Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Verschrikkelijk vind ik dit, wat een lef ook. Zelfsssss bij een relatief kleine studio zijn dat drie volwaardige jobs, maar een driedubbel loon zal er niet aan vasthangen vermoed ik.

En dan die schrijfstijl:
We need you ballsy from the get-go.
What makes you tick? Jump in and be bold.
You have ‘Gusto’.

🤮

écht hé, ik was ook in mijn mond aan het overgeven tijdens het lezen :lol:

Verschrikkelijk vind ik dit, wat een lef ook. Zelfsssss bij een relatief kleine studio zijn dat drie volwaardige jobs, maar een driedubbel loon zal er niet aan vasthangen vermoed ik.

En dan die schrijfstijl:
You have ‘Gusto’.

🤮

Inderdaad! ChatGPT stond nog op "hyperbolische marketing speech" ingesteld :p

https://www.mediarte.be/nl/vacatures/manager-of-graphics-office-and-socials

Gezocht: conciërge die ook SEO marketeer is, hell, in KMO's kan toch echt alles :rofl:

En dan die schrijfstijl:
You have ‘Gusto’.

🤮
WHAT WE OFFER
Attractive and competitive salary depending on your experience

Léés; zo weinig mogelijk waar we mee kunnen wegkomen.

Nog meer rode vlaggen dan op een gemiddelde 1 mei viering in de Sovjet Unie.

WHAT WE OFFER
Attractive and competitive salary depending on your experience

Léés; zo weinig mogelijk waar we mee kunnen wegkomen.

Nog meer rode vlaggen dan op een gemiddelde 1 mei viering in de Sovjet Unie.
Dat ze nog niet afkomen met "we betalen je niks maar je krijgt gratis exposure en dat is onbetaalbaar!"

De 'nieuwbouw'. Niet alleen is er dus geen airco of regelbare verwarming (het is één knop via het onthaal en elk lokaal zit op dezelfde temp. Ik kan dat op zich wel begrijpen dat je niet wil schipperen tussen 5° en 35° maar de omvang van lokalen heb je bij de ene een sauna en de andere blijft frisjes), en is het onmogelijk om te telefoneren tenzij je bijna letterlijk uit een raam hangt, maar het internet blijft een ramp (het loading icoontje kan de mascotte van de school worden). Komt nog bij dat stukken die in de namiddag zonnekant zijn geen enkele vorm van zonwering hebben (ook geen klassiek rolluik zelfs). De 'oudbouw' heeft dat dan wel weer maar die zitten hopeloos vast ergens halverwege en krijg je geen leven meer in. Het is ook een oase van grijs beton. Niet dat het voor mij een kleutertuin van regenbogen moet worden, maar ik denk dat Merksplas eenzelfde vibe heeft.

Het systeem van studie doorgeven ook. Er staat welke klas, prima, en of er een opdracht voorzien is of niet, super. Maar er staat enkel van welk lokaal ze moeten komen en niet naar waar ze moeten. Wat wil zeggen dat je elk studie-uur moet gaan zoeken tussen lokaal of refter waar ze zitten want de ene zijn al een aantal jaar hier en hadden systeem 'blijf in klas' en de anderen zijn systeem 'je gaat vanzelf naar de refter'. Een derde groep gaat naar het lokaal waar ze daarna moeten zijn. Terwijl de school op systeem 'we zien wel hoeveel plaats er nodig is en beslissen aan de hand daarvan'. Zonder de beslissing mee te delen, hence de eeuwige muizenjacht op waar die klassen zijn.
In feite zou zo een bioscoop systeem handig zijn: alle vrije lokalen en refter zichtbaar per uur en dan automatisch invullen waar hoeveel plaatsen vrij zijn en hoe dat te verdelen. Dat zou moeten te maken zijn, denk ik.

Je zegt het zelf verderop in je post: de middleware voor deze service is veel eenvoudiger om te installeren (inclusief een installer die geen adminrechten vereist). En verder heb je enkel een browser-plugin nodig die automatisch wordt aangeboden. Er worden met deze service tienduizenden handtekeningen per maand geplaatst, zowel door private als publieke organisaties. Dus zo dramatisch slecht zal het toch niet zijn.
Als gewone gebruiker is het verschrikkelijk, er zijn mensen die bepaalde aangiftes laten doen door een boekhouder louter omdat ze hun eid niet in orde krijgen. Ik gebruik nu zo goed als overal itsme en dat heeft het probleem opgelost maar vroeger was het geregeld eens op verschillende laptops en browsers proberen tot je één vond die om god weet welke reden wel werkte.

Als je ergens dicht bij aangifte deadlines zat was de grote stressfactor vaak de vraag of je de Eid wel aan de praat ging krijgen.

Zonder twjjfel de meeste frustrerende gebruikerservaring voor software die ik de laatste 10 jaar gehad heb, en daar ben ik niet alleen in. Ik vind het zelfs straf dat die/de overheid geen rechtszaken aan hun broek gehad hebben van mensen die boetes hebben moeten betalen voor het te laat indienen van aangiften. Als dat een betalend product was geweest waren die al lang van de markt gehaald.

Laatst bewerkt:
Als gewone gebruiker is het verschrikkelijk, er zijn mensen die bepaalde aangiftes laten doen door een boekhouder louter omdat ze hun eid niet in orde krijgen. Ik gebruik nu zo goed als overal itsme en dat heeft het probleem opgelost maar vroeger was het geregeld eens op verschillende laptops en browsers proberen tot je één vond die om god weet welke reden wel werkte.

Als je ergens dicht bij aangifte deadlines zat was de grote stressfactor vaak de vraag of je de Eid wel aan de praat ging krijgen.

Zonder twjjfel de meeste frustrerende gebruikerservaring voor software die ik de laatste 10 jaar gehad heb, en daar ben ik niet alleen in. Ik vind het zelfs straf dat die/de overheid geen rechtszaken aan hun broek gehad hebben van mensen die boetes hebben moeten betalen voor het te laat indienen van aangiften. Als dat een betalend product was geweest waren die al lang van de markt gehaald.

Dramatisch slecht klinkt nog als een understatement.
Ik had een paar jaar terug een probleem met Itsme, de helpdesk was er mee bezig. Er was iets wat ik wou nakijken bij de belastingen - niet dringend - dus ik neem de eid kaartlezer voor mijn laptop en doe het dan maar zo. Noppes. Er was een vernieuwde kaartlezer voor nodig. Het was niet dringend dus ik kon wel de drie dagen wachten tot itsme terug oké was, ik kan mij echter wel inbeelden dat het niet voor iedereen zo eenvoudig is. Soms is iemand bekend met een manier van e-identificatie en is het geen eitje (eid-je hehe) om ze iets anders aan te leren. Mijn moeder was gewoon niet pc-vaardig en het duurde eeuwen tegen dat ze iets meehad.
Ik heb zelf toch ook al enkele keren zitten foeteren op itsme, voor mijn man is het dan weer telkens gewoon tik tik en voila, in orde.

Volgens mij is Itsme ook niet iets dat zomaar bij iedereen makkelijk aan de praat te krijgen is, een tijd terug alleszins was dat nog zo.

Met itsme nooit problemen gehad, met EID des te meer. Ik kan dat bevestigen.

't Probleem was dat je even geleden niet digitaal kon tekenen met itsme, dus moest je bv. op Doccle toch nog EID boven halen om pakweg een domiciliëring te tekenen.
Ondertussen, enkele jaren later, is dit wel een optie & ik heb al jaar & dag geen EID reader meer boven gehaald (laat staan dat ik er nog een zou vinden).

De 'nieuwbouw'. Niet alleen is er dus geen airco of regelbare verwarming (het is één knop via het onthaal en elk lokaal zit op dezelfde temp. Ik kan dat op zich wel begrijpen dat je niet wil schipperen tussen 5° en 35° maar de omvang van lokalen heb je bij de ene een sauna en de andere blijft frisjes), en is het onmogelijk om te telefoneren tenzij je bijna letterlijk uit een raam hangt, maar het internet blijft een ramp (het loading icoontje kan de mascotte van de school worden). Komt nog bij dat stukken die in de namiddag zonnekant zijn geen enkele vorm van zonwering hebben (ook geen klassiek rolluik zelfs). De 'oudbouw' heeft dat dan wel weer maar die zitten hopeloos vast ergens halverwege en krijg je geen leven meer in. Het is ook een oase van grijs beton. Niet dat het voor mij een kleutertuin van regenbogen moet worden, maar ik denk dat Merksplas eenzelfde vibe heeft.
Geef je les in Trezekes?
Je zegt het zelf verderop in je post: de middleware voor deze service is veel eenvoudiger om te installeren (inclusief een installer die geen adminrechten vereist). En verder heb je enkel een browser-plugin nodig die automatisch wordt aangeboden. Er worden met deze service tienduizenden handtekeningen per maand geplaatst, zowel door private als publieke organisaties. Dus zo dramatisch slecht zal het toch niet zijn.
"Tienduizenden handtekeningen per maand" zegt niks over hoeveel users daarop vloeken. Zie ook de posts hierboven. Om nog maar te zwijgen van het pingpong spelletje dat begint als er misérie is. Ontwikkelaar van de webtoepassing wijst naar de software voor het tekenen (connective plugin of whatever systeem er ook wordt gebruikt, we hebben gebruikers die intussen drie verschillende hebben staan), ontwikkelaar van die software wijst naar de middleware van de FOD, die wijst naar "drivers updaten". Als die support van al die partijen al binnen een degelijke termijn reageert (wat ze niet doen). En zo blijft ge bezig. En de ene keer is het systeem 1, de andere keer systeem 2 enzoverder dat een probleem geeft of geupdated moet worden of wat het ook mag zijn. En ik weet dat het eigen is aan tekenen met eID en dat er vanalles nodig is om vanuit een browser te kunnen tekenen maar voor de eindgebruiker is het allesbehalve evident wetende dat IT er ook al genoeg op vloekt. Laat staan dat het de moeite is om mensen éénmalig heel dat boeltje te laten installeren (met alle gevloek vandoen) om dan éénmalig eens een arbeidscontract of zo te laten tekenen. Dan is, zoals ik in mijn originele post zei, itsme een pak handiger (mits ze dat actief hebben) maar wel duur als je veel digitaal moet laten tekenen.

Niet echt een ergernis, eerder een soort van wtf?-momentje:

Ik ben woensdagochtend ziek naar huis gegaan, waardoor iemand mijn shiften moest overpakken voor de rest van de week. Nu voor gisteren hadden ze mijn shift in tweeën verdeeld: de verantwoordelijke van de late ploeg die dag nam het laatste deel (4u) van mijn shift over en dan voor het eerste deel (ook 4u) kwam iemand anders op voor vier uurtjes.

Nu kreeg ik gisteren een berichtje van die gast die mijn eerste deel kwam coveren: 'Hey Pinkman, ik neem een deel van je shift over hè! Nu verwacht ik in de toekomst een soort van wederdienst hè!' oid.

Like wtf? Ik heb dat toch helemaal niet gevraagd :laugh: Het is de planning die die gaten moet oplossen en het is dan aan de rest om daar 'ja' of 'nee' op te antwoorden. Nu doet hij precies alsof hij verplicht extra is moeten opkomen.

Als ik hem nu persoonlijk zou vragen om eens een shift te wisselen, oké dan is dat niet meer dan logisch, maar in dit geval heeft hij toch pech hoor.

Ik zet een excel op de sharepoint en geef users edit rights. Ik vraag aan users om de excel op de sharepoint aan te passen zodat iedereen steeds dezelfde laatste versie heeft.

Users downloaden excel en sturen per email de geupdatete excel als bijlage.

Zucht.

Ik heb den indruk dat onze IT-dienst de meest performante metsers ter wereld zijn. Zo hoog dat die hun firewall kunnen metsen. Zo hoog zelfs dat er nu al geen mails van klanten meer doorkomen ook :sop:

Ik zet een excel op de sharepoint en geef users edit rights. Ik vraag aan users om de excel op de sharepoint aan te passen zodat iedereen steeds dezelfde laatste versie heeft.

Zucht.
Hier een gelijkaardige ergernis. In kader van budget 2024 stuur ik enkele afdelingen een lijst. Zij moeten feedback geven, ik verwerk die feedback en laad die op in SAP. Eenvoudig principe. Heeft één afdeling die lijst nog eens zelf afgesplitst in verschillende sublijsten. Daar gaat de tijdswinst die we hoopten te realiseren door met lijsten en bulkupload te werken ipv alles manueel te doen.

Eveneens diepe zucht.

Zucht.

Ik heb ooit aan een collega moeten uitleggen dat je in SharePoint docs niet telkens moet uitchecken en doorsturen...

Die viel van haar stoel dat je geshared kunt werken in hetzelfde doc. De "share" in SharePoint was te obvious wsch.

Terug
Bovenaan