Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Zeer zeker - maar de verhoudingen kloppen wellicht beter: Loon CEO VS "bonus" aka 750 € drinkgeld voor een handvol personen. Wetende dat:
  • Het bedrijf het zeer goed doet
  • Aan inzet geen gebrek bij personeel
  • De lonen gewoon gemiddeld zijn
  • Je als CEO ook gewoon elke dag met die mensen moet werken
  • Het wielerclubje en voetbalploeg elk jaar gratis kledij etc. krijgen (10k per jaar samen)
Qua mgmt skills en motivatie slaat die de bal mis mijn inziens.

Heb je het al aan de CEO laten weten dat je dat eigenlijk niet OK vindt?

Zo'n egoïstisch gedrag moet gewoon genoemd worden hoe het is, anders gaan ze daar nooit uit leren.

Kan wel zijn maar het is zijn bedrijf ook hé... Het feit dat je vermeldt dat de lonen "gewoon gemiddeld zijn" maar het bedrijf blijkbaar wel zeer goed draait, waarom zou hij de geldkraan opendraaien voor het personeel? 9 van de 10 zal het bedrijf gewoon blijven draaien en kan die jaarlijks vette dividenden uitkeren en zal er niets anders gebeuren dan af en toe wat gemor van het personeel. 1 van de 10 zal er zodanig vertrek van volk zijn dat hij met problemen zit en sterk geld moet smijten om vervangend personeel te vinden en is hij er uiteindelijk slechter vanaf.

Maar in de praktijk lijkt mij dus dat dit niet zal gebeuren en hij volgend jaar hetzelfde zal blijven doen.

Ik zal de eerste zijn om te zeggen dat een bedrijf winst moet maken en dat o.a. zaakvoerders daar de vruchten moeten van plukken. Maar het dingetje is: er was al geen opslag buiten de index - en om dan te gaan "besparen" op 7500 € (10 personen) voor een winstpremie waarmee velen binnen het bedrijf happy zouden zijn ... dat is verre van de kraan opendraaien.

Ik denk dan ook dat dergelijke profileringsdrang niet echt zinvol is, er zal geen personeel vertrekken om deze reden - maar ik ben vrij overtuigd dat lang niet iedereen zich zal inzetten of een mate van flexibiliteit vertonen zoals voorheen het geval was. En dan is er nog de interne discussies die zo een beslissing met zich meebrengt in een kleine KMO - die kosten een veelvoud van de waarde van de premie - nieuws gaat snel rond.
Heb je het al aan de CEO laten weten dat je dat eigenlijk niet OK vindt?

Zo'n egoïstisch gedrag moet gewoon genoemd worden hoe het is, anders gaan ze daar nooit uit leren.

Ik heb dat idd kenbaar gemaakt, op subtiele maar niet mis te verstane wijze - ik probeer wat te sturen/adviseren en heb liever een ploeg die tevreden is - per slot van rekening zijn het deze mensen op wie we rekenen om machines te bouwen.

Ik zal de eerste zijn om te zeggen dat een bedrijf winst moet maken en dat o.a. zaakvoerders daar de vruchten moeten van plukken. Maar het dingetje is: er was al geen opslag buiten de index - en om dan te gaan "besparen" op 7500 € (10 personen) voor een winstpremie waarmee velen binnen het bedrijf happy zouden zijn ... dat is verre van de kraan opendraaien.

Ik denk dan ook dat dergelijke profileringsdrang niet echt zinvol is, er zal geen personeel vertrekken om deze reden - maar ik ben vrij overtuigd dat lang niet iedereen zich zal inzetten of een mate van flexibiliteit vertonen zoals voorheen het geval was. En dan is er nog de interne discussies die zo een beslissing met zich meebrengt in een kleine KMO - die kosten een veelvoud van de waarde van de premie - nieuws gaat snel rond.

Ik heb dat idd kenbaar gemaakt, op subtiele maar niet mis te verstane wijze - ik probeer wat te sturen/adviseren en heb liever een ploeg die tevreden is - per slot van rekening zijn het deze mensen op wie we rekenen om machines te bouwen.
Kreeg je de afgelopen jaren wel die premie van 750 EUR?

Neen, maar wel een premie 200-450 €. Een beetje drinkgeld maar dat ligt gevoelig.
Dat hij dan niet dezelfde premie geeft als de afgelopen jaren als de cijfers idem zijn akkoord. Maar dat iedereen boos is dat hij niet 750 EUR geeft ben ik niet goed mee... Waarom dan niet ineens kwaad worden dat hij geen CAO90 bonus invoert of dat hij de groepsverzekering voor iedereen niet verhoogt met 50 EUR de maand, hij verhoogt de maaltijdcheques niet van 6 EUR naar 8 EUR, etc...

Ben je niet tevreden met je verloning, ga dan praten dat je een loonsverhoging wil of vertrek gewoon naar ergens anders waar je beter betaald wordt. Dat je als werknemers collectief "niet tevreden bent" omdat je werkgever een bepaalde bonus (die ze niet verplicht zijn van te geven) niet geeft... Tjah, c'est la vie?!

Het is hier het "Ergernissen op je werk" topic. Laat @contextbinder zijn ergernis dan toch gewoon posten?
En imo is het ook een compleet normale: werkgever heeft de kans de werknemers een extraatje te geven maar verkiest alles in zijn eigen zak te steken. Toch ni onlogisch dat ge daar slecht gezind van wordt?

Het is hier het "Ergernissen op je werk" topic. Laat @contextbinder zijn ergernis dan toch gewoon posten?
En imo is het ook een compleet normale: werkgever heeft de kans de werknemers een extraatje te geven maar verkiest alles in zijn eigen zak te steken. Toch ni onlogisch dat ge daar slecht gezind van wordt?
Je hebt gelijk, ik vergeet vaak dat mensen hier gewoon hun frustratie willen uiten en probeer dan met mensen te redeneren "dat het toch niet zo'n ramp is", mag ik eigenlijk niet doen.

Verwarming werkt al een week niet op kantoor en het management kraait er niet naar. Het is doorgegeven aan de installateur maar zonder follow-up. Vennoot zit op zijn wijndomein in de het warme zuiden, nummer 2 in rang is 3 weken op vakantie in Zuid-Amerika, why should they care :sarcastic: ..

Had gisteren effenaf ijskoude tenen en handen.
Zal rest van de week home office worden tegen de policy in :unsure:.

Verwarming werkt al een week niet op kantoor en het management kraait er niet naar. Het is doorgegeven aan de installateur maar zonder follow-up. Vennoot zit op zijn wijndomein in de het warme zuiden, nummer 2 in rang is 3 weken op vakantie in Zuid-Amerika, why should they care :sarcastic: ..

Dan moet ge maar wat harder werken hé.

Of iedereen zijn persoonlijk elektrisch vuurtje laten meebrengen :biglaugh:

Tonerider tekent een design in met vier opties en geeft duidelijk aan dat bij twee van de opties extra kosten zijn.
Tonerider mailt het design door en vermeld nog eens in de mail dat er bij die twee opties extra kosten zijn en dat men voor de prijs niet bij mij moet zijn maar contact moet opnemen met de vertegenwoordiger.
Tonerider krijgt een paar uur later een mail van de klant met de vraag of prijsverschillen tussen de opties zitten.
Tonerider krijgt een kleine beroerte.

Tonerider tekent een design in met vier opties en geeft duidelijk aan dat bij twee van de opties extra kosten zijn.
Tonerider mailt het design door en vermeld nog eens in de mail dat er bij die twee opties extra kosten zijn en dat men voor de prijs niet bij mij moet zijn maar contact moet opnemen met de vertegenwoordiger.
Tonerider krijgt een paar uur later een mail van de klant met de vraag of prijsverschillen tussen de opties zitten.
Mensen lezen en luisteren niet meer dag vandaag.

Deze week een brief getypt voor een klant die gebrekkig nederlands kon en nt kan mailen. Hij had door coronapremies in het verleden de drempel ivm recht op verhoogde tegemoetkoming verloren. Bon, ik typ die brief waarin stond dat hij enkel de drempel verloor door deze éénmalige coronapremie en dat zijn basis inkomen dit jaar terug onder de drempel zit, in plastiekje stop ik alle documenten. Zeg tegen die gast neem die brief en docs en geef dat af aan de instelling alles staat hierin, normaal is dat voldoende.

Bellen ze me op, terwijl het letterlijk op de brief en op de bijlagen staat, dit is niet volledig waar is document x?
Zit in bijlage...
Aja ok.
Waar is bedrag Y?
Staat in brief in 2de alinea in het vet.
Aja ok

om dan af te sluiten met: " aja ik zie het hier staan aja das dit document ok, dank u".

Geen wonder dat nooit vooruit gaat azo.
Terwijl ik bezig ben met zo'n telefoons op ene scherm moet ik werken op ander schem a ander dossier om niet achter op schema te geraken.

Laatst bewerkt:

Tonerider neemt volgende keer pro-actief contact op met de vertegenwoordiger om er een prijs op te plakken.
Zo heeft de klant vanaf moment 1 een volledig overzicht, en is de vertegenwoordiger mee in het verhaal om snel een akkoord voor een eventuele meerprijs te verkrijgen :-)

Tijdloos maakt offer voor 3D video, aangeboden via een ander bedrijf van persoonlijke vriend.
Tijdloos steekt duidelijke voorbeelden in offer qua stijl, realisme, ...
Tijdloos vermeld duidelijk dat er 2 feedback rondes zijn, dat zoveel mogelijk feedback in 1 keer gegeven moet worden omdat alles opnieuw moet renderen en dit veel tijd in beslag neemt.
Tijdloos gaat uiteindelijk (op vraag van vriend) door tot revisie nummer 7, waar bij revisie 7 nog plots commentaar kwam die er vanaf rond 1 al in had kunnen zitten.
Vriend stuurt mail dat hij project stopzet bij klant, want klant denkt niet dat het verwachte resultaat er zal komen, en vriend zal ook niet factureren aan klant...
Tijdloos denkt wtf, video is exact gelijk beschreven, 7 feedback rondes gekregen ipv 2, Tijdloos dacht goed te zijn maar heeft weer geleerd dat je zakelijk op je strepen moet staan want je bent toch gekloot als je het niet doet.
Tijdloos wil ook niet aan vriend factureren want dat is rechtstreeks geld uit zijn zak nemen, ookal weet tijdloos dat hij dit eigenlijk wel zou moeten doen.

Bij deze mijn 3rd person frustratie.

Mensen lezen en luisteren niet meer dag vandaag.

Deze week een brief getypt voor een klant die gebrekkig nederlands kon en nt kan mailen. Hij had door coronapremies in het verleden de drempel ivm recht op verhoogde tegemoetkoming verloren. Bon, ik typ die brief waarin stond dat hij enkel de drempel verloor door deze éénmalige coronapremie en dat zijn basis inkomen dit jaar terug onder de drempel zit, in plastiekje stop ik alle documenten. Zeg tegen die gast neem die brief en docs en geef dat af aan de instelling alles staat hierin, normaal is dat voldoende.

Bellen ze me op, terwijl het letterlijk op de brief en op de bijlagen staat, dit is niet volledig waar is document x?
Zit in bijlage...
Aja ok.
Waar is bedrag Y?
Staat in brief in 2de alinea in het vet.
Aja ok

om dan af te sluiten met: " aja ik zie het hier staan aja das dit document ok, dank u".

Geen wonder dat nooit vooruit gaat azo.
Terwijl ik bezig ben met zo'n telefoons op ene scherm moet ik werken op ander schem a ander dossier om niet achter op schema te geraken.
Elke keer ik bv. een mailtje opstel, geen te grote foto tussenin de tekst, want gegarandeerd leest men de tekst niet na de foto.
Ook zien dat de essentie in het gezichtsveld blijft, als men moet scrollen, heeft men het niet gelezen.

En dan krijg je nog een stom antwoord terug.

--
Nu goed dat ik niet veel communicatie met anderen moet afhandelen.
Bij u lijkt het meer part of the job.
Horror, voortdurend over uwe rooie moeten gaan, omdat een zogenaamd kwetsbare zijn centen nodig heeft, en je rolt al de rode loper ervoor uit. Ik zou vanbinnen zwart blakeren.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan