Fair punt, lijkt mij. Als dat rapport nu al een custom ontwikkeling is die gebeurd is op uw kosten, dan mag je imo ook vragen dat vb. de gehanteerde norm ook op het rapport staat aangezien die ook af te lezen is op het toestel. Je verwacht van een maatwerk rapport dat er minstens dezelfde info kan in staan dan af te lezen is op het toestel zelf.Het probleem is veel banaler dan je voorstelt, als ik de paralel trek met een weegschaal zeg ik gewoon: zolang er niet vermeld wordt in welke eenheid er gewogen wordt blokkeer ik de factuur. Ik doe dit op basis van de nutteloosheid van een rapport zonder vermelding van de eenheid waarin gewogen wordt.
Om aan te geven hoe eenvoudig het is: er zijn 3 normen die elk 3 gradaties hebben, elke norm heeft 4 parameters - aan de hand van die parameters gaat hun software berekeningen maken - de gradatie bepaald de nauwkeurigheid. Het rapport dat wordt gegenereerd vermeld keurig het eindresultaat- maar niet de norm, noch de gradatie. Die gegevens zijn gewoon beschikbaar want te zien op het scherm van het toestel.
A la limiet kan ik deze gegevens zelf toevoegen, maar dat vertik ik dus. Dat spel kost net geen 200k, dan mag een regeltje code geen issue zijn.
Ik heb een onderhoud gevraagd met de commercieel directeur, desnoods ga ik naar de rechtbank daarmee. In onze bestelling staat expliciet vermeld dat er de mogelijkheid moet zijn om een rapport te genereren- dit rapport is waardeloos. Aangezien die info gewoon om het scherm af te lezen is moet het eenvoudig zijn om dat gewoon te koppelen aan het rapport.
Nu wat kan is ook dat jij de "standardrapporten" die bij dat machine komen erbij hebt gekregen, en dat dat zo ook in uw offerte staat. En dat "custom rapporten" iets apart is. Daar zou de discussie rond kunnen zijn.
Dat dat spel 200k kost wilt niet zeggen dat alles er dan maar moet in zitten. Als "dat spel" 199k kost voor de hardware en 1k voor de installatie onsite, ja dan moet ge niet verwachten dat er nog iemand ga bezig zijn met uit te zoeken hoe ge meer velden kunt krijgen op de rapporten dat dat machien uitspuwt.