Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Collega's die het grote beeldje niet snappen.
Vestiging A draait te weinig omzet ondanks meer man. De persoon die zeker te weinig draait is een oudere man en lult (technisch jargon) zoveel en probeert overal wel een uitleg over te vinden. Houden we daar een meeting over dat zeven andere vestigen met minder man veel meer omzet draaien. Dus er komt evenveel binnen, maar er wordt gewoon sneller verwerkt enzovoort waardoor meer omzet. Begint hij daar over te lullen dat hij graag technische input wenst te hebben hoe dat komt, wat eraan moet gebeuren enzovoort. Ja duidelijk he, sneller, slimmer en langer doorwerken. Dat geraakt er dus totaal niet in bij die man, dat is precies dat hij denkt dat hij op een bepaald knoppeke moet duwen dat alles sneller verwerkt wordt.

Monteur

Ik heb te weinig werk voor die man. Ik heb tien ander man dat klevers zijn, maar ook in staat zijn om panelen op te hangen of vijzen te boren enzovoort. Die zijn ook constant aan het bezig. De monteur zelf is zo koppig als nen ezel. "ja wilt ge leren kleven? NEEN!" "Wilt ge leren pellen, plotten en appliceren? NEEN" "ja ik heb verschillende plaatsen die geschilderd moeten worden. NEEN"

Ja gast als ge zelf niet in staat zijt om uw pallet wat uit te breiden dan moet ge niet verschieten dat mensen ook niets voor u meer doen he.

Hebben ze enkele maanden ne verkoper bij ons ontslagen..reden..."te lage verkoop in 2022 gerealiseerd". Momenteel is onze verkoop intern DRAMATISCH! Guess who sold the most? De verkoper die nu zn opzeg aan het presteren is. Meer dan welkom op dit moment. Hij heeft op zn eentje 25% van de verkoop gerealiseerd.. (ter info..we zitten met 15-20 sales personen..dus zn prestatie is echt geweldig)
Hij vroeg aan zijn manager om de beslissing te herzien en hem toch aan boord te houden.
De manager be like "Nee, Als ik een beslissing maak kom ik er ook niet meer op terug"... Gast..in tijden dat uwen omzet in mekaar stuikt gade ni uwe beste sales van het moment buiten smijten eh.. Maarja, deuk in het ego versus belang van het bedrijf..

Hebben ze enkele maanden ne verkoper bij ons ontslagen..reden..."te lage verkoop in 2022 gerealiseerd". Momenteel is onze verkoop intern DRAMATISCH! Guess who sold the most? De verkoper die nu zn opzeg aan het presteren is. Meer dan welkom op dit moment. Hij heeft op zn eentje 25% van de verkoop gerealiseerd.. (ter info..we zitten met 15-20 sales personen..dus zn prestatie is echt geweldig)
Hij vroeg aan zijn manager om de beslissing te herzien en hem toch aan boord te houden.
De manager be like "Nee, Als ik een beslissing maak kom ik er ook niet meer op terug"... Gast..in tijden dat uwen omzet in mekaar stuikt gade ni uwe beste sales van het moment buiten smijten eh.. Maarja, deuk in het ego versus belang van het bedrijf..
De volgende die kan vertrekken is dus ook al gekend 🤷‍♂️

hoe kwam het dan dat die zo slecht gepresteerd heeft in 2022?
Ik kan de manager wel begrijpen als die eerst slecht presteert en pas na ontslag ineens goed begint te presteren, dan is er kans dat die weer slabakt zodra hij toch mag blijven. Als hij al goed presteerde voor ontslag, tja, dan begrijp ik het ook niet zo goed.

hoe kwam het dan dat die zo slecht gepresteerd heeft in 2022?
Ik kan de manager wel begrijpen als die eerst slecht presteert en pas na ontslag ineens goed begint te presteren, dan is er kans dat die weer slabakt zodra hij toch mag blijven. Als hij al goed presteerde voor ontslag, tja, dan begrijp ik het ook niet zo goed.
Omdat de markt algemeen in dalende lijn zit en het bedrijf oorspronkelijk dat waarschijnlijk aan de persoon persoonlijk toeschreef ipv aan de markt..

Begrijp wel je punt, maar zeg nu zelf, wat voor nut heeft een mailbox dan nog?
Geen.

Maar hoe moet je anders communiceren? We hebben geen telefoons en de helft is bang van Teams...

Het zit hier ook vol autisten die al bang zijn van een email te sturen en die dus uit schijterigheid random semi vragen naar 20 man sturen ipv gewoon te zeggen "Jos, je ging dat gisteren klaar hebben, gimme the fucking report". Nee, dan is het "Heb je eventueel volgende week nog eens tijd om eventueel je raport klaar te hebben. No worries als je geen tijd hebt, binnen 6y is ook goed"... Ja, dan moet je 50 emails sturen...

Ofwel moeten ze voorzichtiger zijn om de email adressen zomaar aan iedereen te geven.
Zoals vb in sommige bedrijfven zeer weinig mensen het telefoon nummer vd baas hebben of ze eerst voorbij een secretaresse moeten die de meeste zever al blokkeert.

"de baas" en "de secretaresse". We zijn met 20000 man en er zijn hier geen secretaresses. Er zijn hier managers met 200M omzet en die zitten naast de stagiair in een cubicle van 3 op 3 met een brakke stoel...

Op mijn vorig werk vroegen klanten ook vaak privé tel nummer vd baas, ik was hier zeer kort in.
Nee geven we niet, anders heeft die persoon nooit rust.

Ja, obviously. Maar als zijn werk telefoon gewoon publiek ligt, dan krijgt die ook 3200000 telefoons op een dag. En meestal is het werk email adres ontsnuffelen niet moeilijk. Voornaam.familienaam@company...

Idd.
Vroeger hadden we geen tijdsregistratie, het waren vaste bedragen per dossier, als dan 2 uur of 1,5 u of 3u op gewerkt was, niemand was daar veel mee bezig. Toen hadden we de tijd om ons wat te verdiepen in bepaalde problemen.
Nu staan ze met chronometer naast u.

Dat effect dat dat heeft mag je niet onderschatten. Iedereen is constant bezig met z'n tijd. Zo deed ik vandaag 6 taakjes vr 6 dossiers die eigenlijk gewoon copy paste waren. Dan zet ik op tijdsregistratie vr elk dossier 10 min. Terwijl in werkelijkheid maar 25 min duurde, maar zo spaar ik 35 min die ik kan gebruiken vr een ander dossier waar ik al teveel tijd op geplakt heb en waar ik bijna geen tijd meer durf op registreren (want hoge factuur).

Ik merk van mezelf dat ik daar veel mee ben... "de klok."
Ik zit in dezelfde branche en begin daar inderdaad ook wel genoeg van te krijgen.
Niet dat m'n baas achter mij staat met de chronometer maar dat altijd moeten zorgen dat er 38u ingevuld staan om geen gezaag te hebben stoort me met momenten wel.

Soms doe je nu eenmaal verschillende dingen die zowat in elkaar overvloeien zodat het moeilijk is om bij te houden hoe lang X of Y duurde.
Dat verdeel ik dan wel wat arbitrair, maar je verliest toch ook weer tijd met dat registratie-gedoe.

Laatst bewerkt:
Ik ben ’vertegenwoordiger, ik werk enkel op afspraak met klanten die mij bellen voor een afspraak, mijn advies (en kennis) wordt van in het begin van het project gevraagd, materiaal expert is juister maar sales is nog steeds een deel van de job omschrijving. Op al die jaren heb ik steevast hetzelfde gezien, men probeert al jaren dat ongrijpbare, kunnen verkopen, te kwantificeren…

Ik vul al jaren wekelijks een timesheet in, waar ik alle gewerkte uren boek op het project "keep the environment running". Meest nutteloze taak ooit, maar ik moet het wel netjes invullen zodat er geen gezaag van komt.

Die timesheets zijn wel verbonden aan budgets. Je kan dat een nutteloze taak vinden, maar het kan wel grote gevolgen hebben. Als dat te veel op projecten of run the business wordt geboekt, kan het misschien zijn dat er verkeerde conclusies worden getrokken en dan zou het niet de eerste keer zijn dat er iemand ontslagen wordt omdat die volgens de timesheets geen toegevoegde waarde heeft.

@Waelvis Hoezo mag men uw planning nog aanpassen nadat deze reeds is uitgekomen? Dat mag toch wettelijk niet of ben ik mis? Je kan zo toch niets plannen privé? Het is niet omdat HR dat in hun regels zet, dat dat zomaar kan wettelijk gezien.

Bij ons mag dat bijvoorbeeld niet. Eenmaal de planning uit is mogen ze niet aan uw uren zitten zonder uw toestemming. Anders is 't vakbond.
Vandaag met iemand van de vakbond gepraat en die zegt ook dat dit niet mag. Maar hij kan het mij nergens op papier tonen.

In het interne HR-reglement vind ik terug dat ze dat mogen doen tot 24u voor die shift zou starten.

Hij ging nog eens zoeken en rondhoren. Hopelijk weet hij mij morgen meer te vertellen.

Vandaag met iemand van de vakbond gepraat en die zegt ook dat dit niet mag. Maar hij kan het mij nergens op papier tonen.

In het interne HR-reglement vind ik terug dat ze dat mogen doen tot 24u voor die shift zou starten.

Hij ging nog eens zoeken en rondhoren. Hopelijk weet hij mij morgen meer te vertellen.
Wanneer start uw nieuwe functie? Te lang om te laten ziek schrijven?

Wanneer start uw nieuwe functie? Te lang om te laten ziek schrijven?
1 november, dus nog 4 maand. Lijkt me wat lang.

Alhoewel het heel hard piekt om die weg op te gaan. Evt via mijn neuroloog.

Ik heb een attest van m'n vorige neuroloog waarop staat dat ik wegens een neurologische reden niet in een drukke omgeving kan werken. Maar ik wil dat niet in m'n dossier hebben tenzij het echt niet anders kan. Want dat kan een rem zijn op eventuele verdere promoties of zo.

Brooddoos die verdwenen is uit de frigo, niemand weet van iets. :headshake:
En wat dan nog de grootste ergernis is: iedereen die vraagt "Je bent toch zeker dat je ze er in gelegd hebt?", "Ze zit toch niet in je tas?", "Je hebt toch in de juiste frigo gekeken?",... Echt waar man, zie ik er zo stom uit? :help:

Brooddoos die verdwenen is uit de frigo, niemand weet van iets. :headshake:
En wat dan nog de grootste ergernis is: iedereen die vraagt "Je bent toch zeker dat je ze er in gelegd hebt?", "Ze zit toch niet in je tas?", "Je hebt toch in de juiste frigo gekeken?",... Echt waar man, zie ik er zo stom uit? :help:

Zeker dat ge ze niet gewoon thuis vergeten zijt? :unsure:

Een huurwagen laten boeken voor een businesstrip van 1700km. Speciaal vragen voor een iets hogere klasse deze keer, komen ze af met een VW Caddy..

Terug
Bovenaan