Je moet een keer vliegen met een Chinese luchtvaartmaatschappij. Hun onlineplatformen zijn desastreurs. (Het was wel een ongelooflijk goedkope ticket dus veel werd vergeven

. )
Een stoel reserveren. Lukt je één keer en dan nooit meer. Ik moest ergens iets bevestigen omdat de vlucht aangepast werd (10 minuten vroeger vertrek dan normaal) en dan pas kan ik een zetel kiezen. Ik heb tot vandaag geen idee waar ik kan bevestigen dat ik die info gelezen heb. Je zou verwachten dat die waarschuwingspopup gezien te hebben voldoende ging zijn

. Nope.

Dan ontdekt dat één maatschappij drie verschillende websites met echt serieus verschillende functies. Ik vermoed een China only, een internationale only en ik denk een US only. Geen één van de drie werkt 100%

.
Ik checkte de vluchtstatus en die zei "cancelled". Geen sms gekregen, geen mail, niets.
Maar hun site was verkeerd. De vlucht ging wel degelijk door maar als je de datum selecteerde van je vlucht, kreeg je altijd de status van de vlucht van vandaag ipv de geselecteerde dag.
Geen mails, geen factuur, je bestelgeschiedenis/factuur/... werd precies maar 1 keer per dag geupdatet. Een of ander batch die nog in Cobol draait waarschijnlijk

. Dus na kopen van je ticket verschijnt dat pas een dag later in hun platform in je geschiedenis. Dus je zit je heletijd af te vragen. "Heb ik nu daadwerkelijk een ticket gekocht of is er iets misgelopen?" Geen bevestigingsmail gekregen, geld ging wel af van mijn credit card,... Je moet letterlijk een dag wachten totdat het bevestigd staat op hun eigen site. Maar geen bevestigingsmail. Je moet zelf de confirmatie mailen naar jezelf maar op de confirmatie staat er geen id-nummer of iets. Terwijl als je een stoel wilt reserveren, vraagt de site het ticketnummer

. Zit dat ergens verschuild op dat online platform.