Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ach, om verlof te krijgen is elk type fraude tegenwoordig ingeburgerd. Die 3 baaldagen zijn gewoon extra verlof die je niet op voorhand moet aanvragen. Verlof afgekeurd? Dan gaan we gewoon een briefje voor een volledige week halen bij de dokter.Niet echt een ergernis - maar mss voor sommigen wel: fraude met borstvoeding (verlof dan) is blijkbaar goed ingeburgerd in bepaalde sectoren.
Vreemd allemaal toch, in plaats van gewoon eens werk te maken van een breed systeem voor jonge ouders.
Voorbereiding op het ambtenarenpensioen.Als het dat maar was. Er ligt niemand wakker van eens even op een forum lurken of posten
Blijkbaar was het opblaaszwembad stukgegaan in het weekend dus is hij met de kinderen en vrouw een nieuw gaan kopen in de voormiddag, iets gaan eten en het namiddag opgezet/gevuld
Gisteren had hm ook nie veel tijd, gewerkt van 10u en moest om 15u thuis zijn om dan uit de auto te stappen met de woorden "Voila en nu een pintje opentrekken en een plonske doen"
Ik had onlangs een stagiair die laptops moest troubleshooten maar de gebruiker was intussen weg. Ik zeg letterlijk “leg die laptop maar op zijn bureau met een Post-it erbij (daar ligt de stylo) dat zijn laptop in orde is”. Tot 3x toe weigerde hij dat te doen. Uiteindelijk bleek dat hij niet comfortabel was om zijn handschrift ergens achter te laten. Hij wou perse dat ik dat e-mail adres opzocht zodat hij een mail kon sturen naar hem.DM sturen op whatever social media
Bij ons is de helft bang om een telefoon te pakken en te bellen... krijg je echt dingen mee gedaan met zo'n zootje samen. Die willen allemaal s morgens een todo lijstje van atomaire taakjes, niet babbelen, en om 15h naar huis. Liefst ook wel 4000 per maand...
Ik begrijp niet goed het nut van "Belgische" baaldagen. Of te wel maak je er echt baaldagen van zoals ze deze in Nederland kennen. Daar betekent dit echt: Ik heb vandaag echt die uitzonderlijkeAch, om verlof te krijgen is elk type fraude tegenwoordig ingeburgerd. Die 3 baaldagen zijn gewoon extra verlof die je niet op voorhand moet aanvragen. Verlof afgekeurd? Dan gaan we gewoon een briefje voor een volledige week halen bij de dokter.
Content dat ze bij ons eindelijk werk gaan maken om voor sommige direct een controle arts te sturen.
Ik begrijp niet goed het nut van "Belgische" baaldagen. Of te wel maak je er echt baaldagen van zoals ze deze in Nederland kennen. Daar betekent dit echt: Ik heb vandaag echt die uitzonderlijkeKUTbaaldag. (en een slechte werknemer die dan te veel van die dagen neemt = Dan kan je als werkgever je besluit trekken hé)
Hier is een baaldag gewoon een soort van ziekteverlof maar dan wél zonder een briefje. Ik vind dat onzin.
Niet echt een ergernis - maar mss voor sommigen wel: fraude met borstvoeding (verlof dan) is blijkbaar goed ingeburgerd in bepaalde sectoren.
Vreemd allemaal toch, in plaats van gewoon eens werk te maken van een breed systeem voor jonge ouders.
Kan het helaas niet lezen, je hebt een abbo nodig.
Dan kan het ook zijn dat werknemers veel meer een dag ziek thuis zijn, maar dat langdurige ziekte gewoon evenredig of gelijkaardig gedaald is.
Er zullen altijd wel profiteurs tussen zitten maar bovenstaande had ik vorige week maandag voor.“Ik voel me niet zo goed, mag ik morgen thuiswerken?”
En dan mag je lekker op gesprek komen bij je baas neem ik aan.Ach, om verlof te krijgen is elk type fraude tegenwoordig ingeburgerd. Die 3 baaldagen zijn gewoon extra verlof die je niet op voorhand moet aanvragen. Verlof afgekeurd? Dan gaan we gewoon een briefje voor een volledige week halen bij de dokter.
Content dat ze bij ons eindelijk werk gaan maken om voor sommige direct een controle arts te sturen.
Heuh? Waarom is dat onzin?Ik begrijp niet goed het nut van "Belgische" baaldagen. Of te wel maak je er echt baaldagen van zoals ze deze in Nederland kennen. Daar betekent dit echt: Ik heb vandaag echt die uitzonderlijkeKUTbaaldag. (en een slechte werknemer die dan te veel van die dagen neemt = Dan kan je als werkgever je besluit trekken hé)
Hier is een baaldag gewoon een soort van ziekteverlof maar dan wél zonder een briefje. Ik vind dat onzin.
En dan mag je lekker op gesprek komen bij je baas neem ik aan.
Heuh? Waarom is dat onzin?
Je hebt toch soms van die dagen dat het u echt niet afgaat en daarvoor kan je dus een baaldag nemen. Dan moet je niet per se naar de dokter gaan voor één dag of uzelf forceren om toch te gaan werken terwijl je totaal niet deftig kunt functioneren.
Of voor een dag diarree is dat ook best ideaal (zelf nog niet voorgehad trouwens).
Heb er zelf nog maar 1 genomen sinds dat hier ingevoerd is. Het probleem is eerder dat veel mensen dat jammer genoeg misbruiken.
.Je beschrijft voor mij een goede PM. Ik snap dat het heel frustrerend kan aanvoelen, maar uiteindelijk zorgt ze ervoor dat het project succesvol gaat zijn.Een PM die denkt dat haar project hét belangrijkste project van de wereld is.
…
Wil nu een dagelijkse call totdat het zover is.
Komaan zeg. Morgen ga ik haar bellen en even laten weten dat pas zodra haar goederen klaar zijn voor uit te leveren ik er opnieuw iets van wil horen. ..
Neen bij ons heet dat ook een baaldag en dat zijn uren die je moet inhalen/nemen van overuren."baaldag". Het heet nog altijd ziekteverlof zonder attest. Impliceert nog altijd dat je ziek bent (want je kan bezoek krijgen van een controlearts.)
Moest er één bij ons dat baaldagen noemen, dan reserveer ik een controlearts.
En wat dan? Je kan niets beginnen tegen iemand die een geldig doktersattest heeft.En dan mag je lekker op gesprek komen bij je baas neem ik aan.
Ik begrijp niet goed het nut van "Belgische" baaldagen. Of te wel maak je er echt baaldagen van zoals ze deze in Nederland kennen. Daar betekent dit echt: Ik heb vandaag echt die uitzonderlijkeKUTbaaldag. (en een slechte werknemer die dan te veel van die dagen neemt = Dan kan je als werkgever je besluit trekken hé)
Dat wordt toch gewoon meegenomen in uw dossier en/of evaluatiegesprekken neem ik aan. Werkgevers zijn ook niet onnozel hè.En wat dan? Je kan niets beginnen tegen iemand die een geldig doktersattest heeft.
Ik denk nu eerlijk gezegd wel dat de meesten niet de avond voordien of de morgen zelf kunnen beslissen dat ze verlof nemen. Is heel het idee achter zo'n baaldag niet gewoon dat het een vorm van flexibiliteit is om een dag op te vangen die anders toch maar met een ziektebriefje, ongewettigde afwezigheid, of onproductieve aanwezigheid wordt opgevangen?We hebben al iets dat je kan inzetten als je een uitzonderlijke baaldag hebt en écht geen zin hebt om te gaan werken -> verlof
Waarom daar iets anders voor moet bestaan is me echt een raadsel. En al zeker iets waar de werknemer unaniem kan beslissen ”Ik kom vandaag niet.