Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Je kan ook normale temperaturen uit de airco laten komen, bij ons staat deze op 23 a 24 graden. Af en toe eens kouder als enkel de mannen op de bureau zitten.
In theorie moet het idd 24 gr zijn, maar bij ons is da spel precies niet goed afgesteld.
Als ge dat zet op 24 gr dan blaast er krachtige Antarctica lucht uit waar je gewoon kierewiet van komt tot dat bakje denkt,
voila nu ist de gewenste temp bereikt...

Een beetje gelijk ge naar ne supermarkt gaat in de groentenafdeling en die wat gekoeld, zelfde maar dan maal 10.
En bedenk dan dat ge daar de hele tijd moet stil zitten...

Het is idd niet altijd goed afgesteld imho, zoals reeds gezegd door andere poster.

Edit: bij ons ist precies al wat verbeterd de laatste jaren, maar het is wel een irritatie punt in veel kantoren... de ideale temperatuur.
Ik prefereer wat ramen openzetten s'morgens ipv die airco. Just my 2 cents.

Ooit bij Solucious rondgelopen in bornem, die hun bureau's zijn boven de koelunits > vloer was er altijd koud.
Dus die mensen hadden er altijd koud om dat u vloeren altijd op ne koude vloer stonden dus verwarming stond vollenbak om dat te counteren.
Ik moest er rondhossen met PC's en schermen en na 2 minuten nat in het zweet.

niets zo belangrijk als normaal comfort, zoeen situatie waar je van weet dat het nooit gaat veranderen daar zou ik niet blijven.

Al moet ik zeggen, ik mis ook wel het gevoel van "amaai t'is ne warmen dag". koelplaffond doet nu zen ding, geen enkel raam kan open. de screens blokken de zon.
Onze vorigen bureau stond het raam gewoon open, en als de spuiterij van wat verder dan begon te verven dan rook dat wat naar verf, maar als ge chance had dan begon het kippenbedrijf te braden en dan hadde nen halven dag braadgeur.
het had absoluut charme :love:

Goh, toen ik nog écht jong was heb ik nog allerhande vakantiewerkjes gedaan (die ik nu absoluut niet meer zou willen doen, mor soit).
Een daarvan was aan de band in 't slachthuis & ik kan u zeggen dat dit een héél warme zomer was.

1 v/d 'stops' aan de band was een 'brander'. Zie het als een gigantische vlammenwerper (of 10), want die moesten heel het varken ineens branden.
'k Moet u niet wijs maken wat het gevolg van constant zoveel vuur betekent eh.
Ik stond niet al te ver van die brander, maar dat zorgde pretty much voor warmte in heel die ruimte.

Op de band had je ook een 'sproeier' hangen & wel ... die werd toch regelmatig eens op mezelf gebruikt i.p.v. wat aan de band passeerde.
Achtereen deed ik toch ook geen shirt meer aan onder den overall.

Long story short ... afzien!

NOTE: Ik kan mij wel voorstellen dat die extra verwarming in de krakende winter wss wel te appreciëren zal geweest zijn. :sneaky:

Als studentenjob ooit ook nog tijdens de zomervakantie in een industriële bakkerij gewerkt, de karren vol met broden in en uit de ovens halen. Dat was ook bijna niet te doen bij buitentemperaturen van boven de 30 graden.

Dat van die airco kan ik nog begrijpen.
Ik heb er ook veel last van maar hoe kan je nu iets tegen een open raam hebben?
Ik snap dan weer totaal niet wat mensen tegen een airco kunnen hebben. 🤷‍♂️ (Tenzij die natuurlijk vol op jou blaast ofzo.)

Een open raam kan voor storend lawaai van buiten zorgen, en zoals @Multiboxer al aangeeft is dat bij dit weer ook gewoon oerdom, want je laat gewoon extra warme lucht binnen. :rolleyes:

Ik snap dan weer totaal niet wat mensen tegen een airco kunnen hebben. 🤷‍♂️ (Tenzij die natuurlijk vol op jou blaast ofzo.)

Een open raam kan voor storend lawaai van buiten zorgen, en zoals @Multiboxer al aangeeft is dat bij dit weer ook gewoon oerdom, want je laat gewoon extra warme lucht binnen. :rolleyes:
Als mens met een atopische huid: ik jeuk mij kapot als ik een paar uren in de airco zit.

Vandaar ook dat als ik collega's heb die het liever koud hebben ik gewoon een kleine meetingroom een hele dag boek en daar ga zitten

Als mens met een atopische huid: ik jeuk mij kapot als ik een paar uren in de airco zit.

Vandaar ook dat als ik collega's heb die het liever koud hebben ik gewoon een kleine meetingroom een hele dag boek en daar ga zitten
Aan welke bureau zit jij?

on topic:
De airco die hier volle bak staat. Ik zit al 2 weken met een hoest door dat ding.
Gohja, ge kunt nooit goed doen voor iedereen eh.

Er zijn mss 2 of 3 mensen die er persoonlijk last van hebben, maar betekent dat dan dat de andere 50 éxtra moeten afzien voor 't comfort van die 3?
Bij ons op kantoor wil men geen AC plaatsen & ik zie er nu al serieus tegenop om morgen naar kantoor te trekken!

Er zijn mss 2 of 3 mensen die er persoonlijk last van hebben, maar betekent dat dan dat de andere 50 éxtra moeten afzien voor 't comfort van die 3?
Bij ons op kantoor wil men geen AC plaatsen & ik zie er nu al serieus tegenop om morgen naar kantoor te trekken!
't Is eerder een rant op het slecht afgesteld zijn van de airco. Normaal gezien zal het beter zijn na de renovatie van onze bureau.
Ik zit er schuin onder en da's al niet zo prettig. Wat verder zit er een onder zo'n rooster en die heeft net zijn muts niet aan.

Maar hier zitten zonder airco zou wel minder aangenaam zijn. We zitten hier vlakbij een atelier en die mannen daar zweten zich pas te pletter.

Ik zeg toch letterlijk dat ik mij ergens anders zet..

Goh, toen ik nog écht jong was heb ik nog allerhande vakantiewerkjes gedaan (die ik nu absoluut niet meer zou willen doen, mor soit).
Een daarvan was aan de band in 't slachthuis & ik kan u zeggen dat dit een héél warme zomer was.

1 v/d 'stops' aan de band was een 'brander'. Zie het als een gigantische vlammenwerper (of 10), want die moesten heel het varken ineens branden.
'k Moet u niet wijs maken wat het gevolg van constant zoveel vuur betekent eh.
Ik stond niet al te ver van die brander, maar dat zorgde pretty much voor warmte in heel die ruimte.

Op de band had je ook een 'sproeier' hangen & wel ... die werd toch regelmatig eens op mezelf gebruikt i.p.v. wat aan de band passeerde.
Achtereen deed ik toch ook geen shirt meer aan onder den overall.

Long story short ... afzien!

NOTE: Ik kan mij wel voorstellen dat die extra verwarming in de krakende winter wss wel te appreciëren zal geweest zijn. :sneaky:
Ergens in de Westhoek? Pokkewarm idd.

Een andere overheidsdienst die eindelijk reageert, na dagen.
Ook na meermaals mailen. Meermaals naar de contactpersoon die dan uiteindelijk toch reageert.
Van het algemene contactadres hoef je dus helemaal niets te verwachten, zelfs geen kleine reactie van "we doen het mogelijke, of het ligt moeilijk momenteel". "*iets*" "verplaatst molecule"
Soit, ik probeer het vaderland ook maar te helpen. "Hallo er draait heus wat in de soep."

Een ambetantenaar die ze hier weer kwijt waren.
Komt de bucht naar mij.
Nergens te vinden. Ook hier op dit forum eens bij P&A gaan kijken, daar vind je overdag wat ambetantenaren die steeds niets anders te doen hebben.

Wederom een externe die het afbolt en half afgewerkte troep achterlaat.
Eens zien hoe de opvolger het ervan afbrengt.
Om uiteindelijk alles toch bij een interne te laten eindigen. "Hier, troep voor u." Imaginair: *klopt de polletjes boven uw hoofd proper*
Goed, teleurstelling kan alvast niet meer volgen, ik ben wederom voorbereid.
Een dikke laag eelt, wordt die laag doorbroken staat een oneindig leger aan sarcasme en cynisme klaar, onoverwinnelijk.

Een helpdesk die steeds over dezelfde fouten valt, en telkens uw assistentie nodig heeft.
"Als mentale denkoefeningen me niet meer lukken, eindig ik op de helpdesk."

Een andere die van een andere overheid was overgekomen.
Een jaar heeft gezeten te ... te ... te .
En uiteraard weer terug na een jaar.
Al vaker gezien. Die komen over, en zo ongeveer na een jaar zijn die weer weg.
(Ik had er op zich niets mee te maken, dus boeien, wel erg voor zij die er energie moesten insteken terwijl die wsl altijd al iets achter de hand had.)
Zitten die eerst in een slechte positie of zo die ze kunnen ontlopen door even weg te springen en weer terug te gaan?

Maar goed, i'm happy.
Er zijn er daarbuiten die veel harder moeten werken, belastingen betalen om mij mee te financiëren.
Dus boodschap van algemeen nut gericht aan jullie: "harder werken!"

Laatst bewerkt:
Een andere overheidsdienst die eindelijk reageert, na dagen.
Da's nog snel, ik zit al 4 maanden (!!!) te wachten op 1 document, waarvoor ze gewoon een uitdraai moeten maken van hun digitaal archief.

Andere ergernis: lijken die uit de kast vallen, en consultants die hun job niet gedaan hebben in het verdere verleden. Ik doe op kantoor een random kaft open uit de kast "gedigitaliseerd" omdat een ingescand document een paar pagina's mankeerden... En uit die kaft komt dat document (al een chance!)... maar ook een hele rist andere documenten die minstens even belangrijk zijn en waarvan er al jaren gedacht werd dat wij die niet in ons bezit hadden), waaronder twee die hadden kunnen voorkomen dat er nu een 7-cijferig bedrag op losse schroeven staat. Kan een toeval zijn, dus ik doe een andere kaft open... net van't zelfde.

Da's nog snel, ik zit al 4 maanden (!!!) te wachten op 1 document, waarvoor ze gewoon een uitdraai moeten maken van hun digitaal archief.

Andere ergernis: lijken die uit de kast vallen, en consultants die hun job niet gedaan hebben in het verdere verleden. Ik doe op kantoor een random kaft open uit de kast "gedigitaliseerd" omdat een ingescand document een paar pagina's mankeerden... En uit die kaft komt dat document (al een chance!)... maar ook een hele rist andere documenten die minstens even belangrijk zijn en waarvan er al jaren gedacht werd dat wij die niet in ons bezit hadden), waaronder twee die hadden kunnen voorkomen dat er nu een 7-cijferig bedrag op losse schroeven staat. Kan een toeval zijn, dus ik doe een andere kaft open... net van't zelfde.
Wel ik associeerde "eindelijk reageert" met er komt weldra ook een oplossing aan.

Denk dat ik op mijn kin kan kloppen.

Soit, er komt weer een lange doodse periode aan.
Werkjes van 10 minuten rekken tot 3 uur.
Handig, zo eindigt tevens mijn badkamer blinkend.

Bolletje in teams groen houden:

Laatst bewerkt:
Niet echt mijn ergernis, maar het zou er wel eentje kunnen worden.
Collega van mij (een top-3 verkoper uit +-20 verkopers) rijdt met een 1-reeks bedrijfswagen. Aankoopprijs +-35k, 5-6jr geleden. Krijgt een goede evaluatie en ze bedanken hem voor het geleverde werk... Hij mag, na bijna 300.000km, een nieuwe bedrijfswagen kiezen. Alleen heeft hij enkel een rijbewijs voor een automaat.
Hij krijgt de keuze uit: VW Golf Variant manueel...of een Toyota Corolla hybride. Enig probleem, hij is zo groot dat hij amper/geen beenruimte heeft in die Corolla. Maximale budget: 25k excl.

Ps- Het zou mijn ergernis kunnen worden, omdat wij de 2 enige personen binnen het bedrijf zijn die met een premium merk rondrijden..dus dat zouden ook mijn volgende wagens kunnen worden.. Echt ne serieuze downgrade wat mij betreft.. Op 5-6jr tijd zelfs de aankoopprijs niet indexeren, vind ik ne persoonlijke no-go..

Terug
Bovenaan