Is dit hier herkenbaar bij sommige BG'ers?
Meer en meer werkgevers (in mijn geval klanten) misbruiken de term 'the agile way of working'. Men gaat er steeds meer van uit dat een Test Engineer (in mijn geval) ALLE kennis heeft en alles kan doen ivm Testing (dwz manual testing, test automation front & backend, loadtesting, chaostesting, sql scripting, java scripting, Testco, Testmanager, ...) terwijl elk onderdeel van testing een expertise an sich is.
Test automation in the backend is bijvoorbeeld totaal iets anders dan Test automation in the front. Loadtesting en bijvoorbeeld ook chaostesting zijn nog andere testskills / knowledge. Maar dat begrijpt men precies dan niet (of wenst men niet te begrijpen)
En nog erger. Men gaat er dan ook van uit (en men eist dit dan ook) dan iedere collega het werk kan overnemen van een andere collega want dat is 'the agile way of working'.
Dus ne tester die morgen in C# development gaat doen? Dat moet kunnen.
De dag er na de analist van het team vervangen? Ook dat moet kunnen.
Scrummaster zijn omdat deze op verlof is? Dat mag géén probleem vormen.
De testmanager vervangen en die zijn rapportjes maken en High Level testplannen schrijven? No problemo!
Ik begrijp dat een developer ook testwerk kan doen (al haten veel devs dit en daarom bestaat de job tester hé

) maar omgekeerd is toch een heel ander verhaal.
En ja een tester (ik spreek nu voor mijzelf) kan wel bijvoorbeeld analyse werk verrichten. Dat dan weer wel.
Maar het is echt met het moto dat je ALLES moet kunnen. En niet morgen maar gisteren al. No offense maar what is next? Morgen de koffie zetten voor de baas? Want dat moet kunnen?