Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik zou de vakbond toch eens contacteren, dit is wettelijk niet in orde volgens mij.
Zoals ik tegen lint al zei: wettelijk kan dit zolang ze een periode werkloosheid tussen beide contracten laten van een maand. Bij mijn vorige werkgever heb ik 16 jaar zo gewerkt en ook genoeg voor geïnformeerd en is niks aan te doen.

Enkel bij direct opeenvolgende contracten zonder tussenperiode zijn ze na 2 of 3 keer verplicht een vast te geven.
 
Zoals ik tegen lint al zei: wettelijk kan dit zolang ze een periode werkloosheid tussen beide contracten laten van een maand. Bij mijn vorige werkgever heb ik 16 jaar zo gewerkt en ook genoeg voor geïnformeerd en is niks aan te doen.

Enkel bij direct opeenvolgende contracten zonder tussenperiode zijn ze na 2 of 3 keer verplicht een vast te geven.
Nee, dat is niet wettelijk. Het kan alleen met die onderbreking wanneer de onderbreking er is door toedoen van de werknemer.

Ik zou het toch eens laten bekijken door de vakbond. Mss dat de vrouw van Trump ergens in de uitzonderingen zit. Mss ook niet.

 
Een werkgever die onrealistisch veel werklast legt op de schouders van een beperkte team en geen nieuwe werknemers aanneemt. En als die team of individuele werknemers dan moeten overwerken of bepaalde deadlines moeilijk halen, krijgen ze van de werkgever op het einde van het fiscaal jaar een eindevaluatie met verbeterpunten waaronder “betere time management”. OK dan…
 
Een werkgever die onrealistisch veel werklast legt op de schouders van een beperkte team en geen nieuwe werknemers aanneemt. En als die team of individuele werknemers dan moeten overwerken of bepaalde deadlines moeilijk halen, krijgen ze van de werkgever op het einde van het fiscaal jaar een eindevaluatie met verbeterpunten waaronder “betere time management”. OK dan…
Zolang die werknemers dat blijven slikken en de werkgever netjes zijn centjes uit dat bedrijf krijgt zonder stress... Waarom extra personeel aannemen? Het zal pas zijn vanaf dat de werknemers het beu zijn en betere oorden opzoeken (als het al te laat is) dat de werkgever in actie zal schieten en in de problemen komt.
 
Zolang die werknemers dat blijven slikken en de werkgever netjes zijn centjes uit dat bedrijf krijgt zonder stress... Waarom extra personeel aannemen? Het zal pas zijn vanaf dat de werknemers het beu zijn en betere oorden opzoeken (als het al te laat is) dat de werkgever in actie zal schieten en in de problemen komt.

Weer die simplismen. Echt ergerlijk.

Ik heb de vergelijking hier al gebruikt en zolang bovenstaande simplismen blijven terugkomen zal ik mijn vergelijking ook ongegeneerd blijven gebruiken: "De werkomstandigheden in de fabrieken in de 19de eeuw? Priester Daens? Allemaal slap gelul. Dat kon alleen maar omdat die domme arbeiders dat allemaal bleven slikken. Ze hadden maar hun job moeten verlaten! Dan ging de werkgever wel in actie schieten." :sarcastic:

Je kan dus gerust dat soort graaikapitalisme op kosten van de mentale gezondheid van uw medewerkers terecht aanklagen zonder de schuld te leggen bij die laatsten. Ok, het zijn niet de stoerste posts op dit forum (een forum die op werk- en salarisgebied vaak een macho-bastion is geworden) en je stelt je kwetsbaar op maar het is daarom niet minder waar.
 
Nee, dat is niet wettelijk. Het kan alleen met die onderbreking wanneer de onderbreking er is door toedoen van de werknemer.

Ik zou het toch eens laten bekijken door de vakbond. Mss dat de vrouw van Trump ergens in de uitzonderingen zit. Mss ook niet.

Daar gaat dit enkel over opeenvolgende arbeidsovereenkomsten. Dwz einde overeenkomst bvb 30/06 en begin nieuwe 01/07. Volgens mij bedoelen ze dat je dus als werknemer 2 van die opeenvolgende krijgt en je zelf beslist om er bvb enkele weken tussen te laten.

Er wordt niks gezegd over voltooide arbeidsovereenkomsten om dan een maand tussen te laten eer je weer een nieuwe krijgt bvb einde 30/06 en opnieuw beginnen 01/08). Want ik moest jaarlijks naar het syndicaat voor mijn dossier en ieder jaar zeiden ze "het is toch een slimme e op dat vlak en we kunnen er niks aan doen".
 
Ik gebruikte al jaren een applicatie op het werk. Maand geleden werd ik op de vingers getikt dat die niet op de approved list staat en verwijderd moet worden.

Alternatieve software is super onhandig. Ik heb 3 tickets gelogd om die vorige software op de approved list te krijgen.

Het staat blijkbaar nog steeds op de approved list, maar onder een iets andere naam... Weer iemand die door een excelleke is gegaan zonder common sense te gebruiken. Intussen ben ik wel voor mijn werk een maand serieus vertraagd geweest, en kan ik nu weer tijd spenderen in dat spel terug te installeren en al mijn server connecties toe te voegen.
 
Daar gaat dit enkel over opeenvolgende arbeidsovereenkomsten. Dwz einde overeenkomst bvb 30/06 en begin nieuwe 01/07. Volgens mij bedoelen ze dat je dus als werknemer 2 van die opeenvolgende krijgt en je zelf beslist om er bvb enkele weken tussen te laten.

Er wordt niks gezegd over voltooide arbeidsovereenkomsten om dan een maand tussen te laten eer je weer een nieuwe krijgt bvb einde 30/06 en opnieuw beginnen 01/08). Want ik moest jaarlijks naar het syndicaat voor mijn dossier en ieder jaar zeiden ze "het is toch een slimme e op dat vlak en we kunnen er niks aan doen".
Goh
Voorwaarde 1 voor werkloosheid:

Je werk noch inkomen hebt door omstandigheden buiten je wil om.

Als jij telkens contracten tekent van 10 maand en dan opnieuw wacht op dezelfde werkgever voor zo'n contract dan is dat toch nietmeer buiten je eigen wil?
 
Ik sta er nu ook wel van versteld dat mensen jaar na jaar een contract geven van minder dan 12 maanden, zodat ze tussendoor even door de maatschappij betaald kunnen worden i.p.v. door de werkgever, legaal is. Dat lijkt me toch al zo donkergrijs dat het zwart wordt?
 
gsm uitzetten of op het werk laten.

graag gedaan.
Ja ik begrijp dat niet. Er hebben in het verleden meerdere werkgevers en / of klanten mij na de uurtjes opgebeld.
Maar het aantal keer ik asap opgenomen heb of gereageerd heb? 0,0. Ik begin daar niet mee.
Lees: Ik laat mijn eten daarvoor niet koud worden.

Meestal reageer ik dan wel binnen het uur en als het echt niet kan wachten dan log ik inderdaad wel in en doe ik wat er gevraagd is. Ik ben wel behulpzaam als dit nodig is (ook na de uren of zelfs op ne zondag).

Maar iemand die dan bijvoorbeeld boos wordt en mij begint te stalken? Die big pief gaat dan gewoon lik op stuk krijgen.
Dan zet ik de gsm gewoon droogjes uit en mag die mens tot de volgende dag wachten.
 
Ik gebruikte al jaren een applicatie op het werk. Maand geleden werd ik op de vingers getikt dat die niet op de approved list staat en verwijderd moet worden.

Alternatieve software is super onhandig. Ik heb 3 tickets gelogd om die vorige software op de approved list te krijgen.

Het staat blijkbaar nog steeds op de approved list, maar onder een iets andere naam... Weer iemand die door een excelleke is gegaan zonder common sense te gebruiken. Intussen ben ik wel voor mijn werk een maand serieus vertraagd geweest, en kan ik nu weer tijd spenderen in dat spel terug te installeren en al mijn server connecties toe te voegen.
Haha dat doet mij denken aan onderstaande.

Ik heb maandenlang stiekem tool x gebruikt omdat ze die vergeten te 'blacklisten' waren. (nadat ik 2 jaar gezaagd had via via achter tool y en telkens een njet had verkregen zodat ik bepaalde zaken binnen mijn vakkennis niet deftig kon doen --> Je kent dit soort nachtmerrie wel in grote bedrijven). Dus ik had zoiets van fuck it, die tool kan ik wel gebruiken dus ik gebruik die gewoon en ik zeg niks --> Dit heeft mijn -nu ex-baas enorm vooruit geholpen :tongue:.

Ik had nu onlangs mijne 'opzeg' gekregen dus ik meld aan de dienst die zo'n zaken moet goed / afkeuren dat ik die tool gebruikte. Was het natuurlijk grote knallende ruzie met die persoon aan de andere kant van de .. hij ging het dan melden aan mijne baas dat ik illegaal vanalles zat te doen dat de firma geld kost en dat er een serieus vlieg aan de lamp zat voor mij. :laugh:

---

Ik begrijp het wel dat de security streng moet zijn. Maar in veel bedrijven overdrijven ze daar dusdanig mee dat je niks meer gedaan krijgt. Of het duurt letterlijk maanden (Of zelfs jaren bij de nu ex-klant. Hier was het echt heel erg) voor je goedkeuring krijgt om iets 'nieuws' te gebruiken. (ne nieuwe tool bijvoorbeeld). Dat is dan toch ook in het nadeel van het bedrijf?
 
Laatst bewerkt:
Allez, de poppemiekes van HR en "Team SfeerBeheer" (zelfverzonnen naam, geen fucking clue tot welke dienst ze behoren maar het is in ieder geval een enorm nutteloze) leven zich weer uit hoor.

Al gans de namiddag gestalkt voor:
  • Test brandalarm
  • Bloeddonatie
  • Pronostiekwedstrijdje EK/WK (whatever, geen tijd)
  • Nieuwe vacatures (vreemd genoeg geen vacatures voor ons team die aan het verzuipen is, wellicht wel heel wat vacatures voor poppemiekes voor het duidelijk overstaffed Team Sfeerbeheer en HR).
  • NIEUW: Carwash-service
  • Ene zijn verjaardag
  • Samen eens gezellig te lunchen over de middag (alsof ik daar tijd voor zou hebben)
  • Enzovoort enzovoort.
En ja, ik had ooit eens al die meldingen in mijn Teams correct gezet waardoor ik niet telkens gestoord werd voor die bullshit. Maar sinds de update naar het nieuwe Teams zijn al die instellingen blijkbaar gewoon gereset (Bravo Microsoft, ze kunnen raketten naar de maan sturen maar wat settings overzetten bij een update was te moeilijk zeker?). Geen tijd om die opnieuw in te stellen.

En er is blijkbaar ook een offensief gestart waarbij al mijn klanten vanmiddag hebben afgesproken om tegelijkertijd te bellen en mails sturen. Nét nu ik mijn aantal ongelezen mails onder de 1000 had gekregen. En als SPOC vereisen de overgrote meerderheid van die mails allemaal actie. Het is een gevecht die ik niet kan winnen. Het is achterna hollen en brandjes blussen.

Zonet eens nageteld en ik beheer momenteel 14 actieve projecten simultaan, waaronder twee kanjers van 20 en 50 miljoen. En ik werk maar 4 dagen per week. En nu met die verlofdagen in mei en juni wordt de achterstand alleen maar groter. Lekker ontspannend.
 
Laatst bewerkt:
we gaan geen posters shamen omdat ze het topic gebruiken waarvoor het dient
Allez, de poppemiekes van HR en "Team SfeerBeheer" (zelfverzonnen naam, geen fucking clue tot welke dienst ze behoren maar het is in ieder geval een enorm nutteloze) leven zich weer uit hoor.

Al gans de namiddag gestalkt voor:
  • Test brandalarm
  • Bloeddonatie
  • Pronostiekwedstrijdje EK/WK (whatever, geen tijd)
  • Nieuwe vacatures (vreemd genoeg geen vacatures voor ons team die aan het verzuipen is, wellicht wel heel wat vacatures voor poppemiekes voor het duidelijk overstaffed Team Sfeerbeheer en HR).
  • NIEUW: Carwash-service
  • Ene zijn verjaardag
  • Samen eens gezellig te lunchen over de middag (alsof ik daar tijd voor zou hebben)
  • Enzovoort enzovoort.
En ja, ik had ooit eens al die meldingen in mijn Teams correct gezet waardoor ik niet telkens gestoord werd voor die bullshit. Maar sinds de update naar het nieuwe Teams zijn al die instellingen blijkbaar gewoon gereset (Bravo Microsoft, ze kunnen raketten naar de maan sturen maar wat settings overzetten bij een update was te moeilijk zeker?). Geen tijd om die opnieuw in te stellen.

En er is blijkbaar ook een offensief gestart waarbij al mijn klanten vanmiddag hebben afgesproken om tegelijkertijd te bellen en mails sturen. Nét nu ik mijn aantal ongelezen mails onder de 1000 had gekregen. En als SPOC vereisen de overgrote meerderheid van die mails allemaal actie. Het is een gevecht die ik niet kan winnen. Het is achterna hollen en brandjes blussen.

Zonet eens nageteld en ik beheer momenteel 14 actieve projecten simultaan, waaronder twee kanjers van 20 en 50 miljoen. En ik werk maar 4 dagen per week. En nu met die verlofdagen in mei en juni wordt de achterstand alleen maar groter. Lekker ontspannend.
Vreemd dat je nog geen tijd hebt om de instellingen in teams aan te passen maar hier wel iedere dag tijdens de werkuren heelder epistels kan neerpennen.

Prioriteiten.
 
Weer die simplismen. Echt ergerlijk.

Ik heb de vergelijking hier al gebruikt en zolang bovenstaande simplismen blijven terugkomen zal ik mijn vergelijking ook ongegeneerd blijven gebruiken: "De werkomstandigheden in de fabrieken in de 19de eeuw? Priester Daens? Allemaal slap gelul. Dat kon alleen maar omdat die domme arbeiders dat allemaal bleven slikken. Ze hadden maar hun job moeten verlaten! Dan ging de werkgever wel in actie schieten." :sarcastic:

Je kan dus gerust dat soort graaikapitalisme op kosten van de mentale gezondheid van uw medewerkers terecht aanklagen zonder de schuld te leggen bij die laatsten. Ok, het zijn niet de stoerste posts op dit forum (een forum die op werk- en salarisgebied vaak een macho-bastion is geworden) en je stelt je kwetsbaar op maar het is daarom niet minder waar.
Uw voorbeeld is nogal vreemd, want "het werk neerleggen" is nu exact wat ze ten tijde van Daens gedaan hebben....
 
Terug
Bovenaan