAXI” bordje te kopen dus, om op uwe auto te zetten als ge nog eens moogt uitrukken.

Als die mensen in een deftige stad wonen en nog jong zijn snap ik dat nu wel eigenlijk. Buiten de stad denk ik wel dat de meeste jonge mensen al snel merken en te horen krijgen dat een wagen handig is, maar als (studerende) twintiger in Brussel is dat toch niet het geval hoor. Ja, als je eenmaal buiten Brussel werkt en/of kinderen krijgt ligt dat anders natuurlijk.

Ja uiteraard. Toen ik ging studeren had ik ook geen auto. Maar ik had op mijn 20 21 ergens mijn eerste auto (een wrak van letterlijk 50 euro). Daar hebben we toch altijd tochten mee gedaan en 10000x opgetrommeld geweest door studentenclub, als er uitstappen waren, veld practica, bedrijfsbezoeken, etc etc. Allemaal leuk en wel om geen auto te hebben, maar als er moet gekozen worden, is het toch altijd de auto boven het openbaar vervoer door de 'ik heb geen auto nodig' mensen...

Mja, dat lijkt me nu wel eerder een beetje een kalf.

Stem Groen (maak van je leven een citroen).

Het programma waarin ik moet werken is verschrikkelijk traag sinds de laatste update van vorige maandag, met vandaag toch het toppunt.

"Bestand > Opzoeken beweging"
==> Het duurt zo lang voor dat het kadertje verschijnt waarin ik het bewegingsnummer moet intikken dat m'n Teams op "away" schiet als ik intussen niet met m'n cursor random beweeg.

Internet hier thuis werkt perfect normaal, maar op m'n laptop van het werk met VPN is alles sowieso veel trager.

Eens door het werk gesnuisterd van het nieuwe projectje waar consultant B opzit. Ook omdat er afhankelijkheden zijn, dus ik moest al eens gaan kijken.
Wtf, die heeft niet meer gedaan dan een bestaande module gewoon gekopieerd, en wat zaken hernoemd.
Volgens mij heeft die de analyse, die er nu eens deftig was, nooit gelezen, dat kan niet anders.
De vragen dat die soms ook stelt, heeft echt geen idee waar die mee bezig is.

Wtf toch, mormelventje.

Echt een ramp die. Dat was nu eens een simpel projectje, verpest die dat ook nog.

Ik was al bezig met iets anders recht te trekken waar die heeft aangezeten.
Gewoon een api call, maar de helft van de verplichte velden komen leeg binnen.

Die heeft totaal geen hands-on, kan totaal geen verbanden leggen, en gewone basisinzichten ontbreken. Doet over alles pokketraag en dan werkt het nog niet.
Ironisch werd deze voorgesteld als ene waar ik veel aan ging hebben. "Want dat is een kei slimme."
Die heeft gewoon tot haast zijn 30ste op de schoolbanken gezeten.
Gerangschikt van al wat ooit is gepasseerd, bengelt die echt wel ferm achteraan.

Echt, wtf toch weer. Moedeloos.

Je hebt copy pasten, en je hebt copy pasten. Zeker na geruime tijd zou je alvast meer mogen zien dan een pure copy paste en wat hernoemingen.
Aan de vragen dat die stelt weet ik dat die vaak op een verkeerde piste zit, dat is louter relevant in de module waarvan die 'kopieert', niet in het nieuwe gedeelte.
+ extra codes aanmaken waarvan die dan de naam aanpast naar zogenaamd het nieuwe, maar codes zijn gewoon irrelvant in het nieuwe.
Soit no way dat die de analyse eens deftig heeft doorgenomen. Dan zou dat gewoon duidelijk zijn.
Ook tijdens vergaderingen erover heeft die al voor awkward stiltes gezorgd.
Iedereen starende: "dat heeft er nu helemaal niets mee te maken."

Zijn (rest) api service (call) geeft niet alle data terug. Veel veldjes in de json zijn gewoon null, terwijl dat op niks slaat.
Als die ook maar 1 keer eens getest zou hebben, zou dat wel opgevallen zijn.
Je zou toch denken dat ze met zo'n knappe (figuurlijk) huis IT'er-en-alles-kunner toch geen consultants meer nodig hebben op je werk hé. :s

'Snel' is dan toch ook relatief. Paar dagen studeren aan de theorie & snel een theoretisch examen afleggen, fine.
Maar dan ineens 20u rijschool, wat toch wss niet op een week zal gebeuren, maar wss toch de snelste optie zal zijn. Laat staan met een begeleider.

Dan wss een eeuwigheid wachten op een examen.

Je zou toch denken dat ze met zo'n knappe (figuurlijk) huis IT'er-en-alles-kunner toch geen consultants meer nodig hebben op je werk hé. :s
Bij de overheid moet en zal geld vergooid worden he.
Zou jij maar al te goed moeten weten. Vanaf het moment dat jij 's morgens aanlogt, begint BNP-verbranding.
Plus de insteek is dat die zogenaamd nieuwe kennis kunnen aanbrengen. Hoe ironisch.

Daarnet weer een heel stuk liggen te verbeteren.
Totaal niet gemaakt volgens de basisprincipes.
Wat je normaal gewoon leert op school.

Zou jij maar al te goed moeten weten. Vanaf het moment dat jij 's morgens aanlogt, begint BNP-verbranding.
Plus de insteek is dat die zogenaamd nieuwe kennis kunnen aanbrengen. Hoe ironisch.

Loopt dien in zijn whatsapp groepje te kakken op de pedante ambtenaar. En hij kan de grootste drol afleveren en de ambtenaar met te veel tijd fixt het toch.

Loopt dien in zijn whatsapp groepje te kakken op de pedante ambtenaar. En hij kan de grootste drol afleveren en de ambtenaar met te veel tijd fixt het toch.

We spreken over beerputten. Goed schuimend. Best geen vuurtje in de nabijheid. Goed dat ik niet rook.
Een drol met een vaste structuur zou al een verbetering zijn.

Laatst bewerkt:

Misschien naïf van mij maar kan je gewoon niet beter het volgende doen?
a) rapporteren wat er niet goed aan is
b) de stront zelf niet opkuisen
Bij overheidsprojecten is het toch zo dat dit meestal projecten zijn met bepaalde scope die afgeleverd moet worden? dus niet werkend = niet afgeleverd.
En indien het toch time & material contracten zouden zijn
a) escaleren dat de persoon in kwestie zijn werk niet correct uitvoert en onmiddelijk buiten zwieren
b) zelf de technische gesprekken doen om de juiste consultants te krijgen op het project

man man man.
https://www.ejustice.just.fgov.be/eli/besluit/2019/05/23/2019013027/justel
Sans préjudice du dimensionnement de l'ouvrage et du système de régulation de débit de fuite qui se fondent sur les prescriptions du règlement régional d'urbanisme adopté en vertu des articles 89/1 à 89/5 du Code bruxellois pour l'aménagement du territoire, ou d'un règlement communal d'urbanisme le cas échéant, tout bassin d'orage futur, qu'il soit enterré ou en surface, est équipé des éléments suivants :
wordt
Onverminderd de dimensionering van het kunstwerk en het regelingssysteem van het verliesdebiet op basis van de voorschriften van de gewestelijke stedenbouwkundige verordening die aangenomen is overeenkomstig de artikelen 89/1 tot en met 89/5 van het Brussels Wetboek voor Ruimtelijke Ordening, of, in voorkomend geval, een gemeentelijke stedenbouwkundige verordening, moet elk toekomstig stormbekken, ongeacht of het zich ondergronds of aan de oppervlakte bevindt, met de volgende elementen uitgerust zijn:

Kheb de tekst nu eens door google translate gehaald en die vertaalt nog beter dan boven staand..... Dat zulke schabouwelijke vertalingen in officiële documenten verzeild geraakt. Vanaf nu voorzie ik elk stormbekken met een kunstwerk, onverminderd!

Terug
Bovenaan