Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Nu niet om te stoken maar zoiets geef je toch gewoon aan?
Is geweten op meerdere niveaus dat er zo een uitspraken worden gedaan door die persoon. Zelfs de externe preventiedienst weet wat voor een bende het is bij ons. Maar aangezien wij (de organisatie) een klant zijn, krijg je als slachtoffer het volgende te horen: 'Maar wat moet jij al niet gedaan hebben dat die persoon zoiets tegen je zegt.' I kid you not...

Simpele inrichting van een nieuwe winkel. We doen productie in eigen beheer. Mijn klever staat op locatie en merkt dat er geen enkele sticker (30 ramen) klopt. Géén enkele. Afmetingen allemaal juist opgemeten, echter in de productie gewoonweg verkeerd ingegeven in toestel.

Alles opnieuw in gang gezet, dag 2. Deels ok, deels niet. Uitleg aan de productieman gevraagd, wordt er zeer losjes opgeantwoord: "ja kwee ni, mssh iets aan de printer".

Je controleert toch in godsnaam uw instellingen of hetgeen dat je maakt? je meet toch die zaken na? Ik zit nu al 10 jaar in de branche en sinds dat ons bedrijf is overgenomen loopt alles grandioos fout, zeker met de zaakvoerder van alle vestigingen (nooit aanwezig, clown in alle opzichten) die zelf het niet snapt.

Ik ben serieus aan het overwegen na 2 jaar overname om hier uit te stappen en gewoon compleet een andere sector in te stappen.

EDIT: na het lezen van mijn post voel ik me een beetje mac-bc:love:

Laatst bewerkt:
Is geweten op meerdere niveaus dat er zo een uitspraken worden gedaan door die persoon. Zelfs de externe preventiedienst weet wat voor een bende het is bij ons. Maar aangezien wij (de organisatie) een klant zijn, krijg je als slachtoffer het volgende te horen: 'Maar wat moet jij al niet gedaan hebben dat die persoon zoiets tegen je zegt.' I kid you not...
:puke: ik neem aan dat je al elders aan het solliciteren bent?

:puke: ik neem aan dat je al elders aan het solliciteren bent?
Laat het me zo zeggen. Vele van mijn goede collega's waren me al voor. Maar ik ben een 'beetje vastgeroest'. Ik heb al met het idee gespeeld, kreeg zelfs al aanbiedingen maar ik blijf tegen beterweten in hopen op iemand die ons zal helpen. En voor de rest probeer ik mijn werk te doen, zonder dat ik veel met die mensen (de psychopatische bazen) in contact kom.

De "ik geef geen fuck" mentaliteit in de bedrijven waar ik kom begint toch echt wel de spuigaten uit te lopen. Vandaag in een garage geweest waar er een vrachtwagen staat met constructief gezien een mankement. Als je dat dan meld aan diegenen die daar werken krijg je als antwoord "ik ga daar niet naar kijken hoor want dan is die miserie weer voor mij". Ok, laat dan gerust maar een vrachtwagen de weg op gaan die daar eigenlijk niet hoort omdat ge te tam zijt om uw werk te doen.

De "ik geef geen fuck" mentaliteit in de bedrijven waar ik kom begint toch echt wel de spuigaten uit te lopen. Vandaag in een garage geweest waar er een vrachtwagen staat met constructief gezien een mankement. Als je dat dan meld aan diegenen die daar werken krijg je als antwoord "ik ga daar niet naar kijken hoor want dan is die miserie weer voor mij". Ok, laat dan gerust maar een vrachtwagen de weg op gaan die daar eigenlijk niet hoort omdat ge te tam zijt om uw werk te doen.

Als je dat hier zegt, dan gaat iedereen van "Trek u dat toch allemaal niet aan. Jij wordt betaald om uw uren te kloppen. Verantwoordelijkheid ligt bij uw werkgever. YOLO."

Intussen al een fortuin uitgegeven aan afscheidscadeau's voor alle collega's die vertrekken de laatste tijd.
En straks, bij mijn eigen afscheid, zal er niemand meer overblijven om nog iets te kopen voor mij. :headshake:

PC is intussen helemaal aan het flippen na update. Als ik een app aanklik in mijn werkbalk, dan neemt hij altijd de app ernaast. Mijn camera werkt niet meer. Zelfs de tijd onderaan rechts staal al meer dan een uur gefreezed op 15u57. :wtf:

Intussen al een fortuin uitgegeven aan afscheidscadeau's voor alle collega's die vertrekken de laatste tijd.
En straks, bij mijn eigen afscheid, zal er niemand meer overblijven om nog iets te kopen voor mij. :headshake:

PC is intussen helemaal aan het flippen na update. Als ik een app aanklik in mijn werkbalk, dan neemt hij altijd de app ernaast. Mijn camera werkt niet meer. Zelfs de tijd onderaan rechts staal al meer dan een uur gefreezed op 15u57. :wtf:
Al goed dat je hier nog kunt typen!

Kijk eens aan, de 2 laatste pagina's.
Alles versoept en degouteert.

Volgens mij is inclusionella van de helpdesk bij ons effectief nog het beste af.
Gewoon de win-for-life uitzitten.

Dit snap ik wel hoor, zeker met gewone bedienden die niet te dik betaald zijn en al werk genoeg hebben. Je gaat dan geen random personen bedanken om je met nog meer werk op te zadelen, dat je niets extra oplevert.

Taskmanager -> kill task explorer.exe -> run new task explorer.exe.

Dan hoef je niet te rebooten, thank me later.

Heb dat ook regelmatig voor met windows 11 :laugh:

Taskmanager -> kill task explorer.exe -> run new task explorer.exe.

Dan hoef je niet te rebooten, thank me later.

Heb dat ook regelmatig voor met windows 11 :laugh:
Op voorwaarde dat hij Task Manager überhaupt kan gebruiken. Bij ons is dat geblokkeerd. Want een force reboot is altijd de betere optie. 🫣

Dit snap ik wel hoor, zeker met gewone bedienden die niet te dik betaald zijn en al werk genoeg hebben. Je gaat dan geen random personen bedanken om je met nog meer werk op te zadelen, dat je niets extra oplevert.
de eerste bediende als mecanicien of technieker in een garage moet ik nog tegenkomen. Het probleem was dus effectief iets dat tot het takenpakket behoort. Dus ook effectief gemeld aan de zaakvoerder en die slaakte dan maar een grote zucht. Om direct zijn beklag te doen dat hij gewoon geen deftig personeel meer kan vinden en diegene die hij had al serieus achteruit gegaan zijn kwa werk.

de eerste bediende als mecanicien of technieker in een garage moet ik nog tegenkomen. Het probleem was dus effectief iets dat tot het takenpakket behoort. Dus ook effectief gemeld aan de zaakvoerder en die slaakte dan maar een grote zucht. Om direct zijn beklag te doen dat hij gewoon geen deftig personeel meer kan vinden en diegene die hij had al serieus achteruit gegaan zijn kwa werk.

Veel wordt al opgelost als die zaakvoerder effectief op de vloer meedraait. Heb je dat niet, dan moet je een waardige luitenant in uw organisatie hebben zitten die enerzijds het vertrouwen heeft van die zaakvoerder en effectief bekwaam is op de vloer maar daarnaast ook een deftige inschatting kan doen van de realiteit en de behoeften.

Eens je dat hebt, kun je efficiënt zijn en ga je ook deftig personeel hebben.

Als je echter als zaakvoerder de persoon bent die van die vloer geen bal kent of enkel loopt te zuchten dat het niet goed draait maar voor de rest er geen kaas van gegeten hebt. Dan ga je nog veel gaan zuchten en nog veel klagen over de slechte kwaliteit van werknemers. En ga je goed volk ook niet kunnen houden of aanwerven.

Veel wordt al opgelost als die zaakvoerder effectief op de vloer meedraait. Heb je dat niet, dan moet je een waardige luitenant in uw organisatie hebben zitten die enerzijds het vertrouwen heeft van die zaakvoerder en effectief bekwaam is op de vloer maar daarnaast ook een deftige inschatting kan doen van de realiteit en de behoeften.

Eens je dat hebt, kun je efficiënt zijn en ga je ook deftig personeel hebben.

Als je echter als zaakvoerder de persoon bent die van die vloer geen bal kent of enkel loopt te zuchten dat het niet goed draait maar voor de rest er geen kaas van gegeten hebt. Dan ga je nog veel gaan zuchten en nog veel klagen over de slechte kwaliteit van werknemers. En ga je goed volk ook niet kunnen houden of aanwerven.
Ik zal hem uw nummer eens doorgeven, dan kan je het hem eens uitleggen. :unsure:

Dit!
En zo zijn er veel helaas.

Terug
Bovenaan