Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ons QA team is zo ondermaats.

Continu bugs loggen voor kleine details, maar grove fouten zien ze niet. Omdat ze gewoon niet de acceptance criteria lezen.

Nu zijn ze er een gewoonte van aan het maken om iedere story nog eens door mij te laten testen. En de stories zijn echt wel duidelijk. 😬Wat is het punt van een QA team dan nog...

Tja, wat verwacht ge dan? ;) Onderaannemer uit, welk land? Of toch rechtstreeks in dienst via de andere locaties?

Misschien een goeie QA manager erbij halen die dat QA team wat onder handen neemt? De vriendin was in haar vorige job QA lead en manager van een team en volgde ook enkele andere teams op, dat professionalisme, ongelooflijk...
Rechtstreeks in dienst. De QA manager zit wel nog in Antwerpen, maar die heeft al vaak op het punt gestaan te vertrekken, denk ik. :unsure:

Mensen die het nodig vinden om hun mechanisch toetsenbord mee te brengen naar een landschapsbureau.
Gisteren zat ik tegenover iemand zonder mechanisch toetsenbord, maar die typt met 2 vingers en heft dan tussen elke tik haar hand weer 10 centimeter omhoog en klopt dan veel te hard op haar toetsen.

Daar ga ik niet meer zitten. :unsure:

Ik stuur een mail om info te bekomen en om documenten op te vragen
10 minuten later telefoon, ik ben bezig dus neem niet op -> Voicemail "Kan je mij even terugbellen ivm de mail die je gestuurd hebt"

Nee! Antwoord gewoon en bezorg die documenten, al de rest moet ik niet horen

per ongeluk een ongebruikte functionaliteit aan het licht gebracht van een programma die eigenlijk wel gebruikt zou moeten worden.
Hierdoor vrees ik wel extra veel werk gecreërd te hebben voor een aantal collega's :unsure:

of ze gaan het negeren en nog altijd niet doen. dat kan ook :unsure:

Ma miljaar, en nu een ander die van die speciale nagellak voor nagelbijters zit op te doen naast mij. Stinkt het hier nog naar de aceton ook.

Ergernis van deze week: een aantal mensen voor wie snelheid belangrijker is dan enige notie van kwaliteit:
1) Iemand stelt aan Finance een hoop financieel-technische vragen... kan geen 2 uur wachten op een antwoord en begint dan maar die vragen aan andere afdelingen te stellen. Het kan aan mij liggen, maar voor financiële data en vragen rond reconciliatie van cijfers die Finance zelf aangeleverd heeft, zou ik toch liever een paar uur wachten op Finance voor een gefundeerd antwoord
2) Externe partij is bezig met een analyse voor ons, onder serieuze tijdsdruk. Vraagt een collega hen of we 3 dagen voor het eind van de analyse een presentatie kunnen hebben met de conclusies, terwijl we gisteren al een presentatie kregen met de eerste inzichten. Misschien ze gewoon nog 3 dagen hun werk laten doen ipv dat ze bijna dagelijks tijd verdoen aan tussentijdse updates?

Ik stuur een mail om info te bekomen en om documenten op te vragen
10 minuten later telefoon, ik ben bezig dus neem niet op -> Voicemail "Kan je mij even terugbellen ivm de mail die je gestuurd hebt"

Nee! Antwoord gewoon en bezorg die documenten, al de rest moet ik niet horen
Ik zou toch terugbellen.

Ik heb de neiging om dat ook te doen. Vooral omdat er indien ik niet zou bellen ik 50 documenten mag gaan opzoeken en doorsturen. Terwijl met een telefoontje ik dat misschien kan reduceren tot 5 stuks. Of dat hun vraag dusdanig exceptioneel is dat het toch die 50 documenten zijn.

Met een telefoontje van 5 minuten bespaar ik mij dan gezever of zaken waar de vraagsteller niet aan gedacht heeft maar waarvan ik wel weet dat ik straks en morgen en overmorgen nog extra mailtjes krijg voor extra documenten of aangepaste documenten.

Antwoorden ze niet op mijn telefoon. Dan zal ik die documenten niet sturen totdat ze mij gebeld hebben.

In ieder geval is een telefoontje ook een antwoord (directe communicatie). Dat jij daar niet mee opgezet bent is dan uw probleem ;p.

Ik zou toch terugbellen.

Ik heb de neiging om dat ook te doen. Vooral omdat er indien ik niet zou bellen ik 50 documenten mag gaan opzoeken en doorsturen. Terwijl met een telefoontje ik dat misschien kan reduceren tot 5 stuks. Of dat hun vraag dusdanig exceptioneel is dat het toch die 50 documenten zijn.

Met een telefoontje van 5 minuten bespaar ik mij dan gezever of zaken waar de vraagsteller niet aan gedacht heeft maar waarvan ik wel weet dat ik straks en morgen en overmorgen nog extra mailtjes krijg voor extra documenten of aangepaste documenten.

Antwoorden ze niet op mijn telefoon. Dan zal ik die documenten niet sturen totdat ze mij gebeld hebben.

In ieder geval is een telefoontje ook een antwoord (directe communicatie). Dat jij daar niet mee opgezet bent is dan uw probleem ;p.
In uw geval begrijp ik het nog

Ik vraag specifiek achter document X op naam van Persoon X van datum xx.xx.xxxx tot datum xx.xx.xxxx
Zo is er gewoon maar 1 document

Ik moet dan geen telefoon met 25 redenen waarom dat niet is opgemaakt en wie zijn schuld dat is (nooit die van hun), ik moet gewoon dat document en meer niet :)

FRGMMLLSSSS :wallbash::cry::angry::angry::angry::angry:

Wij raken een bovengrondse kabel van elektriciteitspaal langs de weg.

Ik moet onmiddellijk bellen zegt baas naar Fluvius, want kabel hangt los en gevaarlijk (is niet door).
ik doe dit.

half uur later belt hij "ahja tis ene van telenet" wtf.
ik bel onmiddellijk naar telenet om die melding te doen bij hen, want tis hun kabel, zij moeten die terug maken.

Maar dan bel ik nadien terug naar fluvius om te zeggen dat ze niet meer hoeven te komen
"ahja meneer ik zie hier geen melding staan, zal bij één van de collega's zijn".
ik zeg : kan je die dan niet annuleren, anders zullen jullie daar staan voor niets hé.
"nee meneer ik weet niet welke collega je gesproken hebt, dit algemeen nummer kan bij iedereen uitkomen".

Alleee zal dus weer 2 keer betalen zijn voor mijn baas, mij niet gelaten, moet hij maar meteen correcte info geven natuurlijk.
maar al zo'n soep zeg....

Terug
Bovenaan