Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ach, ooit eens gezaag gekregen omdat ik een voorraadje computermuizen wou bestellen. "Kan je die niet één per één bestellen?" Want zo'n bestelling heeft natuurlijk geen administratieve overhead hé. Dan de vraag gekregen of dat niet slecht werd als die te lang in de kast bleven liggen, ik heb geantwoord dat die wel goed blijven als je ze in de frigo legt'Ghoh, moeten we er nu echt 5 bestellen? Dan ligt dat hier in de kast. Zal anders eentje bestellen'.

Hier zouden we eind van dit jaar/begin volgend jaar ook naar een nieuw SAP-systeem gaan, dus dat belooft, zo'n grote migratie tijdens de jaarafsluit.Ons nieuwe SAP systeem dat er hier wordt doorgeduwd door een consultantenteam. 101 meetings per week, waarbij den helft van de tijd de dingen nog niet werken omdat ze nog aan het 'developpen' zijn of omdat ze helemaal geen verstand hebben van de boekhoudmaterie.
Go live in oktober voor de eerste cluster (kleinere entiteiten) en we staan nog nergens.
Dat belooft voor de meer complexere entiteiten binnen de groep.

Haha exact hetzelfde op mijn vorig werk. Echt chaos. Gelukkig heb ik het maar +- 3-4 maand moeten meemaken. Ik hoor af en toe nog ex-collega's en blijkbaar is het nog steeds één en al wanorde.Op mijn vorig werk ook een migratie naar SAP meegemaakt (van AS400 naar SAP dan) en dat was ook lollig. Alles werd boven onze hoofden besloten. De personen die dagelijks met het systeem moesten werken werden niet geraadpleegd. Je werd voor een voldongen feit gesteld. Als er dan gevraagd werd of mogelijkheid x of functie y bestond of geïmplementeerd kon worden -want dat zou het werk bv een stuk gemakkelijker maken- was het antwoord steevast dat er geen budget meer was of dat het te laat was om dat nog te overwegen.![]()
OK in zo'n omgeving volledig toepasselijk, maar mijn vorig bedrijf was een oer Vlaams bedrijf waar amper contact was met de niet-Vlaamse buitenwereld. Ik heb daar volgens mij nooit een woord Engels moeten spreken en op een gegeven moment begon het management ook alle functies te verengelsen.Uiteraard is het de verengelsing. Maar dat is ook nogal nodig als je met een internationaal team zit.
In mijn team zitten er momenteel: 1 Griek, 1 Singaporees, 1 Servier, 1 Turk, 2 Indiers, 1 Fransoos, 2 full time remote ik weet niet waar en ik weet niet van waar ze zijn, 7 outsourced mannetjes in Indie, 7 Belgen. De manager on site is een Amerikaan. Onze QA on site is een Tunesier. En het hoger management zit in US. De voertaal is Engels uiteraard. Dan moet je niet afkomen met 'projectverantwoordelijke'.
Brown switches zullen je redding zijn.mechanische toestenborden in een open office om 7:30, na 4u slaap![]()
Zo'n mensen bestaan er echt wel;Ik geloof niets meer van mac-bc zijn posts. Het kan niet dat hij én ontiechelijk vroeg op moet, én werk verzet aan het equivalent van 10 personen én zich overal aan ergert in zijn privéleven en dan op de koop toe nog tijd heeft om dagelijks de meest gecureerde posts (en dan nog een heel aantal) neer te typen die precies ontworpen zijn om zoveel mogelijk frustratie bij de lezers ervan op te roepen. Ik meen dat. Voor mij is die gewoon aan het trollen.
Dat kan toch gewoon niet waar zijn. Hou degoutant zou dat zijnAndere keer liet hij in een opleiding ontvallen dat een deel van zijn bonus afhing van het aantal foutief gescande facturen tijdens de testfase. Hoe meer foutief gescande facturen het systeem kon vangen, hoe hoger zijn bonus.
.Ge moet dat tijdens de jaarafsluiting doen hé. Ge moet uw oud jaar afsluiten in oud, en nieuw jaar opstarten in nieuw systeem.Hier zouden we eind van dit jaar/begin volgend jaar ook naar een nieuw SAP-systeem gaan, dus dat belooft, zo'n grote migratie tijdens de jaarafsluit.
Toch wel. Ach, dat management was nogal wereldvreemd.Dat kan toch gewoon niet waar zijn. Hou degoutant zou dat zijn.
Ach, ooit eens gezaag gekregen omdat ik een voorraadje computermuizen wou bestellen. "Kan je die niet één per één bestellen?" Want zo'n bestelling heeft natuurlijk geen administratieve overhead hé. Dan de vraag gekregen of dat niet slecht werd als die te lang in de kast bleven liggen, ik heb geantwoord dat die wel goed blijven als je ze in de frigo legt![]()

.Bij mijn broer had het mgmt beslist om de bonus voor IT'ers vast te leggen op basis van het aantal lijnen code dat ze schreven.Dat kan toch gewoon niet waar zijn. Hou degoutant zou dat zijn.
Haha.Bij mijn broer had het mgmt beslist om de bonus voor IT'ers vast te leggen op basis van het aantal lijnen code dat ze schreven.
Het gevolg was dat mensen dus slechte code schreven, die veel moeilijker te onderhouden was.
Puur Dilbert principle
"H"+Haha.
Geen lamba's/ functional interfaces meer dan.
Maar terug platte code.
Voor elke letter nog eens een methode."H"+
"e"+
"l"+
"l"+
"o"+
" "+
"W"+
"o"+
"r"+
"l"+
"d";
Die gast: "iedereen kan dat toch?"Hier zouden we eind van dit jaar/begin volgend jaar ook naar een nieuw SAP-systeem gaan, dus dat belooft, zo'n grote migratie tijdens de jaarafsluit.
Ik mag binnenkort een paar dagen mee het systeem gaan testen -lijkt me wel leuk, eens iets anders dan mijn gewone werk- maar we weten nog van niets verder.
Op mijn vorig werk ook een migratie naar SAP meegemaakt (van AS400 naar SAP dan) en dat was ook lollig. Alles werd boven onze hoofden besloten. De personen die dagelijks met het systeem moesten werken werden niet geraadpleegd. Je werd voor een voldongen feit gesteld. Als er dan gevraagd werd of mogelijkheid x of functie y bestond of geïmplementeerd kon worden -want dat zou het werk bv een stuk gemakkelijker maken- was het antwoord steevast dat er geen budget meer was of dat het te laat was om dat nog te overwegen.
Ik denk dat bij zo'n systeemmigraties vooral enkele consultant(bureau)s goed hun zakken vullen. Ik kan me nog goed een zekere consultant herinneren die het deel van de leveranciersboekhouding moest overzetten. Op een vrijdag om 16:15 kwam die naar mij:
C: "Seg shellshock, kunde gij eens kort in vijf minuten uitleggen hoe ge uw inkomende facturen verwerkt aubdankuwelmerci?"
S: "Euh ja zeker. Ik pak een factuur. Ah kijk. Dit is er eentje met buitenlandse BTW. Die verwerk ik zus en zo." (toen moesten we nog de papieren versie van de factuur ingeven in ons systeem. Factuur werd niet automatisch gescand).
C: "En de volgende?"
S: "Dit is er een met medecontractant voor een bepaald project. Die volgt een aantal specifieke regels: blablabla."
C: "Ah interessant, en hoe ziet ge dat? Hoe weet ge hoe ge dat zo moet verwerken?"
S: "Al ten eerste omdat er medecontractant op de factuur staat en de naam van het project op de factuur staat. Ook omwille van ervaring."
C: "Ok, tof. Ja het is precies wat ingewikkelder dan ik dacht (het was op dat moment 16:20). Ik ga nog eens moeten terugkomen."
Die gast dacht dus dat ik al mijn ervaring en specifieke regels eens in vijf minuten kon uitleggen.
Andere keer liet hij in een opleiding ontvallen dat een deel van zijn bonus afhing van het aantal foutief gescande facturen tijdens de testfase. Hoe meer foutief gescande facturen het systeem kon vangen, hoe hoger zijn bonus. Daarop merkte een collega op dat hij er dus eigenlijk baat bij had om een slecht systeem op poten te zetten, want dan zou zijn bonus hoger liggen.
Was een echte blaaskaak die gast. Vooral goed in gebakken lucht te verkopen en er rijkelijk betaald voor te worden.

Precies zo een vriendenboekje van vroeger jaren.Ik moet ineens 5 security vragen instellen voor mijn werk account. Ik krijg een lijst waaruit ik mag kiezen.
Ik heb met moeite 2 vragen gevonden waar ik over een jaar nog van zou weten wat ik heb geantwoord nu.
"What is your favorite crayon color?" -> zitten we nog in de peuterschool? Is dat raar dat ik geen favoriete kleur heb?
"Who is your favorite villain?"
"Who is the most famous person you have ever met?"
"What is your favorite boardgame?"
En zo blijft dat doorgaan. Dat zijn toch allemaal dingen die kunnen veranderen, wth.

Precies zo een vriendenboekje van vroeger jaren.
"Wat is je favoriete eten?"
"Wat is je lievelingskleur."
![]()