Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Je zou tegen de persoon met wie je contact hebt in dit hoger overleg kunnen zeggen dat je tgv de onzekerheid eens ergens anders bent gaan horen. En dat je daar een voltijdse opportuniteit hebt voorgelegd gekregen.

Maar dan moet je ook bereid zijn om te springen. En ik kan natuurlijk niet zeggen of dat alternatief beter of slechter is. Dat kan enkel jij zeggen.
Het zou puur al drukmiddel zijn, om ze wakker te schudden, de vraag is natuurlijk of dat helpt? Die enveloppefinanciering van hoger onderwijs zit nog vreemd in elkaar, scholen kiezen zelf hoe ze de middelen inzetten. Ze spelen met die percentages alsof het een equalizer is.

Net gemerkt dat we dit jaar 3x zoveel eindwerken hebben voor hetzelfde percentage als vorig jaar.

Ik zie totaal de meerwaarde niet in van die master.
Waar kan je na je studies terecht? Ik vermoed bij de overheid, een ngo,... Nog iets anders?

Dit is een studie die je doet uit interesse, maar de bedrijfswereld zit hier niet op te wachten.
Bedrijfswereld? Er is meer dan dat hé. Ik heb vijf jaar lang niks anders gedaan dan tussen masters sociaal werk gewerkt. Die mensen doen ook gewoon onderzoek hé? Of in 't hoger onderwijs, zit het ook vol (in de opleidingen... yes, sociaal werk). Wie denk je dat het Jaarboek Armoede en Ongelijkheid schrijft? Wie denk je dat er bij het HIVA werkt? Wie denk je dat er onderzoek doet in samenwerking met Kind & Gezin, OCMW's, justitie, het Vlaams Armoedesteunpunt, Vlaamse jeugdhulp, POD's? Wie denk je dat er onderzoek doet naar armoede in het onderwijs, preventie, methodiekontwikkeling, impact van interventies, arbeidstrajectbegeleiding, ervaringsdeskundigen, participatie en nog zoveel meer? En dat is enkel onderzoek hé.

Allez, tuurlijk zie je de meerwaarde niet in van die master, je kent de sector niet? Die is écht niet zo klein hoor, dat gaat over enorm veel organisaties en instanties die methodieken, interventies en evaluaties niet gewoon uit hun gat trekken hé.

Ondertussen 1 september en nog steeds geen duidelijkheid over mijn tewerkstellingspercentage voor dit academiejaar. Dit vreet al sinds eind juni aan mij. Er zou nog een hoger overleg zijn midden volgende week om de laatste verdeling te maken. Het begint nu wel te dringen, want binnen 14 dagen starten de lessen. Ondertussen hebben ze wel al weer een nieuw managementprofiel aangenomen, die met een deel van de koek gaat lopen.

Er is een opleiding die inhoudelijk voor 60% op mij draait, dus als ik mijn staart intrek zitten ze zeer zeer hard in de shit, bijkomend omdat het een modulesysteem is met telkens 7 weken les, waarvan het grootste deel in de eerste semester. Als ik volgende week zeg, ik doe het niet, weekje opzeg en iets anders, dan zullen ze nooit een profiel vinden die zo snel kan starten.

Ik heb in de vakantie niet stil gezeten en eens wat aas gesmeten, blijkbaar is mijn profiel toch wel gegeerd. Liefst van al zou ik natuurlijk blijven waar ik zit, maar die onzekerheid vreet aan mij. Hoe kan je nu jezelf volledig smijten als je pas last-minute weet of je een bepaald vak wel mag geven.

Is het done om uit te spelen dat er elders een voltijdse opportuniteit ligt te wachten, of wacht ik beter de uitkomst af van het hoger overleg?
Dat gaat zo blijven hoor... Is elk jaar zo laat, ze moeten de puzzel nog leggen, nog een vergadering, nog ff wachten, oei, minder werkingsmiddelen,...

Laatst bewerkt:
Dat gaat zo blijven hoor... Is elk jaar zo laat, ze moeten de puzzel nog leggen, nog een vergadering, nog ff wachten, oei, minder werkingsmiddelen,...
Ze zorgen vooral eerst goed voor het management en dan kijken ze wat er over blijft voor docenten. Het aantal coördinatoren en coaches stijgt elk academiejaar...

Collega die wat op een bepaalde manier zeurt omdat ik onlangs een hp zbook fury 16 g9 heb gekregen en hij niet.

Volgende week meeting met ceo en 6 verantwoordelijke over een belangrijke beurs waar nu al x aantal mails rondgaan met Excel waar in gewerkt wordt 👌

Aan de andere kant van de telefoon "ja, ik zit hier met een zwangerschap en het resultaat is non-conclusive, wat moet ik doen". Leuk zeg, cege mag kiezen tussen zeggen "Laat mij met rust" en die patient is gepoept of "ik denk ABC" en de patient krijgt misschien een fout antwoord omdat cege ook niet all-knowing is... 10 15 20x bij hoger management aangehaald, interesseerde hen geen kloten.
En dus dan is het correcte antwoord van uw kant 'laat mij gerust, ga naar de dienst waar het thuis hoort.'
Je zal maar de klant of patient zijn. Dat is wel een enigszins andere markt dan koeken verkopen he. Als de dino koeken op zijn, dan pak je gewoon de cent wafers. Maar een klinische workflow, dat gaat over mensenlevens of therapien. Ik ben niet in de sector gegaan om met mensenlevens te jongleren om een CEO zijn bonus te verdienen.

Die sector bestaat nochtans om zoveel mogelijk geld uit het jongleren met mensenlevens te halen, ik snap niet waarom dat ineens als een verrassing komt

Die sector bestaat nochtans om zoveel mogelijk geld uit het jongleren met mensenlevens te halen, ik snap niet waarom dat ineens als een verrassing komt
Ik werk ondertussen 16 jaar in de pharma en de collega’s die de patiënt niet op de eerste plaats zetten zijn echt wel de grote uitzondering,… jij hebt een beetje te veel tv gekeken denk ik

Algemeen vind ik toch dat de farma een bijzonder beeld heeft van wat de patiënt iets bijbrengt. Wat medical writers soms maken van de outcomes van studies doen toch echt vaker wel dan niet mijn wenkbrauwen fronsen. Ik zal het nu wel niet per se maligne noemen, zoals zarathustra doet.

Ik werk ondertussen 16 jaar in de pharma en de collega’s die de patiënt niet op de eerste plaats zetten zijn echt wel de grote uitzondering,… jij hebt een beetje te veel tv gekeken denk ik
Want de pharma industrie wordt gedreven door wat goed is voor de patient en niet door de beurskoers?

Ik zal het mss anders zeggen, ja de patient is belangrijk. De patient zijnde degene die goed kan betalen met een veel voorkomende ziekte. Je moet toch echt een beetje teveel koolaid gedronken hebben om te denken dat die industrie er is voor het goed van de mensheid

Want de pharma industrie wordt gedreven door wat goed is voor de patient en niet door de beurskoers?

Ik zal het mss anders zeggen, ja de patient is belangrijk. De patient zijnde degene die goed kan betalen met een veel voorkomende ziekte. Je moet toch echt een beetje teveel koolaid gedronken hebben om te denken dat die industrie er is voor het goed van de mensheid
De top vh bedrijf zal idd de richting bepalen en daar speelt winstgevendheid een grote rol, in de ontwikkeling vd medicijnen is het echter echt wel patiënt op de eerste plaats

Sales en hogerop mag de asshole uithangen. R&D heeft wel enige wetenschappelijke integriteit.

Mensenlief. Het bestaat dus nog. Mensen die op REPLY ALL drukken in een mail met honderden mensen in cc met de melding dat de mail niet voor hen bestemd is. Al tien keer "ping' gehoord.

EDIT: 30 keer.

Mensen van zowel België, Spanje, de VS, het Midden-Oosten, ... jeezes.

Laatst bewerkt:
Circlejerk op linkedin, circlejerk in meetings, circlejerk op denkdagen, circlejerk overal.

Telkens een bende masters met functies met veel blabla en weinig toegevoegde waarde die elkaar zitten te feliciteren met de zoveelste nutteloze verwezenlijking op één of ander debiel project.

Er zijn te veel masters met nutteloze profielen die dan maar gedumpt worden in dit soort overbetaalde jobs en te weinig mensen die met hun handen kunnen werken. (of nuttig werk leveren met hun brein)

Ziekte van deze tijd.

Mensenlief. Het bestaat dus nog. Mensen die op REPLY ALL drukken in een mail met honderden mensen in cc met de melding dat de mail niet voor hen bestemd is. Al tien keer "ping' gehoord.

EDIT: 30 keer.

Mensen van zowel België, Spanje, de VS, het Midden-Oosten, ... jeezes.

Lang leve de mute conversation functie :D

Circlejerk op linkedin, circlejerk in meetings, circlejerk op denkdagen, circlejerk overal.

Telkens een bende masters met functies met veel blabla en weinig toegevoegde waarde die elkaar zitten te feliciteren met de zoveelste nutteloze verwezenlijking op één of ander debiel project.

Er zijn te veel masters met nutteloze profielen die dan maar gedumpt worden in dit soort overbetaalde jobs en te weinig mensen die met hun handen kunnen werken. (of nuttig werk leveren met hun brein)

Ziekte van deze tijd.
Tot je zelf poen, brutoloontopicwaardig uiteraard, begint te scheppen met een nutelloos profiel en elke avond margherita's zit te zuipen aan je zwembad. :unsure:

Lang leve de mute conversation functie :D
Het blijft wel fascinerend. Hier en daar wel een vergeefse oproep om te stoppen met "reply to all", maar keer op keer blijven mensen droog zeggen dat het niet voor hen bedoeld is. Zelfs eentje die uit pure wanhoop "how do I stop diz" schreeuwt.

IT heeft een ticketje aangemaakt.

Maar ja.

Welke IT gaat dat oplossen? Dit is wereldwijd.

bij ons zijn ze er ooit in geslaagd van daar een honderden mails tellende conversatie van te maken met alleen animated meme gifs als antwoord. Hilarisch.

Terug
Bovenaan