Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mag ik voorstellen dat je ipv uw tijd nuttig te besteden, dat je die nutteloos besteed aan het oplossen van die problemen ipv het creëren van nutteloze bezigheidstherapie voor consultants.

Dan moet je u minder ergeren. Is er geen nood aan die prutsconsultantjes waar je u aan moet ergeren en is dat belastingsgeld nog beter besteed.
Daarnaast voel je u tenminste ook nog eens extreem nuttig. En het belangrijkste moet ik binnenkort niet weer de volgende anti-ambtenaar tegenvoorbeelden geven voor ambtenaren die wel hun tijd nuttig besteden.

Daarnaast krijgt een NVA'er in een bepaalde regering niet de neiging om met andere neo-liberalen een documentje erdoor te duwen waarmee men het loon van de ambtenaar met 50% verlaagt in het belang van het land. Een documentje dat van vandaag op morgen zonder discussie kan in werking treden zonder dat wij als ambtenaar daar officieels iets tegen kunnen doen. Behalve wat betogen.

Ik doe mijn job graag. Maar aan -50% ga ik wel liever wat kloten in de private sector of als zelfstandige...
Zoveel dat niet in mijn handen ligt.

Ik had het vaak liever zelf gedaan, i.p.v. het uit handen te geven. Was wsl pakken efficiënter ja.
Je steekt meer tijd in zooi uit te zoeken, en aan te passen, i.p.v. het meteen zelf te doen.

Of dat men gewoon eens wat meer internen aanneemt i.p.v. dat er uitbesteding moet zijn.
Zo blijft kennis in-house. Daar wringt dikwijls al het schoentje.

Opeens een teamsbericht van een medewerker van onze binnendienst

"Silence, ik heb gehoord dat jij de dossiers van x opvolgt en beheert tijdens zijn verlof. Ik heb hier een nieuw binnengekomen"

- Ik reageer "Dan weet jij meer dan mij"

(Voor het verlof heb ik tegen N+1 gezegd dat als er dringende zaken binnenkomen ik die wel zal doen - mijn verlof is pas na de zomer.
In geen 100j is afgesproken om nieuwe dossiers op te starten of oude (rommel) over te nemen)
Ra Ra, het is absoluut niet dringend, wel rotzooi uit het verleden

"Wat moet ik er nu mee doen?"
- Terugsturen naar diegene die u die zever heeft wijsgemaakt hè.
Het is nie dat die collega 3 maand in verlof is.
Intussen al van 3 mensen uit onze binnendienst bericht gekregen met "Ik heb gehoord dat jij overneemt van collega X dus ik wou je iets toewijzen" + eentje die het gewoon deed zonder vragen

Ze verwijzen allemaal naar dezelfde persoon die dit zou gezegd hebben (ik heb die persoon niet gesproken hierover)

Morgen chef eens opbellen
Ofwel heeft hij zijn eigen versie van ons gesprek (maar dan begrijp ik niet dat ze niet naar hem verwijzen)
Ofwel is er iemand die zichzelf belangrijk wil voelen en dan mag hij daar eens een woordje mee wisselen

Allé vooruit ze hebben de expert van een applicatie weer uit de wind gezet omdat hij te veel werk heeft en er een volledig nieuw team van developers opgezet in India.

Dat dit mijn werklast weer vergroot omdat ik alles tig keer met handen en voeten moet uitleggen, dat maakt niet uit.

Toch ambetant, eerste keer dat "ik" iemand moet ontslaan, ook al is het behoorlijk amicaal zal ik vannacht toch behoorlijk slecht slapen potverdekke...
Voor het verloren budget door haar verplicht 7 weken te moeten uitbetalen?

Het wordt hier soms echt wel teveel van de werknemers kant bekeken.

In dit geval, werknemer doet haar afgesproken werk niet, zelfs na eerdere verwittigingen en toch mag ze een zomer lang op haar lui gat gaan zitten en is ze betaald. Je zou bijna denken dat ze dit express deed. Na de zomer terug ergens solliciteren en hetzelfde?

Ok als werkgever kan je een dossier opstarten, maar niet gemakkelijk zonder vergoeding iemand af te danken.

Voor het verloren budget door haar verplicht 7 weken te moeten uitbetalen?

Het wordt hier soms echt wel teveel van de werknemers kant bekeken.

In dit geval, werknemer doet haar afgesproken werk niet, zelfs na eerdere verwittigingen en toch mag ze een zomer lang op haar lui gat gaan zitten en is ze betaald. Je zou bijna denken dat ze dit express deed. Na de zomer terug ergens solliciteren en hetzelfde?

Ok als werkgever kan je een dossier opstarten, maar niet gemakkelijk zonder vergoeding iemand af te danken.
Wetende dat die persoon zeer negatief en pessimistisch is, ben ik er van overtuigd dat ze zelf niet denkt dat ze iets niet goed gedaan heeft. Moest het een luierik zijn die bewust zegt foert (zo hebben we er ook een rondlopen) had ik er minder moeite mee om het ontslag te geven. Maar zien dat die echt niet snapt dat ze fout bezig was...

Dat is best wel schrijnend, ons probleem als werkgever niet meer, maar met ietwat empathie (wat voor mij een werkpuntje is) toch iets waar ik 2 dagen over ben blijven peinzen. Die nacht ook effectief maar 2,5u geslapen.

Wetende dat die persoon zeer negatief en pessimistisch is, ben ik er van overtuigd dat ze zelf niet denkt dat ze iets niet goed gedaan heeft. Moest het een luierik zijn die bewust zegt foert (zo hebben we er ook een rondlopen) had ik er minder moeite mee om het ontslag te geven. Maar zien dat die echt niet snapt dat ze fout bezig was...

Dat is best wel schrijnend, ons probleem als werkgever niet meer, maar met ietwat empathie (wat voor mij een werkpuntje is) toch iets waar ik 2 dagen over ben blijven peinzen. Die nacht ook effectief maar 2,5u geslapen.

Maar die luierik zal niet ontslaan worden?
Had hier ook zo ene rondlopen en verpestte de sfeer, uiteindelijk is die zelf weggegaan, maar ik had dat geen jaar zo vol gehouden.
Ik weet dat het niet makkelijk is om iemand vast buiten te sturen, maar toch...

Maar die luierik zal niet ontslaan worden?
Had hier ook zo ene rondlopen en verpestte de sfeer, uiteindelijk is die zelf weggegaan, maar ik had dat geen jaar zo vol gehouden.
Ik weet dat het niet makkelijk is om iemand vast buiten te sturen, maar toch...
Het is een luierik maar voorlopig nog wel een sfeerbrenger en ook verantwoordelijk voor onze IT. De moment dat er PC's moeten verhuisd worden, een nieuw telefoniesysteem geïnstalleerd moet worden, noem maar op, dan staat hij er wel en kan hij 10u op een dag hard werken.

Dat is helaas maar ongeveer 3 a 4 weken werk op een gans jaar. De overige tijd zou hij zich met verzekeringen moeten bezighouden en dat gaat moeizaam/ondermaats. We zijn nu onze werking aan het aanpassen om efficiënter te werken en het werk eerlijker te verdelen, ik hoop dat hij hierdoor een boost zal krijgen. Is dat niet dan moeten we (nogmaals) het gesprek aangaan en de vraag stellen of dit wel iets voor hem is. Probleem is dat het een persoonlijke vriend is van een van onze 2 bestuurders...... En dat is de bestuurder die quasi alleen het goede in iemand ziet maar moeite heeft om de pijnpunten te zien, zeker als die persoon dicht bij hem staat.

Het is een luierik maar voorlopig nog wel een sfeerbrenger en ook verantwoordelijk voor onze IT. De moment dat er PC's moeten verhuisd worden, een nieuw telefoniesysteem geïnstalleerd moet worden, noem maar op, dan staat hij er wel en kan hij 10u op een dag hard werken.

Dat is helaas maar ongeveer 3 a 4 weken werk op een gans jaar. De overige tijd zou hij zich met verzekeringen moeten bezighouden en dat gaat moeizaam/ondermaats. We zijn nu onze werking aan het aanpassen om efficiënter te werken en het werk eerlijker te verdelen, ik hoop dat hij hierdoor een boost zal krijgen. Is dat niet dan moeten we (nogmaals) het gesprek aangaan en de vraag stellen of dit wel iets voor hem is. Probleem is dat het een persoonlijke vriend is van een van onze 2 bestuurders...... En dat is de bestuurder die quasi alleen het goede in iemand ziet maar moeite heeft om de pijnpunten te zien, zeker als die persoon dicht bij hem staat.
Ik moet wel zeggen dat de combinatie van verantwoordelijkheden bij jullie wel vreemd te noemen is. Marketing + Verzekeringen en IT + Verzekeringen, telkens toch 2 zeer uiteenlopende stromingen. Ik kan gerust inbeelden dat je vrijwel niemand gaat vinden die geen passie / interesse heeft in die combinatie.

Ik moet wel zeggen dat de combinatie van verantwoordelijkheden bij jullie wel vreemd te noemen is. Marketing + Verzekeringen en IT + Verzekeringen, telkens toch 2 zeer uiteenlopende stromingen. Ik kan gerust inbeelden dat je vrijwel niemand gaat vinden die geen passie / interesse heeft in die combinatie.
het is hier inmiddels geproffesionaliseerd , maar tot een paar jaar geleden hadden wij binnen onze verschillende locaties:
Calculator+IT
Modeleur+IT
Magazijnier+IT

De grote dingen worden door centrale IT dienst gergeld, maar hands on zaken pikken die mensen nog steeds op (ook al hameren we er op dat dat écht wel uít hun takenpakket is gehaald).
op nen BU van 40man is het gewoon niet verantwoord om fulltime nen IT-er te hebben.

Ergernis van de dag: wrevel binnen het team loopt de laatste weken op, ik hoor van alle teamleden klachten.
vandaag hebben we teammeeting gepland.
Ik ben er zeker van dat dat weer gaat zijn dat iedereen naar elkaar staart, terwijl ik gewoon is alle vuile was op tafel komt.
Maar buiten de uren komen ze allemaal goed overeen en ik denk dat ze niets in het gezicht durven zeggen.

Da's de uitdaging inderdaad hé :)

Allé vooruit ze hebben de expert van een applicatie weer uit de wind gezet omdat hij te veel werk heeft en er een volledig nieuw team van developers opgezet in India.

Dat dit mijn werklast weer vergroot omdat ik alles tig keer met handen en voeten moet uitleggen, dat maakt niet uit.
Gebruik het cynisme. Uw enige weg vooruit nog.

Gebruik het cynisme. Uw enige weg vooruit nog.
Een collega van mij wil een t-shirt laten maken, "shit show manager". En dan voor na het project "shit show survivor".

Dat helpt op zich wel al, we zijn met zo'n klein groepje mensen die mekaar er door zijn aan het sleuren...

het is hier inmiddels geproffesionaliseerd , maar tot een paar jaar geleden hadden wij binnen onze verschillende locaties:
Het is 1 fout 2 savatten, niet 2 fouten en 1 savat dat ze achter u gooien.

Maar voor de rest, ik je wel, enerzijds wel zeer handig om zo iemand te hebben, lost waarschijnlijk ook kleine problemen op? maar anderzijds, als de rest van het werk beetje blijft liggen..

Hier straks gaan praten met een advocaat om te kijken waarop ik recht heb als ik zelf ontslag neem, hopelijk kan ik mij inroepen op vertrouwensbreuk. Geen bonus uitbetaald ondanks er recht op, geen targets gecommuniceerd voor dit jaar, maar wel bonuspercentages erop plakken (zogezegd, we weten van niets), etc etc.
Ik ben sowieso aan het rondkijken voor iets anders, maar met 11 jaar dienst zou ik er wel graag nog iets uithalen qua ontslagpremie. Ik ben benieuwd. Wel jammer dat het zo moet eindigen, nochtans altijd graag gewerkt daar. 🤷‍♂️
Bon, maandag wordt het praten met mijn manager voor een opzeg in onderling overleg waarbij ik een deel laat vallen en zij een deel betalen.

HR steunt het en komt erbij zitten, ze hebben zelf ook gevraagd om een aangetekende brief van een advocaat om druk te zetten op de Europese HR.
Mijn (ex)manager die bestuurder is in België net niet beginnen bleiten, het grijpt hem toch ook meer aan dan gedacht. Jammer dat er intern geen perspectief meer is, maar that's life zeker :) Hopelijk verloopt het allemaal wat vlot en dan kan ik het hopelijk toch deels afsluiten voor ik op vakantie ga.

Een collega van mij wil een t-shirt laten maken, "shit show manager". En dan voor na het project "shit show survivor".

Dat helpt op zich wel al, we zijn met zo'n klein groepje mensen die mekaar er door zijn aan het sleuren...
De ultieme cynist leest van dat hij/zij hoopt dat je blijft tot het einde, opdat hij/zij niet gekloot wordt.

Er zijn wat aanwervingen en organisatorische verschuivingen gebeurd, maar ik probeer al maanden geregeld te krijgen dat de lonen en onkosten bij de juiste departementen geteld worden. Dat is na bijna een jaar nog steeds niet in orde.

Een PM die denkt dat haar project hét belangrijkste project van de wereld is.

Ik/mijn team staan gewoon in voor het logistieke gedeelte van bij vrijgave tot levering bij de klant (grote strenge pharmareus boehoe..)

Dat gaat allemaal pas eind dees maand gebeuren, en dat is voor ons echt een eitje, we doen dit dagelijks.

Maar nee die trien wil mij dagelijks in meetings sleuren waarvoor ik nooit een invite heb gehad - waar ik uiteraard niet op inga

Belt mij via teams om 18u, hoepel op dan ben ik niet meer aant werk.

Wil nu een dagelijkse call totdat het zover is.

Komaan zeg. Morgen ga ik haar bellen en even laten weten dat pas zodra haar goederen klaar zijn voor uit te leveren ik er opnieuw iets van wil horen. En anders gtfo met uw project. Ik heb ze al meermaals laten weten dat ons deel letterlijk dagelijkse kost is voor ons. Schrikschijter.

Per week krijgen we één uur betaald om te gaan sporten. Je moet dat formulier jaarlijks opnieuws invullen, krijg ik nu melding dat de verzekering niet in orde is tenzij dat ik specifiek kan aanduiden op welk uur en op welke dag ik ga sporten, je mag ook geen tijdsvork ingeven, dus om in de orde te zijn met de verzekering zou ik dus +20 formulieren moeten invullen aangezien de dag/tijdstip nogal varieert dat ik ga lopen.. dan maar zonder verzekering

Terug
Bovenaan