Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Onbeleefdheid is niet banaal, de kerel is een pain in the ass die heel wat van mijn medewerkers continu zit te stalken met dingen die niet dringend zijn.
Wanneer je iemand opbelt laat je een telefoon geen halve minuut of langer rinkelen, zeker niet wanneer je weet dat je een manager opbelt die 80% van zijn tijd in vergadering is.
De essentie lijkt me vooral dat ge het een pain in the ass vindt en bijgevolg aan alles van hem stoort. Een collega bellen tijdens de dag zonder zijn agenda te checken is echt niet zo respectloos, opdringerig of onbeleefd als wat jij er nu van zit te maken. De reden dat hij het misschien een halve minuut laat rinkelen is zodat hij op uw voicemail een bericht kan inspreken?

Over telefoneren.
Ik had hier een collega die me opbelt en de telefoon gewoon een halve minuut of zelfs meer laat rinkelen. Terwijl die eikel gewoon kan zien in mijn agenda dat ik in vergadering zit.
Om dan een niet echt superdringende vraag te stellen.
Ik heb hem eens in niet zo heel vriendelijke bewoordingen aangegeven dat hij dat beter niet meer probeert te doen, sindsdien is het beter.

Is dat nu zo moeilijk om de agenda van een collega te raadplegen vooraleer je die opbelt, of gewoon een mail te sturen?
Ik kijk nooit of te ooit een agenda van iemand na vooraleer ik die persoon bel... Bij klanten/leveranciers kan ik dat sowieso al niet dus... Neen.

Als je in meeting zit dan denk ik dat je gewoon je GSM op stil zet zodat je ongestoord in de meeting zit? Dan heb je daar allemaal geen last van en heb je zelf de oplossing in de hand in plaats van te verwachten dat andere mensen jouw oplossing als evident ervaren maar het toch niet doen.

De essentie lijkt me vooral dat ge het een pain in the ass vindt en bijgevolg aan alles van hem stoort. Een collega bellen tijdens de dag zonder zijn agenda te checken is echt niet zo respectloos, opdringerig of onbeleefd als wat jij er nu van zit te maken. De reden dat hij het misschien een halve minuut laat rinkelen is zodat hij op uw voicemail een bericht kan inspreken?
Voicemail doe je via GSM volgens mij, niet via een interne, niet digitale telefoonlijn?
Als je in meeting zit dan denk ik dat je gewoon je GSM op stil zet zodat je ongestoord in de meeting zit? Dan heb je daar allemaal geen last van en heb je zelf de oplossing in de hand in plaats van te verwachten dat andere mensen jouw oplossing als evident ervaren maar het toch niet doen.
Het gaat niet over een GSM, die druk ik dan gewoon onmiddellijk af.*
Het gaat over een vaste, goede oude niet digitale interne telefoonverbinding.

En mijn GSM-nummer gebruik je ook niet zomaar. Dingen die niet dringend zijn en via mail kunnen, doe je gewoon via mail.

Voicemail doe je via GSM volgens mij, niet via een interne, niet digitale telefoonlijn?

Het gaat niet over een GSM, die druk ik dan gewoon onmiddellijk af.*
Het gaat over een vaste, goede oude niet digitale interne telefoonverbinding.

En mijn GSM-nummer gebruik je ook niet zomaar. Dingen die niet dringend zijn en via mail kunnen, doe je gewoon via mail.
Dan leg je de vaste goede oude niet digitale telefoon van de haak tijdens je meeting, voilà :-)

Dan leg je de vaste goede oude niet digitale telefoon van de haak tijdens je meeting, voilà :)
Aaaaah
vintage-tape-cassette-with-name-on-it.jpg

Uhu ik heb zonet onze nieuwe fax ontvangen. Nu nog een boomer vinden die weet hoe dat werkt.
Bij onze administratie zijn we sinds kort begonnen met het gebruik van een buizenpostsysteem. Eindelijk. Al mijn ervaring met buizen van in het middelbaar kan nu eindelijk van pas komen. :unsure:

Bij onze administratie zijn we sinds kort begonnen met het gebruik van een buizenpostsysteem. Eindelijk. Al mijn ervaring met buizen van in het middelbaar kan nu eindelijk van pas komen. :unsure:

Buizenpostsysteem?

Zijn dat van die kokers waar je een cylinder met je post kan insteken en dat belandt bij de juiste? :p
Zoals dit?

Ik hoop toch dat het voor pakketjes met voorwerpen is. Niet om een papieren document te sturen?

Ik check dat dus wel.

En ondertussen meer dan een minuut gerinkel van een telefoon te hebben tijdens een vertrouwelijk gesprek.
Mja, het niet doen lijkt me eerder de regel en wat jij doet de uitzondering, maar goed.
Als je gesprek zo vertrouwelijk was, zou ik gewoon hoorn van de haak leggen/lijn bezet houden zodat je echt niet kan gestoord worden. Je zet je gsm toch ook op stil tijdens zo'n gesprek? Anyway, goed dat je hier van je frustratie af bent, maar moest mijn collega zo tegen mij reageren zou ik er het mijne van denken - en het de volgende keer zeker niet daarom niet meer doen.

Hier een collega die niet weet dat telefoons een display hebben waar de gegevens van de beller opkomen denk ik 😂

Bij collega's / klanten die ik goed ken, neem ik altijp op met: "Goedemorgen xxx, zeg het eens / wat kan ik voor U doen,....

Telkens bij die ene:
-Goedemorgen Luc...
*Ja, het is met Luc hé
-Jaja
*Luc van (dienst x) hé
-Ja Luc

Gaat dan ook meestal om te klagen dat hij het te druk heeft om iets af te werken.
Op het einde van het gesprek weet ik dan wel alles van zijn kinderen/weekend/hond/tuin, maar voor die ene nodige actie van een kwartiertje af te werken....helaas....druk druk druk
Toch te goe.. ik heb hier eene exact hetzelfde.
Al jaren collega's, we komen elkaar daarbuiten ook wel af en toe tegen.
Als hij passeert is het altijd een klappeke over gemeenschappelijke hobby.

Als hij belt:
"hey xxx"
"ja goedemiddag, 'tis hier met xxx van de dienst calculatie"

1-u naam komt er op
2-ik herken u stem na 8jaar samenwerken

Overlaatst wel is de goeie "en met wie spreek ik? en van welke dienst? calculatie? van welke firma? en uw achternaam was?"
hij heeft op alles gewoon geantwoord zonder dat raar te vinden.

Dude is gewoon fantastisch.

Toch te goe.. ik heb hier eene exact hetzelfde.
Al jaren collega's, we komen elkaar daarbuiten ook wel af en toe tegen.
Als hij passeert is het altijd een klappeke over gemeenschappelijke hobby.

Als hij belt:
"hey xxx"
"ja goedemiddag, 'tis hier met xxx van de dienst calculatie"

1-u naam komt er op
2-ik herken u stem na 8jaar samenwerken

Overlaatst wel is de goeie "en met wie spreek ik? en van welke dienst? calculatie? van welke firma? en uw achternaam was?"
hij heeft op alles gewoon geantwoord zonder dat raar te vinden.

Dude is gewoon fantastisch.
Hier een collega die al jaaaaren mijn collega is die mij in mails aanspreekt met: "Geachte heer Pan, functietitel"

Ik hoop toch dat het voor pakketjes met voorwerpen is. Niet om een papieren document te sturen?
In het ziekenhuis gebruiken ze dat ook om bloedstalen en zo naar het labo te sturen.

Het mag dan ouderwets zijn t.o.v. mail, ik vind het technisch gezien wel een interessant concept. En bloed kan je niet mailen 🙃

Buizenpostsysteem?

Zijn dat van die kokers waar je een cylinder met je post kan insteken en dat belandt bij de juiste? :p
Zoals dit?

Bij ons wordt dat dus vooral gebruikt om documenten, kleine stukken en snoepen te verzenden.
Ik heb ondertussen ongeveer evenveel marsen en twixen ontvangen tov werkgerelateerde dingen.

Met dat warme en broeierige weer is de goesting om te werken sterk gedaald. Warm zomerweer werkt contraproductief. Zal terug beteren als het koud rotweer wordt zeker? :unsure:

Met dat warme en broeierige weer is de goesting om te werken sterk gedaald. Warm zomerweer werkt contraproductief. Zal terug beteren als het koud rotweer wordt zeker? :unsure:
't Is te zien. Als ge op uw werklocatie in een deftig temperatuur gecontroleerde ruimte kunt werken is dat minder een probleem.
Bij ons op kantoor weigert men al jaar & dag AC te steken, dus de zomer is een ramp. Bij mij thuis heb ik tijdens corona wél AC laten steken & tijdens die warme periodes zit ik dus véél liever thuis dan op kantoor.

voorstellingsrondje in een teamscall met een klant vandaag. Terwijl ik bezig ben met me voor te stellen, wie ik ben, wat ik doe en hoe ik het project ga leiden begint er een andere collega gewoon zichzelf voor te stellen.

allez, dat doe je nu toch ni?

Terug
Bovenaan