Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik ben nu wel eens nieuwsgierig wat de leeftijd van deze personen in kwestie is? Ik heb bij ons toch de indruk dat het vooral de jongeren zijn bij wie de default reactie is om de handen in de lucht te steken en te roepen "ik kan dat niet, it's not my job".
Idd, digital natives my ass. Basic IT skills gaan helaas achteruit i.p.v. vooruit. De piek zit ergens bij de 30'ers en 40'ers, alles daarvoor en daarna is hulpeloos op IT vlak.

De nieuwe generaties zitten vooral met hun gsm bezig.

De vorige generaties leerden nog overal op te klikken in windows/linux en bestanden open te prutsen.
Het is die kennis die uiteindelijk nog steeds geldt.

Laatst bewerkt:
Ik zet dat er gewoon standaard op bij nieuwe werknemers. Dan krijg ik naderhand geen gezaag.

Hier lopen er zo rond die klagen dat ze een nieuwe iPhone krijgen

oh nee, moet ik mijn itsme en bank apps weer gaan laten instellen. En moet ik die wachtwoorden van fb en zo weer bij mekaar gaan sprokkelen.

:lol:

2 collega's in vertrouwen nemen (andere afdeling) waarop ik het effe heb over mn frustraties met het management en een collega..en ik eigenlijk weg wil. 1 van de twee praat zn mond voorbij "ah Gumball, khoor dat ge negatieve dingen over mij zegt". Juist erna is ze in meeting gegaan en zegt mn andere collega "pssst..ze sprak ook over het feit dat er zou gezegd zijn da ge weg wou. Weet gwn da zij da ook weet".

Kunt ook gwn bij niemand uw hart luchten opt werk precies..

2 collega's in vertrouwen nemen (andere afdeling) waarop ik het effe heb over mn frustraties met het management en een collega..en ik eigenlijk weg wil. 1 van de twee praat zn mond voorbij "ah Gumball, khoor dat ge negatieve dingen over mij zegt". Juist erna is ze in meeting gegaan en zegt mn andere collega "pssst..ze sprak ook over het feit dat er zou gezegd zijn da ge weg wou. Weet gwn da zij da ook weet".

Beginnersfouten. Je moet anderen onder de bus smijten en de informatie flow controleren. Niet zorgen dat je onder de bus gesmeten wordt.

oh nee, moet ik mijn itsme en bank apps weer gaan laten instellen. En moet ik die wachtwoorden van fb en zo weer bij mekaar gaan sprokkelen.

:laugh:
Voor mij ook wel gewoon dé reden om de vervanging van een smartphone zo lang mogelijk uit te stellen 😅

Zoals cege zegt, dat zijn echt beginnersfouten die je verwacht van iemand net van de schoolbanken.

Jij hebt toch al dacht veel meer ervaring en het feit dat je verschillende keren zelf aanhaalde dat je in een toxisch bedrijf zit. Dus dit heb je vooral aan jezelf te danken.

Af en toe eens een random vis in het water gooien om te zien waar die opduikt. Je moet de roddelkanalen in kaart hebben en weten wie aan welke kant staat.

Nu goed, no way dat ik ooit maar 1 letter shit uitspreek over A tegen B waar ik niet 500% zeker van ben dat B niet tegen A klapt en waar ik niet zeker kan ontkennen moest het via C gaan.

Enkel roddelen als je eigenlijk wil dat het publiek komt en je eigen agenda geniepig wil pushen.

Hoe sommigen zo naïef kunnen zijn en denken dat er op een werkvloer dingen niet rondgaan :laugh:

:laugh:

Hier krijgen we een iphone werkgsm die op niks trekt en waar niemand achter gevraagd heeft.
Door allerlei prijsafspraak schandalen in de USA hebben ze dat hier uitgerold zodat ze onze sms'en met klanten kunnen monitoren en aflezen..
Geen enkele andere apps zijn mogelijk behalve dan MS teams.

precies alsof ik ooit met klanten zou sms'en :lol:

Achja, op zich niet al te erg. Nu zet ik gewoon mijn werkgsm af buiten mijn werkuren en word ik niet meer gestoord op mijn persoonlijk nummer.
Ik verlies wel mijn abonnement dat betaald werd door het werk :(

Doet mij herinneren. Nieuwe job, ik kwam daartoe en al op dag 3 wou er iemand "in vertrouwen" met mij spreken.
Zei dat hij gepest wordt, dat niemand hem helpt, dat ze hem telkens de schuld geven voor vanalles,...
"Maar dat blijft tussen ons, toch?"

Maar ik vond het al enorm vreemd dat iemand die pas toekomt zo direct aan vertrouwen wordt genomen. :p. Dus ik had het gevoel dat er al iets niet klopte.

Dan zie ik die hetzelfde verhaal te vertellen aan iemand anders paar dagen later, dan weer iemand anders, dan weer iemand anders,...
Die was gewoon een hele smeercampagne aan het uitvoeren aan jan en alleman :p. Die was gewoon zijn gal aan het uitspuwen tegen iedere rando die hij tegenkwam. En telkens vroeg hij "Maar dat blijft tussen ons, toch?"

Doet mij herinneren. Nieuwe job, ik kwam daartoe en al op dag 3 wou er iemand "in vertrouwen" met mij spreken.
Zei dat hij gepest wordt, dat niemand hem helpt, dat ze hem telkens de schuld geven voor vanalles,...
"Maar dat blijft tussen ons, toch?"

Maar ik vond het al enorm vreemd dat iemand die pas toekomt zo direct aan vertrouwen wordt genomen. :p. Dus ik had het gevoel dat er al iets niet klopte.

Dan zie ik die hetzelfde verhaal te vertellen aan iemand anders paar dagen later, dan weer iemand anders, dan weer iemand anders,...
Die was gewoon een hele smeercampagne aan het uitvoeren aan jan en alleman :p. Die was gewoon zijn gal aan het uitspuwen tegen iedere rando die hij tegenkwam. En telkens vroeg hij "Maar dat blijft tussen ons, toch?"
Hier kwam het eigenlijk doordat verschillende mensen intern zeiden "Amaai Gumball, collega A doet wel super bot/boertig tegen u" en zo ging dat aan het rollen. En zo ben ik dus mijn verhaal beginnen doen. Dus ik heb nooit uit mezelf random gezegd "Amaai collega A suckt blabla".
En ben ook wel altijd heel voorzicht geweest in mn bewoording.

Nu, gisteren avond hebben A en ik dan nog wel een constructief gesprek gehad. A gaf toe dat ze eigenlijk super streng is voor zichzelf en dat ook naar anderen uitstraalt. Ze gaf ook toe dat haar bewoording/manier van praten ook anders kon. En ze sloot af "kzou het wel spijtig vinden dat ge zou weggaan. Want ik zie veel potentieel in u"

Hier krijgen we een iphone werkgsm die op niks trekt en waar niemand achter gevraagd heeft.
Door allerlei prijsafspraak schandalen in de USA hebben ze dat hier uitgerold zodat ze onze sms'en met klanten kunnen monitoren en aflezen..
Geen enkele andere apps zijn mogelijk behalve dan MS teams.

precies alsof ik ooit met klanten zou sms'en :laugh:

Achja, op zich niet al te erg. Nu zet ik gewoon mijn werkgsm af buiten mijn werkuren en word ik niet meer gestoord op mijn persoonlijk nummer.
Ik verlies wel mijn abonnement dat betaald werd door het werk :(
Wij krijgen geen GSM bij ons. Wél een abbo, dus 't werk neemt het nummer over.
Da's bij mij ondertussen dus al vele jaren zo uiteraard, men heeft dat >10j geleden gedaan. Maar ik verwacht dat ze dat nog steeds doen de dag van vandaag.

Als je écht een apart nummer zou willen zal men u wel een nieuwe SIM, met nieuw nummer geven, maar tush zult ge toch eerst zelf een aparte GSM moeten kopen (of een dual-SIM toestel hebben).
Voor mij ook wel gewoon dé reden om de vervanging van een smartphone zo lang mogelijk uit te stellen 😅
Voor mij vooral dé reden waarom ik nooit een Factory Reset wil doen.

Ik heb een aantal maanden geleden een nieuw toestel aangeschaft & ben ik content dat ik het andere toestel toch nog had om alles over te zetten. Ondanks dat alle backup features actief zijn op m'n toestellen.
Heb voornamelijk de 'transfer options/tooling' gebezigd, maar toch meermaals moeten doen & achteraf ook wat individuele fixes moeten doen, etc.

En ja, ook Authenticator 'miserie'. Waar niet alle accounts mee over gekomen zijn bij de switch.
Sommigen kon ik manueel toevoegen op m'n nieuwe toestel en 'approven' met m'n oude toestel (is mogelijk, als je kan inloggen in die account).
Anderen zijn verloren moeite blijkbaar. Vooral 'guest' accounts bij klanten (waar je dus niet kunt inloggen, want da's de '@MyCompany' account, maar in hun domein).

Rode draad? Ik had m'n oude toestel nog.
Bij factory reset is alles van dat toestel gewoon weg eh.

Daar bovenop waren er toch nog ambetantigheden hoor, Itsme was bv. totaal ni happy om m'n nieuwe toestel te registreren.
Heb via hun website of zoiets dan m'n account moeten gaan resetten of zoiets (weet al de details ni meer) om m'n nieuwe toestel überhaupt te kunnen registreren.

Laatst bewerkt:
Hier kwam het eigenlijk doordat verschillende mensen intern zeiden "Amaai Gumball, collega A doet wel super bot/boertig tegen u" en zo ging dat aan het rollen. En zo ben ik dus mijn verhaal beginnen doen. Dus ik heb nooit uit mezelf random gezegd "Amaai collega A suckt blabla".
En ben ook wel altijd heel voorzicht geweest in mn bewoording.

Nu, gisteren avond hebben A en ik dan nog wel een constructief gesprek gehad. A gaf toe dat ze eigenlijk super streng is voor zichzelf en dat ook naar anderen uitstraalt. Ze gaf ook toe dat haar bewoording/manier van praten ook anders kon. En ze sloot af "kzou het wel spijtig vinden dat ge zou weggaan. Want ik zie veel potentieel in u"

Is dat die ene waar je vroeger over vertelde?

Is dat die ene waar je vroeger over vertelde?
Klopt, dit is de persoon waar het afgelopen maanden over ging.
Het is gewoon iemand die ook na haar uren constant met het werk bezig is en dingen doorstuurt. En kheb dan duidelijk gezegd "Na een dag waar ik langs alle kanten aangevallen word van u en de CEO heb ik na het werk totaal geen zin om het nog over het werk te hebben". En daarop zei ze "ik stuur het eigenlijk puur informatief. Ik verwacht niet dat ge erop antwoordt ofzo"

Om maar een idee te geven hoeveel impact de stress op het werk op mij heeft. Gisteren middag had ik hoofdpijn. Tegen dat ik naar huis ging, was het zo erg dat ik er zelfs misselijk van werd en onderweg dacht te stoppen om te kotsen. Uiteindelijk niet gekotst, maar thuis niets gegeten, direct in de zetel gaan liggen en in slaap gevallen.

Nu vandaag is de sfeer wat stil & awkward, maar we gaan er het beste van maken :wink:

Terug
Bovenaan