Plus dat het een uitlaatklep is, die hij overduidelijk nodig heeft.Vind dat eerlijk gezegd en zonder te zwanzen, nog meevallen. Zoveel post hij hier nu ook weer niet.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Plus dat het een uitlaatklep is, die hij overduidelijk nodig heeft.Vind dat eerlijk gezegd en zonder te zwanzen, nog meevallen. Zoveel post hij hier nu ook weer niet.
Hoe zou die hun timesheet eruit zien?Allez, de poppemiekes van HR en "Team SfeerBeheer" (zelfverzonnen naam, geen fucking clue tot welke dienst ze behoren maar het is in ieder geval een enorm nutteloze) leven zich weer uit hoor.
Al gans de namiddag gestalkt voor:
- Test brandalarm
- Bloeddonatie
- Pronostiekwedstrijdje EK/WK (whatever, geen tijd)
- Nieuwe vacatures (vreemd genoeg geen vacatures voor ons team die aan het verzuipen is, wellicht wel heel wat vacatures voor poppemiekes voor het duidelijk overstaffed Team Sfeerbeheer en HR).
- NIEUW: Carwash-service
- Ene zijn verjaardag
- Samen eens gezellig te lunchen over de middag (alsof ik daar tijd voor zou hebben)
- Enzovoort enzovoort.

"Ik doe iets technisch, dan vind ik later zeker werk."Allez, de poppemiekes van HR en "Team SfeerBeheer" (zelfverzonnen naam, geen fucking clue tot welke dienst ze behoren maar het is in ieder geval een enorm nutteloze) leven zich weer uit hoor.
Al gans de namiddag gestalkt voor:
En ja, ik had ooit eens al die meldingen in mijn Teams correct gezet waardoor ik niet telkens gestoord werd voor die bullshit. Maar sinds de update naar het nieuwe Teams zijn al die instellingen blijkbaar gewoon gereset (Bravo Microsoft, ze kunnen raketten naar de maan sturen maar wat settings overzetten bij een update was te moeilijk zeker?). Geen tijd om die opnieuw in te stellen.
- Test brandalarm
- Bloeddonatie
- Pronostiekwedstrijdje EK/WK (whatever, geen tijd)
- Nieuwe vacatures (vreemd genoeg geen vacatures voor ons team die aan het verzuipen is, wellicht wel heel wat vacatures voor poppemiekes voor het duidelijk overstaffed Team Sfeerbeheer en HR).
- NIEUW: Carwash-service
- Ene zijn verjaardag
- Samen eens gezellig te lunchen over de middag (alsof ik daar tijd voor zou hebben)
- Enzovoort enzovoort.
En er is blijkbaar ook een offensief gestart waarbij al mijn klanten vanmiddag hebben afgesproken om tegelijkertijd te bellen en mails sturen. Nét nu ik mijn aantal ongelezen mails onder de 1000 had gekregen. En als SPOC vereisen de overgrote meerderheid van die mails allemaal actie. Het is een gevecht die ik niet kan winnen. Het is achterna hollen en brandjes blussen.
Zonet eens nageteld en ik beheer momenteel 14 actieve projecten simultaan, waaronder twee kanjers van 20 en 50 miljoen. En ik werk maar 4 dagen per week. En nu met die verlofdagen in mei en juni wordt de achterstand alleen maar groter. Lekker ontspannend.
Ik begrijp waarom je aan "eilandwerken" doet. Je hebt duidelijk geen enkele nood aan een persoonlijke band met collega's. Daar is op zich niets mis mee, maar andere collega's hebben dat wel. Sterker nog, ik maak tijd om met collega's te lunchen, ook al wilt dat zeggen dat ik nu nog aan het werk ben. Als je elkaar kent, ga je ook beter elkaars reacties begrijpen en verhoogt dat de algemene draagkracht van het team. Je gaat alle problemen die je als team kan hebben niet oplossen met een keer per jaar een teambuilding en vervolgens allemaal in je cubicle kruipen voor een jaar. Ik ben zelf ook geen fan van al die activiteiten, maar het is af en toe eens goed om te zien dat collega's daar wel van genieten.Allez, de poppemiekes van HR en "Team SfeerBeheer" (zelfverzonnen naam, geen fucking clue tot welke dienst ze behoren maar het is in ieder geval een enorm nutteloze) leven zich weer uit hoor.
Al gans de namiddag gestalkt voor:
En ja, ik had ooit eens al die meldingen in mijn Teams correct gezet waardoor ik niet telkens gestoord werd voor die bullshit. Maar sinds de update naar het nieuwe Teams zijn al die instellingen blijkbaar gewoon gereset (Bravo Microsoft, ze kunnen raketten naar de maan sturen maar wat settings overzetten bij een update was te moeilijk zeker?). Geen tijd om die opnieuw in te stellen.
- Test brandalarm
- Bloeddonatie
- Pronostiekwedstrijdje EK/WK (whatever, geen tijd)
- Nieuwe vacatures (vreemd genoeg geen vacatures voor ons team die aan het verzuipen is, wellicht wel heel wat vacatures voor poppemiekes voor het duidelijk overstaffed Team Sfeerbeheer en HR).
- NIEUW: Carwash-service
- Ene zijn verjaardag
- Samen eens gezellig te lunchen over de middag (alsof ik daar tijd voor zou hebben)
- Enzovoort enzovoort.
En er is blijkbaar ook een offensief gestart waarbij al mijn klanten vanmiddag hebben afgesproken om tegelijkertijd te bellen en mails sturen. Nét nu ik mijn aantal ongelezen mails onder de 1000 had gekregen. En als SPOC vereisen de overgrote meerderheid van die mails allemaal actie. Het is een gevecht die ik niet kan winnen. Het is achterna hollen en brandjes blussen.
Zonet eens nageteld en ik beheer momenteel 14 actieve projecten simultaan, waaronder twee kanjers van 20 en 50 miljoen. En ik werk maar 4 dagen per week. En nu met die verlofdagen in mei en juni wordt de achterstand alleen maar groter. Lekker ontspannend.
Je kan als alternatief met mac-bc een competitie houden wie de meeste post-je-dagelijkse-ergenissen-op-het-werk kan posten waar jullie wel zeeën tijd voor hebbenBij ons is het binnenkort ook "colleagues week". Wat voor een absolute brol activiteiten (excuseer: 90% van de activiteiten zijn info-sessies) er staan ingepland, ik vraag me ook af wie daar tijd voor gaat maken.

Als dat telkens contracten zijn van bepaalde duur, en je effectief geen arbeidsprestaties verricht gedurende die 'open maanden', dan is daar niet echt iets tegen in te brengen denk ik.Ik sta er nu ook wel van versteld dat mensen jaar na jaar een contract geven van minder dan 12 maanden, zodat ze tussendoor even door de maatschappij betaald kunnen worden i.p.v. door de werkgever, legaal is. Dat lijkt me toch al zo donkergrijs dat het zwart wordt?
Bwa, werkloosheid wordt beschouwd als gelijkgestelde periode zoals werken voor pensioen.Voor opbouw van sociale rechten is dat inderdaad beter, 12 maanden uitbetaald worden.

Ik vind dat zelf ook leuk. Morgen is er een drink en ik vind het spijtig dat ik niet kan gaan.Vroeger moest ik niks weten van de happy flappy momenten met collega's. Toen heb ik, long overdue weliswaar, The Office gekeken. En nu ben ik zelf aanstoker van afterdrinks. Het kan verkeren.

Ik zit aan een gemiddelde van minder dan 1 per dag tijdens de werkuren, die de meeste dagen gaan van 6-17 bij mij.Je kan als alternatief met mac-bc een competitie houden wie de meeste post-je-dagelijkse-ergenissen-op-het-werk kan posten waar jullie wel zeeën tijd voor hebben![]()
![]()


Ik begrijp waarom je aan "eilandwerken" doet. Je hebt duidelijk geen enkele nood aan een persoonlijke band met collega's. Daar is op zich niets mis mee, maar andere collega's hebben dat wel. Sterker nog, ik maak tijd om met collega's te lunchen, ook al wilt dat zeggen dat ik nu nog aan het werk ben. Als je elkaar kent, ga je ook beter elkaars reacties begrijpen en verhoogt dat de algemene draagkracht van het team. Je gaat alle problemen die je als team kan hebben niet oplossen met een keer per jaar een teambuilding en vervolgens allemaal in je cubicle kruipen voor een jaar. Ik ben zelf ook geen fan van al die activiteiten, maar het is af en toe eens goed om te zien dat collega's daar wel van genieten.
Hoe zou die hun timesheet eruit zien?![]()
Dan neemt die gewoon een nieuwe batch schoolverlaters/juniors aan en begint de hele cyclus opnieuw hoor.Zolang die werknemers dat blijven slikken en de werkgever netjes zijn centjes uit dat bedrijf krijgt zonder stress... Waarom extra personeel aannemen? Het zal pas zijn vanaf dat de werknemers het beu zijn en betere oorden opzoeken (als het al te laat is) dat de werkgever in actie zal schieten en in de problemen komt.
Vind jij het normaal dat je een deel van uw collega's (of andere groepen die niet per se collega's zijn) steeds beperkt tot een karikatuur? Cfr. "poppemiekes".Allez, de poppemiekes van HR en "Team SfeerBeheer" (zelfverzonnen naam, geen fucking clue tot welke dienst ze behoren maar het is in ieder geval een enorm nutteloze) leven zich weer uit hoor.
Al gans de namiddag gestalkt voor:
En ja, ik had ooit eens al die meldingen in mijn Teams correct gezet waardoor ik niet telkens gestoord werd voor die bullshit. Maar sinds de update naar het nieuwe Teams zijn al die instellingen blijkbaar gewoon gereset (Bravo Microsoft, ze kunnen raketten naar de maan sturen maar wat settings overzetten bij een update was te moeilijk zeker?). Geen tijd om die opnieuw in te stellen.
- Test brandalarm
- Bloeddonatie
- Pronostiekwedstrijdje EK/WK (whatever, geen tijd)
- Nieuwe vacatures (vreemd genoeg geen vacatures voor ons team die aan het verzuipen is, wellicht wel heel wat vacatures voor poppemiekes voor het duidelijk overstaffed Team Sfeerbeheer en HR).
- NIEUW: Carwash-service
- Ene zijn verjaardag
- Samen eens gezellig te lunchen over de middag (alsof ik daar tijd voor zou hebben)
- Enzovoort enzovoort.
En er is blijkbaar ook een offensief gestart waarbij al mijn klanten vanmiddag hebben afgesproken om tegelijkertijd te bellen en mails sturen. Nét nu ik mijn aantal ongelezen mails onder de 1000 had gekregen. En als SPOC vereisen de overgrote meerderheid van die mails allemaal actie. Het is een gevecht die ik niet kan winnen. Het is achterna hollen en brandjes blussen.
Zonet eens nageteld en ik beheer momenteel 14 actieve projecten simultaan, waaronder twee kanjers van 20 en 50 miljoen. En ik werk maar 4 dagen per week. En nu met die verlofdagen in mei en juni wordt de achterstand alleen maar groter. Lekker ontspannend.
Ze zullen ook wel een naam voor mac-bc hebben daarVind jij het normaal dat je een deel van uw collega's (of andere groepen die niet per se collega's zijn) steeds beperkt tot een karikatuur? Cfr. "poppemiekes".
.Ze zullen ook wel een naam voor mac-bc hebben daar.