Gewoon laten aftekenen door HR, indien geen Hr, aangetekend sturen.
Andere optie, indien je baas moeilijk doet en niet wilt tekenen:
Bij ontslag door de werknemer wordt de opzegtermijn niet verlengd door verlof, ziekte, feestdagen.
Sommigen gaan dit misschien afkeuren, maar als je een klote baas hebt, die je het leven nog zuur maakt tijdens de opzegtermijn zit er soms niet veel anders op dan bovenvermelde zaken te gebruiken. Het is nu niet dat je compassie moet hebben met zo een baas... of denk ik hier verkeerd? Het is niet dat je profiteert van de maatschappij, de kosten zijn voor de werkgever.
Los daarvan is heel dat opzegtermijngedoe compleet absurd. Iedereen weet dat een werknemer die wilt vetrekken niet meer gemotiveerd is.
Vorige zomer is mijn collega vertrokken, met een bang hartje net voor het verlof zijn brief verstuurd, op die manier moest hij nog 3 weken werken ipv 6.
Hij werkte hier al 4 jaar en heeft verzekers kilos asbest gevreten zonder dat hij het wist, dan nog van die losgebonden buisisolatie die normaal door een firma moet verwijderd worden.
Mijn baas kweet nie hoe vies dat dit geen manier van doen is om ontslag te geven en bla bla, nu 9 maand later maken ze hem nog altijd zwart plus zijn nieuwe werkgever ook. Ze hebben zelf de balans van zijn nieuwe werkgever laten natrekken door hun boekhouder om er dan een opmerking over te maken en te zeggen dat zijn cijfers beter zijn. Mijn werkgever is een zielig ventje die niet tegen zijn verlies kan en elke andere zelfstandige afkraakt, maar zelf zijn stiel niet kan en teert op de kennis en het ownership van zijn werkvolk. Hij heeft 10 eigendommen en nog de zielige zelfstandige uithangen die zogezegd niks verdient. Om eerlijk te zijn zou hij al een eigendom aan mijn ex collega moeten schenken, tegen dat die ooit longvlieskanker krijgt. Mijn bazin rijdt hele dagen rond om te kijken waar andere zelfstandigen bezig zijn en dan verslag uit te brengen. Ik wist echt niet dat er zulke zielige mensen bestaan.
Ik heb mij 5 maand 4/5 afgedwongen en na mijn ouderschapsverlof ben ik ook weg, of zelf vroeger indien ik sneller iets beter vind.