Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat typt echt geweldig, maar ik zou dat ook niet mee naar kantoor nemen. De mensen worden nu al zot als mijn webcam aanstaat en ik typ wat.Laat uw fcking mechanisch toetsenbord thuis in een open office ruimte!
The saga continues. Bonussen voor 2023 geschrapt. Bonus voor 2024 ook al geschrapt. Merit increases voor 2023 en 2024 ook al geschrapt.
2% personeel buiten company wide (on top of the herstructurering van vorige maand).
Gelukkig hebben ze de voorbije 5 y "putting the balance sheet to work" gedaan. Lees, alle cash buitengepist en van net cash naar 2x levered, en ongeveer 20% van de free float buy back gedaan aan koersen 30-40-50% boven huidige koers. Top management...![]()
Ik heb ze nog kunnen overtuigen om de merit increase budgetten niet uit te delen aan de mensen die collectief ontslagen worden. Goed idee, cege. Plots klotst er een pot geld bij de blijvers.
De bonussen zijn ook wel om te lachen dit jaar. Business is going tough. Ik krijg 2500 USD retentie budget. Dat is dus 2500/4 pre-tax of tewel 300 euro netto per jaar als bonus om iemand te behouden. Much effect.
Recommended retention budget in de USA voor mijn job level? 75k/y met 70% chance om het te krijgen .... "competitive advantages adapted to cost of living". Ok![]()
Denk dat er een budget voor 30-40 man nu naar een man of 10 moet gaan.

Mij hoor je niet klagen, maar "the dildo of consequences". Ooit gaat dit zwaar backfiren.Bij zo'n personen, zet ik zelf alles op mail! Ik doe dan een beetje alsof ik iets niet meer weet, of nog wat wil 'toevoegen aan het gesprek van daarnet' en daarmee staat het dan zwart op wit. Ik heb zo een toxische aanwezigheid in mijn team die steeds anderen een soort van mes in de rug probeert te steken en andermans woorden verdraait of ronduit liegt. Zo staat tenminste ergens geschreven wat je zelf echt zei, anders blijft het een soort woord tegen woord.Net weer een telefoontje moeten doen om mezelf vrij te pleiten en bijkomende uitleg te geven.
Kort samengevat: Wij hebben vrij grote beslissingsbevoegdheden in onze dossiers. Uiteraard worden die achteraf nog gevalideerd en getoetst aan de wetgeving.
Als het wettelijk niet kan doet mijn mening er niet toe.
Vrijdag samen gezeten met collega "liever lui dan moe" over één van zijn dossiers
Ik zeg: niet conform, hij zegt: conform
Oké komen niet tot een consensus dus ik zeg "vraag het maandag sowieso na aan de juristen voor ge het een beslissing neemt en het afsluit"
Vlak voor de middag krijg ik een mail met hoofdletters en in het vet "Dossier niet conform" met alle bijhorende wetgeving.
Had onze vriend dus in zijn dossier gezet dat hij vrijdag 10.11 samen met mij het dossier besproken had en we tot de conclussie conform waren gekomen.
En over een jaar of twee: oei, we krijgen het werk moeilijk rond. Tijd om wat volk aan te nemen...Ik kan blijven hilarische updates geven.
Ze hebben ontdekt dat er budget gealloceerd was aan de ontslagenen (zie hierboven). Nu heeft sr mgmt dat ook ontdekt. "0 BUDGET FOR THE LEAVERS". Ipv dat budget wat te schrappen moet dat nu VOLLEDIG herverdeeld worden onder de blijvers.
Maar de verhouding vertrekkers/blijvers is zo krom (en veel vertrekkers dure vogels uit amerika) dat het budget zo veel is dat het niet op raakt. Ik zit persoonlijk aan >3x initiele budget dat ik uitgedeeld heb, maar het systeem laat hard niet toe om meer uit te delen. Onafhankelijk van de ranking en evaluatie gaat iedereen gewoon max bonussen en merit increases krijgenDenk dat er een budget voor 30-40 man nu naar een man of 10 moet gaan.
Er blijft maar vet op de soep zitten precies.
Ik blijf nog altijd benieuwd naar wat er voor mij uit de bus valt. Ik zit wat hoger in job level dan mijn reports, in principe zijn de harde cutoffs redelijk infinite naar de upside toe.
Zou wel lachen zijn. Het brakste fiscal year in 10y (omzet shrink, winst shrink, herstructureringen ...) en we krijgen grootste merit increases en bonussen in jarenMij hoor je niet klagen, maar "the dildo of consequences". Ooit gaat dit zwaar backfiren.

@cege waar gaan die leavers nu eigenlijk naartoe ? Zijn er locaties waar die mensen terecht kunnen, of is het armoede troef momenteel omdat men overal in uw werkveld aan costcutting aan het doen is ?

En verwacht je dat er in de volgende jaren nog meer van dit gaat volgen of... ? Kortom verwacht je dat met de genomen maatregelen de resultaten terug kunnen gebracht worden naar hetgeen van het objectief ?
En over een jaar of twee: oei, we krijgen het werk moeilijk rond. Tijd om wat volk aan te nemen...![]()

Das durven. En dan nog zo liegen.Woensdag telefoon van HR-assistente of ik vrijdag naar het hoofdkantoor kon komen voor een ‘persoonlijk gesprek’ met de directeur HR samen met mijn leidinggevende. Meteen klein paniekske want naar daar gesommeerd worden voorspelt meestal niet veel goeds. Maar na een telefoontje met mijn leidinggevende waarbij ik vroeg: “waarom moeten we naar daar? ‘T is toch niet om mijne bon te krijgen he? Maar te horen kreeg: “nee nee, het is zeker dát niet, het is om wat pistes te bekijken, ge moet u geen zorgen maken” was ik gerustgesteld.
Groot was mijn verbazing en shock toen ik vrijdag wel degelijk te horen kreeg dat de samenwerking wordt stopgezet.
Na 6 jaar word ik genadeloos aan de kant gezet voor iemand die daar 6 maand mezelf en een andere zwangere collega verving tijdens onze moederschapsrust. Ik ben net 2 maand uit zwangerschapsverlof en heb een baby van 5,5 maand en een kleuter van 3.
Daar ben ik nu eigenlijk toch ook wel benieuwd naar. Ik ken er niet veel van af, maar als ik het goed heb kan een werkgever wel "vrij" gemakkelijk iemand ontslaan om economische redenen, maar om iemand te vervangen door iemand anders is er toch een langer traject nodig van negatieve evaluaties, dacht ik zo? En het feit dat je nog maar net uit zwangerschapsverlof komt, maakt dat nog gevoeliger.Das durven. En dan nog zo liegen.
maar wat waren dan hun redenen om je buiten te zetten?
@JPV weet waarschijnlijk wel of dat zomaar kan.Woensdag telefoon van HR-assistente of ik vrijdag naar het hoofdkantoor kon komen voor een ‘persoonlijk gesprek’ met de directeur HR samen met mijn leidinggevende. Meteen klein paniekske want naar daar gesommeerd worden voorspelt meestal niet veel goeds. Maar na een telefoontje met mijn leidinggevende waarbij ik vroeg: “waarom moeten we naar daar? ‘T is toch niet om mijne bon te krijgen he? Maar te horen kreeg: “nee nee, het is zeker dát niet, het is om wat pistes te bekijken, ge moet u geen zorgen maken” was ik gerustgesteld.
Groot was mijn verbazing en shock toen ik vrijdag wel degelijk te horen kreeg dat de samenwerking wordt stopgezet.
Na 6 jaar word ik genadeloos aan de kant gezet voor iemand die daar 6 maand mezelf en een andere zwangere collega verving tijdens onze moederschapsrust. Ik ben net 2 maand uit zwangerschapsverlof en heb een baby van 5,5 maand en een kleuter van 3.

Zoals Quo_Vadis zegt kan iedereen ontslagen worden, zelfs een zwangere vakbondsvertegenwoordiger die halftijds ouderschapsverlof neemt en net aankondigde dat ze zich ziek plaats omdat ze gepest wordt nadat ze mét bewijzen de werkgever beschuldigt heeft van ongewenste intimiteiten (om even zoveel mogelijk beschermingen samen te arpen@JPV weet waarschijnlijk wel of dat zomaar kan.
Ben je in loondienst bij dat bedrijf of consultanttoestanden?
). België is trouwens een van de weinige landen waar dat mogelijk is. 
Ontslagen worden nadat je bevallen bent is dat niet een beetje een jackpot.
Met wat geluk een ontslagpremie, daarna doppen en ondertussen moeten je kinderen niet meer naar de creche.
Dus ik zou zeggen bekijk het positief en probeer er zoveel mogelijk geld uit te halen.
Ja, natuurlijk krijg je doorsnee een zak geld als je ontslagen wordt en natuurlijk wil je gewoon thuis zitten en natuurlijk laat de VDAB je met rust en natuurlijk hebben die er geen probleem mee dat je je plaats op de crèche opgeeft om lekker thuis te blijven en natuurlijk is een kleine uitkering (berekend op die deeltijdse tewerkstelling) geen probleem!Ontslagen worden nadat je bevallen bent is dat niet een beetje een jackpot.
Met wat geluk een ontslagpremie, daarna doppen en ondertussen moeten je kinderen niet meer naar de creche.
Dus ik zou zeggen bekijk het positief en probeer er zoveel mogelijk geld uit te halen.