Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

ik wil 2 schermen, ik wil nen docking, ik wil een groter scherm, ik wil ne webcam want die van mijn laptop is kikvorsperspectief, ik wil een draadloze muis, ik wil een 3Dmuis, ik moet ne NC headset want mijn kinderen zijn thuis.
Collega's die vinden dat IT verantwoordelijk is voor hun internet thuis.
Akkoord dat ge daar natuurlijk een lijn in moet trekken en iedereen hetzelfde geeft.

Maar naast een laptop, muis en headset (die je heen en weer kan sleuren van thuis naar kantoor) is dat voor mij enkel een extern scherm en toetsenbord voor thuis dan. Andere foliekes moet ge dan inderdaad maar zelf voorzien.

Mijn idee: ofwel geef je als firma alle randapparatuur om thuis deftig te kunnen werken, ofwel geef je een deftige thuiswerkvergoeding zodat je van uw personeel kan verwachten dat ze het zelf kopen.

Bij ons wordt een laptop, (ergonomische) muis en een (ANC) headset voorzien. Daarbovenop krijg je thuiswerkvergoeding en wordt (indien gevraagd) het internet door de WG betaald. Enige dat ik zelf heb moeten voorzien is een extra scherm en toetsenbord en dat vond ik niet meer dan normaal.

ik wil 2 schermen, ik wil nen docking, ik wil een groter scherm, ik wil ne webcam want die van mijn laptop is kikvorsperspectief, ik wil een draadloze muis, ik wil een 3Dmuis, ik moet ne NC headset want mijn kinderen zijn thuis.
Draadloze muis, schermen en docking mochten wij allemaal naar huis meenemen voor thuiswerk mits registratie.
Collega's die vinden dat IT verantwoordelijk is voor hun internet thuis.
Dat vind ik ook, mijn management ook. Daarom krijgt iedereen zijn internet thuis terugbetaald. (€58 netto per maand)
Ge kunt het zo gek niet bedenken of het is hier allemaal al wel is gepasseerd sinds teleworking een ding is.

Wil je thuiswerken dan ben je imo zelf verantwoordelijk om een goede werkomgeving in te richten.
Nogal een contrast met hoe het er aan toe gaat bij mij op het werk.
Alle thuiswerkers kregen bij ons nog eens €200 netto op hun rekening gestort voor de aankoop van een degelijke bureaustoel of verstelbare tafel voor thuis.

Het lijkt me niet zo leuk om voor uw werkgever te werken...

Bij ons wordt een laptop, (ergonomische) muis en een (ANC) headset voorzien. Daarbovenop krijg je thuiswerkvergoeding en wordt (indien gevraagd) het internet door de WG betaald. Enige dat ik zelf heb moeten voorzien is een extra scherm en toetsenbord en dat vond ik niet meer dan normaal.
laptop door werkgever
Muis zelf
24 inch scherm door werkgever
Ergonomische bureaustoel door werkgever
50€ thuiswerkvergoeding (20€ internet, 30€ randapparatuur)
geen docking, geen reserve lader.

Werkgever heeft wel een tijd geleden oud (15-20j) materiaal verkocht waar ik toen een bureaustoel (5€), bureau (10€), zo'n verrijdbare bureaukast (5€) en wat roldeurkasten (10€ per stuk) heb opgepikt. Bureaustoel is ondertussen wel in de frut vaneen (die plastiek is beginnen verduren)
Heb er zo'n paar in mijn berging gezet. Is wel handig vond ik :https://www.officetopper.com/195cm-...15t1aR2cOpsm0gp_Bc46zGPDVzLZgFOcaAhH1EALw_wcB

Dat ge een maximum bedrag zet op de laptop snap ik nog maar externe schermen en andere rand app kost toch geen hol?

Hier werken we met computers die ver uit elkaar vallen. Zorgt ook alleen maar voor frustraties en inefficiëntie. Bedrijven die hard besparen op IT materiaal, zal het nooit begrijpen.

Inderdaad kortzichtig, "penny wise pound foolish" gedrag.

Ooit een consultant geweten die aan €1000 per dag aan de klant verkocht werd maar een nieuwe laptop batterij (~€100) kreeg hij niet van zijn IT dienst, pas als die maar 15 minuten (!) meer mee ging... Dan zou je toch spontaan wat mensen uit het raam smijten om het gemiddelde niveau van gezond verstand te verhogen :devilish:

Mensen moeten eens leren zich niet te gedragen als een bende kleine kinderen.
Toen ik begon met werken had ik altijd de ambitie om iets in een manager positie te worden. Ondertussen weet ik na bijna 2 decennia werk wel beter :laugh:
Managen is écht soms kleuterjuf spelen.

Is natuurlijk ook wel wat sneu van het management om iemand in dienst te nemen voor tienduizenden euro's per jaar en dan spel te maken over een paar computerschermen en toebehoren.
Mee eens. Hier hebben verschillende mensen tijdens Corona een scherm meegekregen naar huis, maar wij tracken onze schermen wél. Ze hebben wel geen nieuw meegekregen. Meestal eentje dat eens vervangen is geweest omdat het te oud werd of bv niet in hoogte verstelbaar is.

Draadloze muis, schermen en docking mochten wij allemaal naar huis meenemen voor thuiswerk mits registratie.

Dat vind ik ook, mijn management ook. Daarom krijgt iedereen zijn internet thuis terugbetaald. (€58 netto per maand)

Nogal een contrast met hoe het er aan toe gaat bij mij op het werk.
Alle thuiswerkers kregen bij ons nog eens €200 netto op hun rekening gestort voor de aankoop van een degelijke bureaustoel of verstelbare tafel voor thuis.

Het lijkt me niet zo leuk om voor uw werkgever te werken...

Ik denk dat zoeen werkgevers ver in de minderheid zijn die een volledig telework-office voorzien.

En internet thuis betaald is ook maar een extralegale vergoeding zoals MC.
Ik bedoel dat er collega's zijn dat werkelijk kwamen klagen "mijn internet thuis is traag en dat hindert mijn teleworking, wat gaan jullie daar aan doen?"

Ik heb er de afgelopen jaren totaal geen behoefte aan gehad, nu die behoefte groeit zal ik gewoon zelf investeren in een homeoffice.. ik vind dat echt niet vreemd dat dat de verantwoordelijkheid is van de werknemer.
Voor zij die de chance hebben dat de werkgever er budget voor vrijmaakt: goed voor jullie.

Vandaag wat kunnen 'uitslapen' (in vergelijking met gisteren dus), maar gisteren hebben ze mij toch dik goe liggen gehad.

Niet alleen stuurt men mij naar de andere kant van het land voor een langdurige opdracht EN moest ik daar zijn om half 8 's ochtends (wat al een ergernis op zich was).
Erger nog is dat ik daar dan stond voor den hond z'n botten & niet eens kon starten omdat alle papierwerk & planning niet in orde was.
Daar dan een uur of 2 zitten koekeloeren terwijl ze op den buro wss langs alle kanten naar mekaar aan het bellen waren ... om dan uiteindelijk gewoon weer terug te moeten keren.

Seriously dudes. 't Was al erg genoeg da'k ginder moest staan om half 8.

Gerelateerde/Initial ergernis -> Ginder moeten zijn telkens zo vroeg in de ochtend (neen, dees fiasco zal die ergernis enkel maar uitschuiven naar een latere datum).

Ik denk dat zoeen werkgevers ver in de minderheid zijn die een volledig telework-office voorzien.

En internet thuis betaald is ook maar een extralegale vergoeding zoals MC.
Ik bedoel dat er collega's zijn dat werkelijk kwamen klagen "mijn internet thuis is traag en dat hindert mijn teleworking, wat gaan jullie daar aan doen?"

Ik heb er de afgelopen jaren totaal geen behoefte aan gehad, nu die behoefte groeit zal ik gewoon zelf investeren in een homeoffice.. ik vind dat echt niet vreemd dat dat de verantwoordelijkheid is van de werknemer.
Voor zij die de chance hebben dat de werkgever er budget voor vrijmaakt: goed voor jullie.

dat is op zich ook niet vreemd om zelf te investeren in een homeoffice (al dan niet in ruil voor een thuiswerkvergoeding). De initiële ergernis ging over een werkgever die klaarblijkelijk geen materiaal ter beschikking stelde maar dat er dan toch een heel aantal collega's via diverse omwegen beslag hadden kunnen leggen op het nodige materiaal om thuis te werken.

Zo werk je natuurlijk wrevel in de hand.

Is vooral een stukje slechte communicatie. Wat de afspraken ook zijn, zorg dat ze duidelijk zijn en pas ze consequent toe.

dat is op zich ook niet vreemd om zelf te investeren in een homeoffice (al dan niet in ruil voor een thuiswerkvergoeding). De initiële ergernis ging over een werkgever die klaarblijkelijk geen materiaal ter beschikking stelde maar dat er dan toch een heel aantal collega's via diverse omwegen beslag hadden kunnen leggen op het nodige materiaal om thuis te werken.

Zo werk je natuurlijk wrevel in de hand.

Is vooral een stukje slechte communicatie. Wat de afspraken ook zijn, zorg dat ze duidelijk zijn en pas ze consequent toe.

De afspraken zijn duidelijk en worden consequent toegepast.
De enige mensen die materiaal van het werk thuis hebben zijn diegene die het zonder melden mee hebben genomen: aka diefstal.

De afspraken zijn duidelijk en worden consequent toegepast.
De enige mensen die materiaal van het werk thuis hebben zijn diegene die het zonder melden mee hebben genomen: aka diefstal.

Dan is het ook niet moeilijk om tegen de andere collega's te melden dat er vanuit de werkgever géén thuiswerkmateriaal voorzien wordt.

Collega's die dan wél materiaal hebben meegenomen (of gestolen) dienen daar dan met de gepaste consequenties op aangesproken te worden imo (= toepassing van de regels).

Stomme junior consultant.

Het is al van dat.

Bestaande oercode freewheelend aanpassen. Uiteraard werkt er vanalles dan niet meer.
Een productie url in dev committen.

Eens zien, welke vreselijke ziekte ik hem toewens.
Niets dat snel gaat uiteraard.
--
Huntington klinkt alvast leuk.
Advocaat van de duivel: waarom wordt het niet een PR opgemerkt dat die junior domme dingen doet? :unsure:

2024 en mensen weten nog altijd niet hoe ze Microsoft Authenticator moeten installeren op de GSM en zich daarbij moeten registreren. Onder welke fcking steen komen die vandaan gekropen.

2024 en mensen weten nog altijd niet hoe ze Microsoft Authenticator moeten installeren op de GSM en zich daarbij moeten registreren. Onder welke fcking steen komen die vandaan gekropen.
Ik werk nu een klein jaar in IT en niks verbaast mij nog. Lans de andere kant bekijk ik het nu ook met andere ogen. Elk zijn specialiteit.
Al zijn er wel dingen waar je letterlijk enkel volgende volgende kan klikken en die ook niet lukken...

Ik werk nu een klein jaar in IT en niks verbaast mij nog. Lans de andere kant bekijk ik het nu ook met andere ogen. Elk zijn specialiteit.
Al zijn er wel dingen waar je letterlijk enkel volgende volgende kan klikken en die ook niet lukken...
Een jaar of tien in (onder andere) IT support hier en ik denk dat ik ook al wel alles gezien heb...

Ik ben nu wel eens nieuwsgierig wat de leeftijd van deze personen in kwestie is? Ik heb bij ons toch de indruk dat het vooral de jongeren zijn bij wie de default reactie is om de handen in de lucht te steken en te roepen "ik kan dat niet, it's not my job".

Advocaat van de duivel: waarom wordt het niet een PR opgemerkt dat die junior domme dingen doet? :unsure:
Peer review?

Zover zitten we nog niet eens.

+ een structuur van werken kent men hier niet echt.
Waterval zegt maar, en de veteranen houden de boel wat recht.

Soit, komt er ooit toch op neer, om zelf alles weer opnieuw te maken.

Is alvast beter dan die vorige die ze hier hadden gedumpt.
Werkelijk weken bezig zijn met een oersimpele opdracht. En dan werkte het nog niet.
Later -> zijn werk delete -> op 2-3 dagen had ik het zelf volledig gedaan.
(Wat een typisch zelfvoldaan egoventje was het ook weer.)

Het management snapt het heus ergens ook wel. (denk ik)
Maar voor die tellen gewoon maar de cijfers zekers. Zoveel man zit op dat project, einde hun job.

Is gewoon ook de merde van consultants. Junior, medior, senior... 70% is kloterij, en later zitten de internen er mee.
Die bedrijven erachter willen gewoon zoveel mogelijk cashen.

Een jaar of tien in (onder andere) IT support hier en ik denk dat ik ook al wel alles gezien heb...

Ik ben nu wel eens nieuwsgierig wat de leeftijd van deze personen in kwestie is? Ik heb bij ons toch de indruk dat het vooral de jongeren zijn bij wie de default reactie is om de handen in de lucht te steken en te roepen "ik kan dat niet, it's not my job".

Ik doe O-365 support laatste anderhalf jaar en ik zie elke leeftijd en elke functie wel de revue passeren over problemen met MFA.

Terug
Bovenaan