Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Bij ons wordt dat dus vooral gebruikt om documenten, kleine stukken en snoepen te verzenden.
Ik heb ondertussen ongeveer evenveel marsen en twixen ontvangen tov werkgerelateerde dingen.
op 1 april is dat dan scheten heen en weer sturen of?
De laatste bij wie ik buizenpost gezien heb was CERA denk ik. ik vind het wel een geniaal principe.

voorstellingsrondje in een teamscall met een klant vandaag. Terwijl ik bezig ben met me voor te stellen, wie ik ben, wat ik doe en hoe ik het project ga leiden begint er een andere collega gewoon zichzelf voor te stellen.

allez, dat doe je nu toch ni?
Stond uwe micro aan? :hurrr:

"Seg shellshock, een paar mensen hebben van ons voor zaak X nog geen uitbetalingen gezien. Dat dateert nu al van november, kan je eens kijken."
"Ah, ik heb enkel een lijst gekregen met bepaalde zaken die zijn in april verwerkt en uitbetaald"
"Nee, nee, ik hoor van verschillende mensen dat ze hun zaken nog niet hebben gekregen."
"Ah om wie gaat het"
"Persoon X en Y"
"Ok, daar hebben wij geen nog uit te betalen bedragen voor."
"Nee ze hebben het nog niet gekregen"
"Jawel, ze hebben het bedrag uitbetaald gekregen op rekening X. Die staat goedgekeurd in Y"
"Nee, ik heb ze net gecontacteerd, nog niet ontvangen"
Ffs, stuur mail naar andere afdeling om te bevestigen wat ik zeg
"Ah ja, het is uitbetaald, hierzie screenshot"
"Jama nee, dat was maar om te testen ze die uitbetalingen"

Testen in productie met uitbetalingen. Waarom niet.

Soms zit het ook echt niet mee, 2 metgezellen op bureau:
  • De ene is allergisch aan pollen - geen raam open
  • De andere is allergisch aan airco - geen airco
Manmanman, het zijn geen mannen en vrouwen meer anno 2023, enkel nog softies - ik zou ze beter eens droppen op een boerderij voor een jaar of twee, tzal snel gedaan zijn met allergieën.

Ik klaag niet snel maar bij 30°C trek ik de grens, ook geen fan van airco maar een beetje moet kunnen toch.

Soms zit het ook echt niet mee, 2 metgezellen op bureau:
  • De ene is allergisch aan pollen - geen raam open
  • De andere is allergisch aan airco - geen airco
Manmanman, het zijn geen mannen en vrouwen meer anno 2023, enkel nog softies - ik zou ze beter eens droppen op een boerderij voor een jaar of twee, tzal snel gedaan zijn met allergieën.

Ik klaag niet snel maar bij 30°C trek ik de grens, ook geen fan van airco maar een beetje moet kunnen toch.

Is de persoon die airco wilt niet de softie ? In plaats van als een harde het gewoon zonder te doen ?

Als we het dan toch kritiek spuiten over softies ?
PS: ik ben een softie. Ik gebruik airco wanneer het mij uitkomt.

Ruil eens een dagje uw bureau zonder airco voor handarbeid zonder airco, en besef dat het veel erger kan.
Absoluut waar.

Nu is het wachten op één die komt zeggen "ruil eens een dagje handenarbeid zonder airco voor een dagje aan het front in Bachmoet".

Ruil eens een dagje uw bureau zonder airco voor handarbeid zonder airco, en besef dat het veel erger kan.
Helemaal mee eens, het is trouwens hooi seizoen waar ik al meer dan 20 jaar een landbouwer help - dat is een gratis sauna.

Maar punt is wel: gebruik wat ter beschikking is, eens een raam openzetten of beperkt airco - we gaan toch ook niet met de wagen rijden zonder een raam open te zetten of de airco te gebruiken, gewoon om te beseffen dat het slechter kan?

Dat van die pollen kan ik nog begrijpen.
Ik heb er ook veel last van maar hoe kan je nu iets tegen airco hebben?

Ook geen fan van airco. De meeste zijn niet deftig onderhouden waardoor ik van die lucht koppijn en het snot krijg.

Eigenlijk ben ik al content met een ventilator.

Inderdaad...

Ergste dat ik al ooit gezien heb, was een electrolyse unit - in de lente was het daar al om te bakken in de ruimte zelf, en de productie- en onderhoudsmensen moesten van kop tot teen beschermende kledij dragen.

zelf ooit in een papierfabriek gewerkt (Denayer in Willebroek), normaal stond ik aan de molens (niet meer 100% zeker van de benaming, maar het was het malen van de pulp en bijvoegen van kalk, verf, etc...), maar soms moest ik mee aan het volgende gedeelte van de productie, waar het op band kwam en vervolgens door de walsen ging om te drogen. In de winter was het daar al om te zweten, maar in de zomer was dat echt niet te doen. Dan zat je op een stoeltje met een natte handdoek in uwe nek en nog liep het zweet van uw voorhoofd. Dan zat je bij wijze van spreke te bidden dat er geen papierbreuk was, want dan moest ge soms tussen die walsen gaan. Kzou het nu niet meer moeten doen, want ik kan echt niet meer tegen de warmte. Als ik nu een uur of twee in deze warmte moet rondlopen, wordt ik kotsmisselijk. Cadeautje van tram 4.

2de ergste wat ik ooit heb gedaan qua temperatuur is werken in een cleanroom bij Rogerscorporation, buiten dat het extreem saai was, was dat dus ook met zo'n volledig pak aan om toch maar geen haartje of vuiltje op het product te krijgen.
Dan liep je er dus zo bij
Kompetenz_Reinraumfertigung_Teaser_Qualitaet.png.webp
en geen airco in de ruimte. En ge had daar uw gewone werkkledij onder he, tis niet dat ge er enkel uw onderbroek onder aanhad.
En mensen dan maar zagen dat ze met Corona een maskertje moesten dragen als ze buiten kwamen. :rofl:

Inderdaad...

Ergste dat ik al ooit gezien heb, was een electrolyse unit - in de lente was het daar al om te bakken in de ruimte zelf, en de productie- en onderhoudsmensen moesten van kop tot teen beschermende kledij dragen.
Wij hebben ook een afdeling elektrolyse, zelf sta ik in de gieterij. Straks opgaan met de nacht, ik verwacht zo'n 35°C binnen. In volle zomer pieken tot zo'n 50°C.

Ook geen fan van airco. De meeste zijn niet deftig onderhouden waardoor ik van die lucht koppijn en het snot krijg.

Eigenlijk ben ik al content met een ventilator.
Ik haat airco, krijg soms stekende hoofdpijn van de koude lucht die zit te blazen.
Dat geluid irriteert me ook.

Daarom zet ik mijn bureaustoel zo ver mogelijk van die plek waar de koude lucht uitblaast en heb ik steeds ne lichte trui mee, zelf al is het zo warm als nu, just in case.
Heb nog een collega geweten, een jong mager meisje dat recht tegenover mij zat, die had op bepaald moment letterlijk kippenvel op haar amen van de koude door die "gezellige" airco. :puke: Dan zitten we daar in onze "frigo" achter ons pc:rolleyes:

sub-buzz-26021-1502357735-6.jpg

Toch een voordeel v thuiswerk imho: minder lawaai en beetje "normale" temperaturen.

Laatst bewerkt:
Je kan ook normale temperaturen uit de airco laten komen, bij ons staat deze op 23 a 24 graden. Af en toe eens kouder als enkel de mannen op de bureau zitten.

Terug
Bovenaan