Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Pffrr miseriegevoelens, waarschijnlijk zonder reden :unsure:

Al een week verlof - toch al 2x moeten inloggen omdat ik 'urgent' op een knop moet drukken die gelinkt is aan mijn profiel (als ik het na deadline indruk is het werk van 5+ mensen over voorbije maand teniet gedaan...)

Daarnaast voor mijn verlof een boertige mail van CEO-2 gekregen dat ik (alsook 20 andere seniors) mijn werk te traag deed en dat het onacceptabel was. Bij nader inzien bleek het een dataissue te zijn voor 1 klant, en daardoor beland ik dan op de 'zwarte lijst'.
Heb een mail teruggestuurd naar die pipo en eens duidelijk gezegd waarom alles zo slecht loopt en dat hij in een positie staat om de procedure te veranderen, en niet ik.
Benieuwd of ik dit jaar nog mijn C4 ga krijgen of dat mijn volgende promotie de vuilbak in gaat :S
Mijn directe management is wel extreem goed en ondersteunend, dus gelukkig zit daar alles snor

Laatst bewerkt door een moderator:
een boertige mail van CEO-2 gekregen
Ik heb zo eens mijn laptop dichtgeklapt en naar huis gegaan toen één of andere manager die ik nog nooit gezien had (hij werkte blijkbaar nog maar een week bij de klant, maar hij had dus een hoge functie), vanalles eiste van mij en echt begon te brullen tegen mij alsof ik lucht was (en toen is er iets geknakt in mij)

En de dag nadien had ik dus een roodgloeiende vaste bedrijftelefoon (mijn Gsm nummer had ie dus niet) en een tiental boze emails van die mens.
Ik heb toen gewoon letterlijk ne 'mass delete' gedaan en alles genegeerd.

Dat was toen een gewaagde gok van mij maar ik was gewoon heel boos. Ik had toen wel gelukkig veel connecties bij de klant en die mens heeft toen op zijn kin mogen kloppen in zijn pogingen mij buiten te kegelen. (want ik was daar dus extern).

En dat is toen mislukt tot zijn grote frustratie. Shit happens zeker? :unsure: Maar hij heeft toen de boodschap wel begrepen want hij is nadien nooit nog iets komen vragen van mij.

Ik ben nochtans een vriendelijke mens die amper boos wordt, maar sommige mensen kunnen u toch echt koeioneren.

Benieuwd of ik dit jaar nog mijn C4 ga krijgen of dat mijn volgende promotie de vuilbak in gaat :S
Hopelijk het tweede.

Hier ook (was tot voor kort nog volledig thuiswerk), maar wegens andere (onbekende) redenen want de cijfers zijn net heel goed.

Na enkele weken is er al geklaag tot en met. Blijkbaar is er maar voor 80% van het personeel plaats, iets wat HR verantwoordt met "er zijn altijd mensen op verlof, ziek, ... dus 100% plaats is verkwisting van geld". Resultaat: teams zitten door elkaar (dus de meerwaarde van colleagiaal contact is er niet; de andere teams zijn altijd wildvreemden die ik in geen 100 jaar ooit ontmoet heb), mensen gaan in vergaderruimtes werken wegens plaatsgebrek. Anderen klagen dan weer dat ze niet kunnen vergaderen daardoor. Overvolle open kantoorruimtes met luidruchtige mensen. Geen concentratie. Een complete catastrofe dus voor de productiviteit.

Ik ben benieuwd hoe lang het management dit nieuwe dwangbeleid nog gaat volhouden, want het idee komt rechtstreeks van de CEO. De externen hebben alvast fijntjes laten weten op zoek te gaan naar een nieuw project als dit zo blijft. Van mijn team woont er ondertussen iemand in Londen, dus voor die kerel hebben ze al een uitzondering gemaakt, ook al is HR van mening dat hij pre-covid contractueel akkoord ging met onsite werken.
Is gewoon controle. Of het werk nu thuis beter wordt gedaan, daar liggen ze niet wakker van, maar een hoop mensen in het middenmanagement hebben niets anders te doen als anderen controleren en aansturen en dat gaat nu eenmaal moeilijker als uw werkvolk thuiswerkt. Dan zijn ze overbodig(er)

Hier ook (was tot voor kort nog volledig thuiswerk), maar wegens andere (onbekende) redenen want de cijfers zijn net heel goed.

Na enkele weken is er al geklaag tot en met. Blijkbaar is er maar voor 80% van het personeel plaats, iets wat HR verantwoordt met "er zijn altijd mensen op verlof, ziek, ... dus 100% plaats is verkwisting van geld". Resultaat: teams zitten door elkaar (dus de meerwaarde van colleagiaal contact is er niet; de andere teams zijn altijd wildvreemden die ik in geen 100 jaar ooit ontmoet heb), mensen gaan in vergaderruimtes werken wegens plaatsgebrek. Anderen klagen dan weer dat ze niet kunnen vergaderen daardoor. Overvolle open kantoorruimtes met luidruchtige mensen. Geen concentratie. Een complete catastrofe dus voor de productiviteit.

Ik ben benieuwd hoe lang het management dit nieuwe dwangbeleid nog gaat volhouden, want het idee komt rechtstreeks van de CEO. De externen hebben alvast fijntjes laten weten op zoek te gaan naar een nieuw project als dit zo blijft. Van mijn team woont er ondertussen iemand in Londen, dus voor die kerel hebben ze al een uitzondering gemaakt, ook al is HR van mening dat hij pre-covid contractueel akkoord ging met onsite werken.
Ik ben wel benieuwd hoe dat legaal in elkaar zit, als er voor zijn verhuis naar Londen niets werd overeen gekomen en hij gewoon vertrokken is kan je HR toch moeilijk ongelijk geven?

Hoe gaat dat praktisch als hij nieuw werkmateriaal nodig heeft?

Ik ben wel benieuwd hoe dat legaal in elkaar zit, als er voor zijn verhuis naar Londen niets werd overeen gekomen en hij gewoon vertrokken is kan je HR toch moeilijk ongelijk geven?
Er is een verschil tussen "legaal gezien" en de kwestie of ze daarvoor een goede werkkracht willen kwijtraken. Da's nu eenmaal de hefboom die je hebt in IT met een nicheprofiel.

Hoe gaat dat praktisch als hij nieuw werkmateriaal nodig heeft?
Die komt 1x om de zoveel maanden af naar Brussel als er een team etentje is ofzo. Dan kan die eventueel ook een laptop wisselen indien nodig.

Bij een andere collega was het tijdens covid lockdown nog erger. Die was vlak voor de uitbraak naar familie in UK gereisd, en was dus genoodzaakt om daar maanden/jaren te blijven. Die had net een appartement gehuurd in Brussel en is er nooit ingetrokken.

Op een bepaald moment was er een certificaat vervallen op zijn laptop, waardoor hij niet meer op de VPN kon. De enige oplossing was om naar een kantoor te gaan, waar de laptop automatisch op de WiFi verbindt van het bedrijf en de certificaten kan updaten. Pittig detail: in UK hebben we maar 1 kantoor, wat voor hem een reis van 3u enkel was. Dus die heeft eens een volledige dag gespendeerd aan een trip naar Londen om daar 5 minuten de laptop open te doen...

Ahhhh, op kantoor ben ik blij om in meetings te zitten zodat ik een niet egocentrische reden heb om me in een lokaal af te zonderen. Dat continue gekwebbel op de bureau, het is me een raadsel hoe sommigen daar een hele dag plezier uit scheppen.

SAP.
Duitse kwaliteit mijn oor. :sop:
Ja, je kan er veel mee doen, maar gebruiksvriendelijk is het toch allemaal niet ze.

Ahhhh, op kantoor ben ik blij om in meetings te zitten zodat ik een niet egocentrische reden heb om me in een lokaal af te zonderen. Dat continue gekwebbel op de bureau, het is me een raadsel hoe sommigen daar een hele dag plezier uit scheppen.
Wat verlang jij dan? 8h achter je scherm zitten zonder iets van sociale interactie? Das toch ook geen leven?

Wat verlang jij dan? 8h achter je scherm zitten zonder iets van sociale interactie? Das toch ook geen leven?
works for me :biglaugh:

werk al sinds 10 jaar remote van thuis uit, dus "zogezegd" geen sociale interactie -> moet zeggen dat dat een gigantische verademing was, je kan zoveel meer efficient werken, wordt niet gestoord (enkel via Teams) en ik mis dat koffiemachinegezwets en geroddel aan geen kanten!

niet iedereen kan daar natuurlijk mee om, maar neem maar van mij aan dat er vele mensen gerust fully remote kunnen werken en dat een zalig leven vinden

SAP.
Duitse kwaliteit mijn oor. :sop:
Ja, je kan er veel mee doen, maar gebruiksvriendelijk is het toch allemaal niet ze.

Eerder Duitse (in-)flexibiliteit :p

Af en toe eens een sociaal momentje met collega's vind ik prima, maar je hebt er hier ook die 's middags een monoloog van een uur houden aan tafel, en elk koffiemomentje wordt minstens een kwartier geleuter over vanalles. Daar heb ik écht geen nood aan, zo'n lange gesprekken houd ik wel voor vrienden.
En dat zijn dan ook de collega's die 's avonds zegge, "goh, ik zal me moeten haasten om tijdig te kunnen vertrekken, druk, druk..." :rolleyes:

Belangrijke meeting in Amsterdam waar ik zeker lang genoeg aanwezig moest zijn. De Thalys terug naar huis geboekt om 18u30 ipv 15u30 zoals gewoonlijk.

Zijn al de collega's uiteraard alweer naar huis om 14u.. :sop: Soit, ik kan hier ook wel werken, maar was toch liever wat vroeger thuis geweest om daar voort te doen.

Password reset aanvraag voor één van de vele systemen waarop ik werk

Staat daar in het online aanvraagformulier de volgende vraag
"Reden voor de aanvraag van een reset van het paswoord"

Omdat ik me het paswoord nog levendig herinner maar ik mijn tijd wil verknoeien door hier een formulier in te vullen met zinloze vragen

:angry:

Password reset aanvraag voor één van de vele systemen waarop ik werk

Staat daar in het online aanvraagformulier de volgende vraag
"Reden voor de aanvraag van een reset van het paswoord"

Omdat ik me het paswoord nog levendig herinner maar ik mijn tijd wil verknoeien door hier een formulier in te vullen met zinloze vragen

:angry:
Wel, geef nu toe, dat is toch een onozele vraag... Welk antwoord verwacht je daar dan eigenlijk wel op?
Kan je dat antwoordvak leeglaten?

Terug
Bovenaan