Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mensen die onderling hun gal spuwen over de gang van zaken en meermaals aangeven niet tevreden te zijn met hoe andere collega's werken, om dan tijdens een overlegmoment waarin het mogelijk is om die zaken te bespreken hun staart in te trekken en 'geen klachten' meer te hebben. :sarcastic:
Tgoh, meestal zal “niet tevreden zijn over hoe andere collega’s werken” betekenen: 80% van het volk dat hier rondloopt is nog te lomp om aan zijn eigen gat te krabben.

Of dat is toch het gevoel dat ik heb :unsure:

Laten we hopen van niet.

Nog een geluk dat ik ambtenaar ben. In wacht staan kunt ge doen met uw voeten op tafel achteruit gezakt op uwe stoel.

Wat zouden ze hier denken dat ik mij recht zou zetten, dan lijkt het juist dat ik aan werk ben.
Die je aan de lijn probeert te krijgen is wsl ook een ambtenaar en hangt daar even achteruit gezakt.

Wsl zo hard achteruit gezakt dat die niet kan opnemen.
Met 1 arm trachten te reiken.

Laatst bewerkt:
Die je aan de lijn probeert te krijgen is wsl ook een ambtenaar en hangt daar even achteruit gezakt.

Wsl zo hard achteruit gezakt dat die niet kan opnemen.
Met 1 arm trachten te reiken.
De ambtenarij evolueert mee hoor. Tegenwoordig hebben ze daar ook headsets. Hoe moet je anders youtube kijken tijdens de werkuren?

Krijg telefoon van die collega die elke keer zijn gesprek begint met "stoor ik???", en waar je al -tig keer op gezegd hebt "neen, anders zou ik niet oppakken hé" grrrrrr..... kom toch gewoon meteen ter zake. Volgende keer ga ik gewoon eens kei droog "JA" antwoorden en dan stil blijven en zien wat hij zegt.

Tgoh, meestal zal “niet tevreden zijn over hoe andere collega’s werken” betekenen: 80% van het volk dat hier rondloopt is nog te lomp om aan zijn eigen gat te krabben.

Of dat is toch het gevoel dat ik heb :unsure:
Ongeveer 50% van alle mensen zijn minder slim dan de gemiddelde mens. En de gemiddelde mens is al niet zo heel slim.

Collega die denkt dat hij voor iedereen mental coach moet spelen en elk telefoongesprek afsluit met een peptalkje hoe goed je toch wel bezig bent. Stuurt ook altijd een mail of chat "mag ik eens bellen?". Dat gaat dan zo:
  1. Stuurt mail "mag ik eens bellen"
  2. MisterV ziet de mail enkele uren later en stuurt terug "ok"
  3. Hij ziet die mail enkele uren later, MisterV zit intussen in vergadering of zo -> bellen lukt niet
  4. Terug naar stap 1

Heeft er nog iemand de ervaring dat ze op kantoor bellen met de vraag om doorgeschakeld te worden naar u "ik ben X van financiële instelling Y en ik moet dan een dossier bespreken met Vega". Die persoon doorgeschakeld krijgen en zegt "ik ben headhunter van een rekruteringskantoor, mogelijkheden eens bespreken blablabla". Ze proberen dan vooral de GSM-nummer te ontfutselen maar als ik dan antwoord dat ze maar via Linkedin moeten contact opnemen vallen ze precies uit de lucht alsof ze Linkedin niet kennen/niet gebruiken...

Zeer fishy allemaal, gebeurt ook gewoon in het vlot Nederlands, telefoonnummer is ook telkens anoniem......?

Heel af en toe eens gehad. Nooit verder op in gegaan, ze moeten mij ook niet bellen maar via Linkedin contacteren (tenzij headhunters die mijn nummer al hebben van vorige gesprekken). Tussen recruitment agencies zitten disproportioneel veel van die cowboys, al zijn er gelukkig ook (weliswaar een minderheid) die wel deftig werken.

De laatste tijd wel ineens veel mails van allerlei recruiters en service providers die met mij willen spreken om de diensten van hun bedrijf aan te smeren. Altijd IT gerelateerd dus ik doe niet eens de moeite om daarop te antwoorden, ik doe niets met IT, als ze het verstand hadden om 5 seconden op Linkedin te kijken, zouden ze dat weten. Idiots!

Past prima binnen @ugar 's quote hieronder, ik zeg dat ook heel vaak 😃

Ongeveer 50% van alle mensen zijn minder slim dan de gemiddelde mens. En de gemiddelde mens is al niet zo heel slim.

Krijg telefoon van die collega die elke keer zijn gesprek begint met "stoor ik???", en waar je al -tig keer op gezegd hebt "neen, anders zou ik niet oppakken hé" grrrrrr..... kom toch gewoon meteen ter zake. Volgende keer ga ik gewoon eens kei droog "JA" antwoorden en dan stil blijven en zien wat hij zegt.
Hier een collega die niet weet dat telefoons een display hebben waar de gegevens van de beller opkomen denk ik 😂

Bij collega's / klanten die ik goed ken, neem ik altijp op met: "Goedemorgen xxx, zeg het eens / wat kan ik voor U doen,....

Telkens bij die ene:
-Goedemorgen Luc...
*Ja, het is met Luc hé
-Jaja
*Luc van (dienst x) hé
-Ja Luc

Gaat dan ook meestal om te klagen dat hij het te druk heeft om iets af te werken.
Op het einde van het gesprek weet ik dan wel alles van zijn kinderen/weekend/hond/tuin, maar voor die ene nodige actie van een kwartiertje af te werken....helaas....druk druk druk

De ambtenarij evolueert mee hoor. Tegenwoordig hebben ze daar ook headsets. Hoe moet je anders youtube kijken tijdens de werkuren?
Uhu ik heb zonet onze nieuwe fax ontvangen. Nu nog een boomer vinden die weet hoe dat werkt.

Ik krijg het ook van die vraag. Probeer die zelf nooit te stellen maar heel af en toe ontglipt ze me toch eens.
En mensen die opnemen en dan na 10sec : zeg het komt nu niet uit ik zit in meeting of iets dergelijks.
Pakt dan niet op hé 🤬

De laatste tijd wel ineens veel mails van allerlei recruiters en service providers die met mij willen spreken om de diensten van hun bedrijf aan te smeren. Altijd IT gerelateerd dus ik doe niet eens de moeite om daarop te antwoorden, ik doe niets met IT, als ze het verstand hadden om 5 seconden op Linkedin te kijken, zouden ze dat weten. Idiots!
Ooit collega gehoord die aan de telefoon (verkoop elektriciteits/gascontract of whatever) vlakaf zei "Helaas, de zaakvoerder is overleden mevrouw". Zijn bestand werd precies ook meteen zonder gevolg gezet want door dat bedrijf is hij nooit meer gecontacteerd geweest...

Over telefoneren.
Ik had hier een collega die me opbelt en de telefoon gewoon een halve minuut of zelfs meer laat rinkelen. Terwijl die eikel gewoon kan zien in mijn agenda dat ik in vergadering zit.
Om dan een niet echt superdringende vraag te stellen.
Ik heb hem eens in niet zo heel vriendelijke bewoordingen aangegeven dat hij dat beter niet meer probeert te doen, sindsdien is het beter.

Is dat nu zo moeilijk om de agenda van een collega te raadplegen vooraleer je die opbelt, of gewoon een mail te sturen?

Ideaal, dat dempt het gesnurk van de collega's.

Heeft minstens de helft ook al door dat er geluid uit die schelpen kan komen?

Laatst bewerkt:
Over telefoneren.
Ik had hier een collega die me opbelt en de telefoon gewoon een halve minuut of zelfs meer laat rinkelen. Terwijl die eikel gewoon kan zien in mijn agenda dat ik in vergadering zit.
Ik heb hem eens in niet zo heel vriendelijke bewoordingen aangegeven dat hij dat beter niet meer probeert te doen, sindsdien is het beter.

Is dat nu zo moeilijk om de agenda van een collega te raadplegen vooraleer je die opbelt, of gewoon een mail te sturen?
Ge hoeft die toch geen halve minuut te laten rinkelen? Ge duwt gewoon af, eventueel met auto tekst bericht als antwoord. Dan weet iedereen direct dat ze geen 2e keer moeten bellen.
En als je niet graag gestoord wordt in meetings zet je uw gsm op stil.
Mij lijkt eerder uw niet zo heel vriendelijk antwoord voor zoiets klein een beetje overdreven.

Ge hoeft die toch geen halve minuut te laten rinkelen? Ge duwt gewoon af, eventueel met auto tekst bericht als antwoord. Dan weet iedereen direct dat ze geen 2e keer moeten bellen.
En als je niet graag gestoord wordt in meetings zet je uw gsm op stil.
Mij lijkt eerder uw niet zo heel vriendelijk antwoord voor zoiets klein een beetje overdreven.
Ik nodig je uit om dat met één van onze toestellen te doen. Het enige dat ik kon doen is opnemen (toestel had alleen 0-9, een * en een R knop). Ik zie ook niet wie me opbelt (materiaal is allemaal wel vervangen ondertussen).

Over telefoneren.

Ik kijk niet in niemand's agenda vooraleer ik die bel ze.

Bellen is tegenwoordig weliswaar allemaal via Teams, dus in de meeste gevallen zie je wel de 'Do not disturb' of 'In a meeting' labels & dan bel ik niet. Dus over 't algemeen, als ik iemand via de telefoon ping, dan is het omdat het dringend is.

Mor soit, vroeger toen die Teams dingen nog niet zo prevalent waren, belde ik toch ook gewoon & liet ik dat rinkelen tot het over ging op voice mail.

Ik nodig je uit om dat met één van onze toestellen te doen. Het enige dat ik kon doen is opnemen (toestel had alleen 0-9, een * en een R knop). Ik zie ook niet wie me opbelt (materiaal is allemaal wel vervangen ondertussen).
Als het echt een belangrijke meeting is dat je niet gestoord mag worden, dan neem je toch op en leg je direct in. Of je laat het gewoon bellen.
Telefoons die afgaan horen erbij toch?
En was er dan zelfs geen mogelijkheid om op voorhand uw vast toestel in een soort niet-rinkelen stand te zetten?
Maar anyway, was eigenlijk meer om uw niet zo vriendelijke reactie voor zoiets banaal. Lijkt me toch overdreven en niet nodig.

Over telefoneren.

Dat snap ik niet goed. Iemand die u belt is toch niet verantwoordelijk om heel uw agenda te kennen? Het is aan u om op te nemen of niet. Bel hem dan gewoon terug wanneer het uitkomt.

Dat snap ik niet goed. Iemand die u belt is toch niet verantwoordelijk om heel uw agenda te kennen?
Ik check dat dus wel.
Het is aan u om op te nemen of niet.
En ondertussen meer dan een minuut gerinkel van een telefoon te hebben tijdens een vertrouwelijk gesprek.
Als het echt een belangrijke meeting is dat je niet gestoord mag worden, dan neem je toch op en leg je direct in. Of je laat het gewoon bellen.
Dan belt hij onmiddellijk terug op.
Telefoons die afgaan horen erbij toch?
nogmaals, niet tijdens vergaderingen
En was er dan zelfs geen mogelijkheid om op voorhand uw vast toestel in een soort niet-rinkelen stand te zetten?
neen
Maar anyway, was eigenlijk meer om uw niet zo vriendelijke reactie voor zoiets banaal. Lijkt me toch overdreven en niet nodig.
Onbeleefdheid is niet banaal, de kerel is een pain in the ass die heel wat van mijn medewerkers continu zit te stalken met dingen die niet dringend zijn.
Wanneer je iemand opbelt laat je een telefoon geen halve minuut of langer rinkelen, zeker niet wanneer je weet dat je een manager opbelt die 80% van zijn tijd in vergadering is.

Werk jij in een kantoor in een grot in Kazachstan ofzo? Waar hebben ze in 2023 nog telefoons die ge niet gewoon stil kunt zetten, of automatisch laten doorschakelen naar voicemail wanneer je in vergadering zit?

Terug
Bovenaan