Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Er zijn nog altijd mensen in onze maatschappij die wel kwetsbaar zijn. Heb het nu zelf opgelopen als hoogzwangeren en vorige week in het ziekenhuis beland. Morgen testen om te zien of de baby geen schade heeft opgelopen.
Heb nu vanmorgen artikel zien passeren dat ze zwangeren toch oproepen zich te vaccineren in de vaccinatiecampagne die deze week gestart is omdat ze zien dat er toch verschillende zwangeren op intensieve belanden.
En dat is maar een deel van de bevolking die ernstig ziek kan worden.
Dus uit respect, als je twijfelt aan uw symptomen neem je uw voorzorgen, en draag je op zijn minst een mondmasker indien van toepassing :).
Goh, voor mij was dat m'n eerst zieken 'verlof' in jaaaaaren als ik daar met die covid zat. Mij hebben ze niet gezien op den buro ze. :sneaky:

Afgelopen week was men laatste dag voor mijn verlof. Toch een schoolvoorbeeld hoe vierkant het draait.

Normaal is het 2-3 weken voor het verlof geen zaken meer toewijzen: 3 dagen voor ik aan men verlof begin, hierse nog 2 dossiers.
Aan begonnen, goed aan gewerkt zelfs, niet afgekregen.

Ben een dikke maand weg, moet niet denken dat N+1 eens belt om te vragen of er nog iets is of opvolging nodig heeft. Dus ik mail hem zelf.
Dossier X en Y. Dit al allemaal gedaan, enkel dit en dit nog te doen

Respons: "Ik zal het nog eens bekijken en dan zien wat we kunnen doen"
Nee, nee, nee. Werk gewoon verder op mijn basis..
Intussen terug van vakantie. Nog niet aan het werk, maar toch eens snel gekeken. Kwestie van de 1e dag niet overladen te worden.

Bovenstaande dossiers: niks mee gedaan, niet toegewezen aan iemand anders en uiteraard buiten termijn.
Ik weet al wat men eerste mail is maandag. I'm back bitch 😂

Intussen ook een teamsbericht van de collega die mijn zaken heeft overgenomen op 1 augustus er al mee stopt wegens onwerkbaar, onrealistisch, onoverzichtelijk,...

Zonet gebeld door mijn Teamlead. Weer een sympathieke ex-collega die een pijnhoop achtergelaten heeft blijkbaar. Liegen over de status van zijn projecten, half-afgewerkte zaken, ... die ik nu mee mag helpen rechttrekken.

Hoe dankbaar.

Ik ben opgevoed met een bepaalde werk-ethos. Een bepaalde verantwoordelijkheid. Correct zijn. Maar hoe ouder ik word hoe meer ik merk dat mensen met alles wegkomen.
Naar mijn ervaring ligt veel aan de werkgever daarbij. Of er beginnen mensen met goeie bedoelingen die gaandeweg gedesillusioneerd en gedemotiveerd geraken door de algemene werking/mindset die door gans de organisatie gedragen wordt en dus ook minder goed/nauwgezet gaan presteren (in een goed team met een goeie leidinggevende komt dat weer goed en zelfs hun slechter werken is vaak nog oké. Alleen jammer van het potentieel). Of er beginnen mensen met een slechte werkethiek die veel te lang blijven weggeraken met hun ondermaats werk, opnieuw door de algemene werking/mindset van het bedrijf.

Teams meetings waarin ze een discussie aan het voeren zijn die jij met één zin kan oplossen. Maar ze geven je de kans niet om je zeg te doen, iedere keer je iets zegt word je onderbroken en je krijgt er geen speld tussen. Laat ze maar sukkelen dan...:sop:
1x meegemaakt, ben opgestaan (iedereen natuurlijk kijken en even niets zeggen), mijn zeg gedaan op 10 seconden en gezegd dat als ze er nog verder over wilden leuteren, ze het gerust en petit comité mochten doen en gewoon verder gaan werken.

Meeting was 5 minuten daarna ook gedaan, soms moet je gewoon uw eigen goesting doen.

Heerlijk als je weet dat de nieuwe koffiemachine onderweg is, en je die zelf mag installeren en niet moet delen met een hoop andere koffiedrinkers.

1x meegemaakt, ben opgestaan (iedereen natuurlijk kijken en even niets zeggen), mijn zeg gedaan op 10 seconden en gezegd dat als ze er nog verder over wilden leuteren, ze het gerust en petit comité mochten doen en gewoon verder gaan werken.

Meeting was 5 minuten daarna ook gedaan, soms moet je gewoon uw eigen goesting doen.
Ik heb in het verleden na enkele vruchteloze pogingen om mijn zeg te die wel al eens een Teams meeting verlaten zonder iets te zeggen.

Intussen terug van vakantie. Nog niet aan het werk, maar toch eens snel gekeken. Kwestie van de 1e dag niet overladen te worden.

Bovenstaande dossiers: niks mee gedaan, niet toegewezen aan iemand anders en uiteraard buiten termijn.
Ik weet al wat men eerste mail is maandag. I'm back bitch 😂

Intussen ook een teamsbericht van de collega die mijn zaken heeft overgenomen op 1 augustus er al mee stopt wegens onwerkbaar, onrealistisch, onoverzichtelijk,...
En ligt dit aan de organisatie in het algemeen, of aan de bazen/collega's?

Net een collega moeten vervangen in een groot HR overleg tussen alle federale diensten. Mijn slide was in het Frans, mijn uitleg in het Nederlands. Zegt er een in het Frans dat ze er niets van verstaan heeft omdat ze geen Nederlands kan. Tja, jammer. :rolleyes:

Net een collega moeten vervangen in een groot HR overleg tussen alle federale diensten. Mijn slide was in het Frans, mijn uitleg in het Nederlands. Zegt er een in het Frans dat ze er niets van verstaan heeft omdat ze geen Nederlands kan. Tja, jammer. :rolleyes:
Ooit het omgekeerde meegemaakt, 2 wekelijkse demo aan de gebruikers en federaal actieve organisatie dus normaal in het Engels. Nu was er door omstandigheden enkel de Waalse kant aanwezig, waarop de organisator zegt we kunnen mss de meeting in het Frans doen, nu er alleen franstalige gebruikers zijn. De product owner direct: Bon idee, Landtlord vas y. Wat ook ongeveer hete enige Frans was dat hij kon, dus 50 minuten onvoorbereid in het Frans de meeting "mogen" geven.

overduidelijke phishing testmail van onze interne IT

de boomers weer beginnen flippen en naar afdelingshoofd gestapt "wat is me dat, ik krijg een mail dat ik binnen het uur het document moet dowloaden, tekenen en terug opsturen via e-mail? Wat als ik in middagpauze had geweest, dan had ik dat nooit op tijd kunnen doen?"

En ligt dit aan de organisatie in het algemeen, of aan de bazen/collega's?
Dat het werk is blijven liggen? N+1
Collega's kunnen niet zien wat er open staat of dat er dingen moeten worden overgenomen.
N+1 was op de hoogte en heeft het gewoon laten liggen

Dat de collega weggaat is een combinatie van
Luie N+1, bemoeizuchtige N+2 met micro management waardoor er een gespannen sfeer is.
Collega's moet je tijd geven want zitten karakters tussen, maar is ook een kwestie van uzelf te profileren en soms wat op te dringen/tussen te wringen.

Denk dat het dag 1 of 2 was toen ze tegen mij zeiden "je hebt 6 maanden opleiding gehad en ze verwachten dat je het werk kan. Heb je vragen dan zoek je het eerst zelf op en dan kom je het vragen. Verwacht niet dat wij telkens aan jou komen vragen of het lukt/duidelijk is"

Laatst bewerkt:
Ik ben heel blij dat we met onze postploeg volledig overgenomen zijn door een ander bedrijf, hierdoor kunnen we ons werk zoals voorheen min of meer verder zetten.
Maar het was de bedoeling dat we zouden gaan werken vanuit Alken, maar door omstandigheden is dat momenteel niet mogelijk dus vertrekken we vanuit As (gelukkig moeten we niet altijd allemaal naar daar).
Tweede punt van ergernis is dat ik constant met mijn eigen auto mee moet naar de locaties waar we moeten werken, want we hebben momenteel een camionet waar maar 3 man in kunnen en we zijn met 5 wanneer onze ploeg volledig is.

Laatst bewerkt:
Consultantje B (wie dat organisme is, heb ik op vorige pagina's reeds beschreven.)
Omdat het vorige project te moeilijk was, mocht die aan een ander beginnen.
Nu zit die daar al geruime tijd op, heeft die nog niets haha. En het is verre van een moeilijk projectje.
Zit die eerst een andere module te proberen, een reeds bestaande die lijkt op het nieuwe dat gemaakt moet worden.
Zit dan te testen met query's en postman, loopt dan tegen de stomste fouten aan.
Hele epistels uitgeschreven met zijn problemen.
Tja, als je id's uit verschillende tabellen mixt, dan ga je idd niets vinden haha.
Iedereen maakt wel eens domme fout, maar na hoogstens een kwartier ben je er door.
Ik denk niet dat het nog iets wordt met hem. Baas begint ook meer geagiteerd te worden.

Meldingen van de helpdesk die ontsporen.
Sommige zijn al een maand overtijd.
Haha echt wtf, gewoon omdat er daar typfouten maken.
Je vult de melding netjes aan, expliciet duidend waar de fout zit, welk karaktertje. Hele kettingmeldingen na een tijd, uiteindelijk terugkomend.
(En ik kan het niet aanpassen nee, heb de schrijfrechten niet. Ligt allemaal niet in mijn beheer.)

Inclusionella nog eens aan de lijn gehad. Een zwaar probleem en ze wist echt niet wat ze moest doen.
"Ok"
Er zit een berekend veld in de toepassing, afhankelijk van 2 andere velden.
Is die berekening nu niet getriggerd geraakt, of destijds niet opgevuld geraakt bij de initiële opvulling...
Dus ik: "probeer eens een veldje te wijzigen, misschien triggert dat de berekening."
Et voila.
Gefascineerd ze was, precies magie, van ale hoe kan dat nu.
Haha, i.p.v. dat zelf gewoon eens te proberen.

Haha wtf toch allemaal.
Consultantje B maakt het ondertussen wel bont.
Is niet online voor 10-11 uur. (Collega's hebben zich al geërgerd dat hij effectief niet te pakken krijgen was.)
's middags is die ook wel 2 uur weg. Om 16 uur een geel bolletje, dat uiteindelijk grijs eindigt.

Wtf toch. Je hebt de kantjes eraf lopen, en je hebt met een hele pikdorser de kant invlammen met een zwarte rookpluim uit de uitlaat.

Ze gaan hem wsl willen dumpen.
Maar goed, wat komt er dan weer in de plaats.

---
Nu ook weer, ene doet een algemene oproep. Consultantje B is eigenlijk diegene die moet antwoorden, want hij is er expliciet mee bezig.
Nog steeds afwezig, bijna 14 uur. Een mooi geel bolletje bij zijn naam. :V

Laatst bewerkt:
Hey uh, if you put the uurkes wrong on 't project, den no more koffiekoeken for you hé!
Geloof het of niet, nu begint dat mens ook memes te maken bij de maandelijkse timesheet email!

Ob6vudJ.jpeg

Ooit het omgekeerde meegemaakt, 2 wekelijkse demo aan de gebruikers en federaal actieve organisatie dus normaal in het Engels. Nu was er door omstandigheden enkel de Waalse kant aanwezig, waarop de organisator zegt we kunnen mss de meeting in het Frans doen, nu er alleen franstalige gebruikers zijn. De product owner direct: Bon idee, Landtlord vas y. Wat ook ongeveer hete enige Frans was dat hij kon, dus 50 minuten onvoorbereid in het Frans de meeting "mogen" geven.

Awel, toch een mooie powermove. :p.
"Kijk ne keer hier hoe ik dat hier allemaal uitleg in mijn derde taal zonder voorbereiding."

Chauffage die hier nog niet aan staat. In de zomer is het hier een bakoven, in de winter een diepvries. Zit hier met een jas aan en heb nog kou.
Denken die soms dat de warmte van onze laptops genoeg is om dat spel hier te verwarmen?

Terug
Bovenaan