Een halve dag in het weekend overuren geklopt, uw werkweek starten en direct opnieuw bedolven worden onder de mails en telefoontjes waardoor mijn "voorsprong" (lees: verminderde achterstand) alweer helemaal teniet is gedaan. Volgens mij heeft de helft van mijn klanten en collega's ook zitten werken op maandag waardoor alle mails vanmorgen in één keer zijn binnengestroomd.
Ik heb vanmiddag al een tafeltje kapot geklopt van frustratie dus ik ben uit zelfbescherming even in cynische negeermodus gegaan.
- Ik heb al 80 à 90% van mijn klantentelefoons genegeerd vandaag.
- Nu zie ik de mails binnenstromen van klanten met de "@" en de "!"-tekens ernaast. -> Ignore.
- Nieuwe collega belde mij vanmorgen en nog eens vanmiddag. Wellicht om te vragen hoe iets moet. -> Ignore.
- Andere collega belt mij, wellicht voor een terechte reminder omdat ik nog wat rapporten moet controleren en uitsturen. -> Ignore.
- Mijn 35 nieuwe mails vandaag die allemaal acties vereisen? -> Ignore.
Trouwens, mijn baas heeft me gezegd dat, om mijn werkdruk te verlichten, ik af en toe blokken
focustijd in mijn agenda moet zetten. Dat dat "rust brengt". Voila zie, bij deze heb ik mijn blokken focustijd eens in de praktijk gebracht vandaag.
En ik moet zeggen: ik voel de "rust" al helemaal van mijn mailbox afspatten met al die gefrustreerde klanten en collega's (@@@@ !!!!!!!).

Wauw, zalig. Wat een wondermiddeltje! Wellicht van de management-school geleerd.