Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Je zit blijkbaar ver boven prognose en het project is nog steeds niet af. Je meldt pas dat je boven prognose zal gaan op het moment dat het al te laat is. Ondertussen is het project blijkbaar nog steeds niet af? Dat klinkt zeer perfect.

Ik heb achtereenvolgens mijn n+1, mijn n+2 en onze CDO gewaarschuwd om ons niet te laten meezuigen in hun oneindige spelletjes heen en weer. Dat we daar alleen maar bij te verliezen hebben, zowel qua vooropgesteld budget als qua op een dienblaadje munitie aanleveren aan advocaten waartussen ze uren kunnen grasduinen naar inconsistenties. En wij maar vrolijk meedoen in hun spelletjes.

Was altijd van: "Ah ja, mac-bc! Goed punt! We gaan dit zeker meenemen!". En vervolgens werd er niets mee gedaan. "Prioriteit op dit project! Prioriteit!".
Heb dit recent dan maar nog eens op mail gezet.

Ze willen nog altijd niet luisteren. Ok, dan.

Het lijkt me heel erg logisch dat die advocaten de consistentie in jullie analyses en rapporten proberen te verifiëren omdat ze niet willen dat wat krom is rechtgepraat wordt terwijl zij de rekening betalen. Als je dit allemaal zo persoonlijk neemt, weet ik niet of je op je plaats zit.

Ik neem dat niet persoonlijk. Het is gewoon een irritant kloteproject dat mijn strot uitkomt langs alle kanten. Dat is alles.

Hoe zit het met je opslag trouwens?

Ze hebben nog 8 werkdagen om mij hierover in te lichten.

Er zal alleszins budget genoeg vrijkomen want nadat we afgelopen vrijdag nog afscheid hebben genomen van een vertrekkend teamlid, werd er vandaag alweer een nieuw vertrek aangekondigd. Weer een ancien. Ik werk er 3 jaar en ik ben momenteel diegene met de meeste anciënniteit, zowel binnen het bedrijf opgebouwd als buiten het bedrijf.
Enfin, correctie, "de meeste anciënniteit" van diegenen die nog effectief aan het werk zijn en niet in burnout thuis zitten. :unsure: Juist is juist.

Ons team is intussen gedecimeerd.

Allemaal zien aankomen. Allemaal gemeld aan mijn baas. Dat hij moet oppassen. Dat vertrekkende mensen een golf van andere vertrekkende mensen kunnen veroorzaken. Enzovoort. Het is al de derde keer dat ik dit tegenkom.
Maar er wordt niets gedaan, buiten de druk nog verder opvoeren. De herverdeling van projecten neemt lachwekkende proporties aan. De hete aardappelen vliegen in het rond. Groepssfeer onder vriespunt.

Ik voorspel het nogmaals: onze teamleader vertrekt ook binnenkort. Deze shit zal hij niet blijven opkuisen voor een loon lager dan dat van mezelf.

En ondertussen zit ik zodanig achter qua werk, loopt mijn mailbox zodanig vol, ... dat ik enkel nog brandjes kan blussen. De klant die het luidste roept momenteel, die probeer ik ertussen te nemen. Sommige aannemers sturen mij tegenwoordig standaard mails met: "Als je niet voor datum x antwoord geeft, dan gaan wij uit van uw akkoord".

Ik schaam mij er al lang niet meer voor. Het is onmenselijk.
Mijn collega's maken fouten van +honderdduizend euro omdat ze het te druk hebben. Mijn baas is dus al lang blij dat ik niet dergelijke fouten maak.

Tot overmaat van ramp zit mijn vrouw voor een week in het buitenland voor haar werk en blijf ik alleen thuis met 2 kinderen waarvan de ene nog eens ziek geworden is en 's nachts niet wil slapen. Ik heb misschien 5 uur geslapen sinds zondag.

Laatst bewerkt:
Ik voorspel het nogmaals: onze teamleader vertrekt ook binnenkort. Deze shit zal hij niet blijven opkuisen voor een loon lager dan dat van mezelf.
Hahaha, dat kan toch niet. Jij verdient al veel te weinig en uwe +1 zou nog minder verdienen?

Ingenieurs vinden toch overal werk he?
Ik had twee jaar geleden al ontslag genomen.

allé tspel zit weer op de wagen. Trump the negotiator to the rescue? :(

1 van onze arbeiders moest met een nieuw systeem werken. Dit is in de mist gelopen vandaag.

Kraanman belt naar me om dat uit te leggen. Ik zeg: doe uw best, meer kunde niet doen.
Baas maakt van zijn oren "smijt hem dan maar buiten als hij daar nie mee kan werken".

Ik bemiddel: ik zeg tegen kraanman opnieuw: doe uw best, meer kunde niet doen.
Vandaag beslist hoofd aannemer dat het toch niet voldoende is, dus hij vliegt weg, en we moeten ander werk geven aan die kraanman.

Ik probeer die man wat op te peppen, en dat is wonderbaarlijk gelukt (want hij zei zelf al: anders dien ik mijn ontslag in hoor....)

En als ik mijn baas ging laten doen, ging hij hem alweer buiten gegooid hebben, terwijl we nu al op verschillende kanalen zoeken naar extra manpower.

Jeezes christus, tis toch soms niet gemakkelijk tussen baas en werkmensen staan.

Consultantsnulleke dat al dagen zit te sakkeren op iets.
Niets van het moeilijkste dan nog.

Zelf doe je het op 5 minuten.

Straks zal het weer half se gat gedaan zijn.

Uiteindelijk moet je er meer tijd insteken dan dat het opbrengt.

Afkoelen:

Sjongejonge. Het niveau van management is toch bedroevend. De laatste doet het licht uit aub. Ik denk dat er ondertussen 90% kans is dat heel de divisie (200M revenue) tegen einde van het jaar volledig buiten ligt. Van bovenaf knikkeren ze de helft van onze divisie buiten en onze divisie mgmt probeert op een of andere hopeloze en obviously onwerkbare manier om alle projecten te blijven doen ipv de helft van de niet-rendabele projecten gewoon volledig te dumpen.
Als in dat jij dan ook buiten ligt? Al aan het uitkijken naar iets anders intern/extern?

Consultantsnulleke dat al dagen zit te sakkeren op iets.
Niets van het moeilijkste dan nog.

Zelf doe je het op 5 minuten.

Straks zal het weer half se gat gedaan zijn.

Uiteindelijk moet je er meer tijd insteken dan dat het opbrengt.
Hoe lang is hij / zij in dienst?

Naar mijn mening is een consultant op zijn of haar best bij aanwerving voor de middellange termijn. (Tenzij je iemand nodig hebt als tijdelijke backup voor een zieke medewerker)

Je kan moeilijk een consultant amper een maandje in dienst nemen en verwachten dan hij/zij zijn of haar werk goed zal doen. Zelfs een goeie consultant kan dat NIET (of die mens doet alsof en kan goed toneelspelen). Je hebt altijd een inwerkingsperiode nodig. Dat duurt afhankelijk van de moeilijkheidsgraad een maand tot zeker een half jaar. Pas dan rendeert een consultant. (als het een goeie is toch)

Een consultant rendeert gemiddeld genomen naar mijn mening het best ergens tussen 3-6 maanden dienst.
Na een jaar max heb je nog weinig nut aan diezelfde consultant. Dan kan je beter een vaste in dienst nemen.

Iemand die beweert dat een consultant die op een jaar tijd 12 verschillende klanten heeft en telkens goed werk aflevert geloof ik niet of die maakt zich of haarzelf blaasjes wijs. Of het moesten echt poepsimpele opdrachten zijn (maar bestaan deze nog wel?)

Advocatenprojectje.

Vorige week tot kot in de nacht gewerkt aan een verslag, want er was een deadline. Zo goed mogelijk rekening proberen houden met alles. Geen fouten proberen maken want advocaten zitten er als aasgieren boven te cirkelen.

Advocaten nemen zichzelf anderhalve week de tijd om alles uit te pluizen en breken mijn rapport nu tot op het bot af. Grotendeels onterecht in mijn ogen. Maar dat neemt niet weg dat heel mijn hiërarchische lijn in CC staat en dit allemaal meeleest. Nu heb ik het gevoel dat ik mij constant moet verantwoorden voor mijn verslag, het gevoel dat ik moet uitleggen waar zij het verkeerd hebben want inhoudelijk is mijn management niet op de hoogte.

Advocaatjes sluiten hun brief af met nieuwe deadlines aan ons op te leggen, terwijl zij helemaal niets te zeggen hebben over ons. Maar:
- Negeer je het? Dan etaleer je zogezegd kwade wil en partijdigheid door aan te sturen op uitstel (want in deze kwestie heeft de ene partij alleen maar te winnen bij uitstel en voor de andere moet het zo snel mogelijk gaan).
- Reageer je erop door te stellen dat dit niet haalbaar is (zeker gezien mijn overvolle workload)? Idem.

Dus je expertise wordt continu in twijfel getrokken en je integriteit wordt continu in twijfel getrokken. Punten waar ik nu toevallig bijzonder veel waarde aan hecht. Now it's getting personal.

Wij moeten daar echt tussenuit. Hoe kan mijn management dat nu niet beseffen?

Advocaatjes sluiten hun brief af met nieuwe deadlines aan ons op te leggen, terwijl zij helemaal niets te zeggen hebben over ons. Maar:
- Negeer je het? Dan etaleer je zogezegd kwade wil en partijdigheid door aan te sturen op uitstel (want in deze kwestie heeft de ene partij alleen maar te winnen bij uitstel en voor de andere moet het zo snel mogelijk gaan).
- Reageer je erop door te stellen dat dit niet haalbaar is (zeker gezien mijn overvolle workload)? Idem.

Zeg gewoon "wegens andere/eerdere prioriteiten zal dit klaar zijn op datum X". Je moet daar geen verdere uitleg aangeven, toch niet aan hen en intern alleen aan uw directe manager.

Dus je expertise wordt continu in twijfel getrokken en je integriteit wordt continu in twijfel getrokken. Punten waar ik nu toevallig bijzonder veel waarde aan hecht. Now it's getting personal.

Het is (bijna) nooit persoonlijk. Voor hen ben jij net hetzelfde als die helpdesk persoon bij proximus. Gewoon een exponent van het probleem, geen persoon.

Alsook, waarom trek je je dat zoveel aan? Je hebt/had toch al de beslissing gemaakt om te vertrekken en iets anders te gaan doen? Gewoon blijven ademen

Zeg gewoon "wegens andere/eerdere prioriteiten zal dit klaar zijn op datum X". Je moet daar geen verdere uitleg aangeven, toch niet aan hen en intern alleen aan uw directe manager.
Heb ik al gedaan. Zetten ze weg als "bedrijf van mac-bc wil duidelijk tijd rekken, dus zijn ze partijdig".

Het is (bijna) nooit persoonlijk. Voor hen ben jij net hetzelfde als die helpdesk persoon bij proximus. Gewoon een exponent van het probleem, geen persoon.

Ja, maar mijn management leest alles mee. En in hun kritieken staan zaken die je zonder context inderdaad als dubieus zou kunnen beschouwen. Maar die context weet mijn management niet.

Mijn expertise wordt dus onterecht in twijfel getrokken in het bijzijn van mijn hiërarchie. Totaal andere situatie dan Proximus.

Alsook, waarom trek je je dat zoveel aan? Je hebt/had toch al de beslissing gemaakt om te vertrekken en iets anders te gaan doen? Gewoon blijven ademen

Omdat ik als één van de laatsten op deze planeet nog enige beroepseer heb.

Neen, ik heb dit intern naar mijn management geforward met de boodschap dat we misschien maar eens prioritair aan alle partijen herbevestiging moeten vragen of we nog steeds als objectief orgaan worden beschouwd of niet. Anders blijven we als speelbal fungeren en stopt dit spelletje nooit.
Die advocaten moeten maar hun bitch-fight onderling uitvechten, en pas als er consensus is tussen beide partijen om over een bepaald topic expertise te vragen; DAN pas moeten ze gezamenlijk naar ons stappen met hun vraag. En als er nog één insinuatie komt dat we partijdig zijn, dat ze een andere partij mogen gaan zoeken om op te schijten.
Eventjes de hakken in het zand zetten. Als mijn management niet strategisch kan nadenken, dan zal ik het maar zelf voorstellen. Misschien moeten we eens de rollen omwisselen. Inclusief de loonbriefjes.

Wat voor BROLproject hebben die mannen van sales/management eigenlijk weer verkocht. Jezus. Wat denkt hij? Alles is in regie dus hier kunnen we alleen maar mee winnen? Niet dus. Maar wie staat er met zijn spreekwoordelijke botten in de modder ganser dagen? Hier, de operations, die weer alle stront mogen opkuisen.

Man, ik ben het zo beu om voor anderen te werken. Nog 7 werkdagen voor ik mij ga bezinnen. Elke dag is er één teveel.

Laatst bewerkt:
...

Wat voor BROLproject hebben die mannen van sales/management eigenlijk weer verkocht. Jezus. Wat denkt hij? Alles is in regie dus hier kunnen we alleen maar mee winnen? Niet dus. Maar wie staat er met zijn spreekwoordelijke botten in de modder ganser dagen? Hier, de operations, die weer alle stront mogen opkuisen.

...

Hoe voelt management de pijn? In regie zullen ze toch enkel voordelen zien aan hoe langer de advocaten het heen-en-weer proces rekken?

Heb je al de vraag op tafel gelegd of je je tijd daarin moet steken of in je andere projecten - m.a.w. wat je kan laten vallen of uitstellen? Zolang er geen omzet op het spel staat of lastige keuzes moeten gemaakt worden, is dat toch een open deur om meer van die expertises te verkopen?

Hoe voelt management de pijn? In regie zullen ze toch enkel voordelen zien aan hoe langer de advocaten het heen-en-weer proces rekken?

Heb je al de vraag op tafel gelegd of je je tijd daarin moet steken of in je andere projecten - m.a.w. wat je kan laten vallen of uitstellen? Zolang er geen omzet op het spel staat of lastige keuzes moeten gemaakt worden, is dat toch een open deur om meer van die expertises te verkopen?

Het management voelt geen pijn, mac-bc voelt de pijn.

Voor mij is dit gewoon niets meer of niets minder dan Russian Roulette. Hoe meer communicatie ik doe, hoe meer verslagen ik opstel, ... hoe meer kans dat ze ooit wel eens iets zullen vinden wat een eerdere communicatie van mij (schijnbaar) zal tegenspreken. En dan hebben me te pakken. Dan hangen "we". Lees: dan hangt mac-bc.

Tot nu toe kan ik nog alles uitleggen en verklaren. Maar elke communicatie, elk verslag, elke meeting, ... is een nieuwe kans voor die smerige advocaten. Elke keer opnieuw wordt de trekker overgehaald. Tot de kogel eruit vliegt.

Ik durf haast niets meer op papier zetten. Ik moet elke zin 10 keer herlezen. Ik moet mij proberen herinneren wat ik eerder al gezegd heb, om zeker te weten dat het allemaal consistent is. Enzovoort.

Het management voelt geen pijn, mac-bc voelt de pijn.

Voor mij is dit gewoon niets meer of niets minder dan Russian Roulette. Hoe meer communicatie ik doe, hoe meer verslagen ik opstel, ... hoe meer kans dat ze ooit wel eens iets zullen vinden wat een eerdere communicatie van mij (schijnbaar) zal tegenspreken. En dan hebben me te pakken. Dan hangen "we". Lees: dan hangt mac-bc.

Tot nu toe kan ik nog alles uitleggen en verklaren. Maar elke communicatie, elk verslag, elke meeting, ... is een nieuwe kans voor die smerige advocaten. Elke keer opnieuw wordt de trekker overgehaald. Tot de kogel eruit vliegt.

Ik durf haast niets meer op papier zetten. Ik moet elke zin 10 keer herlezen. Ik moet mij proberen herinneren wat ik eerder al gezegd heb, om zeker te weten dat het allemaal consistent is. Enzovoort.

Dat vreesde ik al. Als je management geen deel maakt van het probleem, blijft het een mac-bc probleem en houdt niets hen tegen van meer zo'n expertises te verkopen want in regie zullen ze er wel geld mee verdienen.

Heb ik al gedaan. Zetten ze weg als "bedrijf van mac-bc wil duidelijk tijd rekken, dus zijn ze partijdig".

En dan? Jij hebt de expertise, niet zij. Wat doet het er toe wat ze zeggen, als uw baas niet zegt dat je tijd aan het rekken bent doet het er toch niet toe wat die advocaten zeggen?

Ja, maar mijn management leest alles mee. En in hun kritieken staan zaken die je zonder context inderdaad als dubieus zou kunnen beschouwen. Maar die context weet mijn management niet.

Mijn expertise wordt dus onterecht in twijfel getrokken in het bijzijn van mijn hiërarchie. Totaal andere situatie dan Proximus.
Mss heb ik er over gelezen, maar heeft uw management al effectief tegen u gezegd dat ze twijfelen aan uw expertise of is dat iets dat enkel in uw hoofd bestaat als iets dat ze "zouden kunnen denken"?

Omdat ik als één van de laatsten op deze planeet nog enige beroepseer heb.
Moeten we een referentie maken naar uw post in het kinderen topic van gisteren? Is die beroepseer dat waard? Zijn uw kinderen echt minder waard dan uw ingebeelde "eer" ?

Advocatenprojectje.

Vorige week tot kot in de nacht gewerkt aan een verslag, want er was een deadline. Zo goed mogelijk rekening proberen houden met alles. Geen fouten proberen maken want advocaten zitten er als aasgieren boven te cirkelen.

Advocaten nemen zichzelf anderhalve week de tijd om alles uit te pluizen en breken mijn rapport nu tot op het bot af. Grotendeels onterecht in mijn ogen. Maar dat neemt niet weg dat heel mijn hiërarchische lijn in CC staat en dit allemaal meeleest. Nu heb ik het gevoel dat ik mij constant moet verantwoorden voor mijn verslag, het gevoel dat ik moet uitleggen waar zij het verkeerd hebben want inhoudelijk is mijn management niet op de hoogte.

Antwoord : Desondanks de verschillende opmerkingen blijven wij bij dit verslag en behandelen wij dit als het eindverslag. Indien een partij zich hier niet in kan vinden raden wij deze partij aan om een tegenexpertise aan te vragen buiten dit bedrijf en het door de gerechtelijke weg te laten behandelen. EDIT : (het is niet omdat men antwoord, dat je op die antwoorden moet ingaan)

Al ga ik er wel vanuit dat je dit verslag hebt besproken met uw hoge piefen en dat je hen dat ook hebt laten bestuderen en aanpassingen maken. Als je dit niet gedaan hebt, dan was dat een beginnersfout. Maar ik ga er vanuit dat je dat wel gedaan hebt. Op die manier zorg je er namelijk voor dat uw management deelachtig is in het gegeven antwoord en dan ook geen probleem ziet om het antwoord zoals hierboven te geven.

Laatst bewerkt:
Antwoord : Desondanks de verschillende opmerkingen blijven wij bij dit verslag en behandelen wij dit als het eindverslag. Indien een partij zich hier niet in kan vinden raden wij deze partij aan om een tegenexpertise aan te vragen buiten dit bedrijf en het door de gerechtelijke weg te laten behandelen. EDIT : (het is niet omdat men antwoord, dat je op die antwoorden moet ingaan)
Dit.
Als expert moet je je ook gedragen als expert, niet als een onzeker eendje. Ik heb het ook allemaal al tegengekomen, tot persoonlijke aanvallen om je expertise in twijfel te trekken.

Als in dat jij dan ook buiten ligt? Al aan het uitkijken naar iets anders intern/extern?

Ja, als ze heel de divisie buiten flikkeren, lig ik ook buiten. No worries. Als ik ooit buiten lig, dan is het eventjes rondbellen en ergens anders aan de slag gaan.

Advocatenprojectje.

Het grootste probleem van mensen. Eergevoel. Work for the dollars, en trek je van de rest geen fluit aan. Iedereen mag mij uitschijten en ik mag iedereen uitschijten. Even goede vrienden. Maar het persoonlijk pakken en op 'eergevoel' gaan neuten, recipe for disaster.

Want, je gevoelens zijn dan controleerbaar door een ander en je kunt je er niet over zetten. Problemen die je zelf veroorzaakt maar niet zelf kunt oplossen. Reden voor frustratie.

Je appreciatie komt de 24e van de maand. Ga naar huis met je kinderen spelen, dat is tenminste echte appreciatie...

Ook niet veel gemoed investeren in die advocaten. Dat is letterlijk hun job om alles in twijfel te trekken soms met de grootste zever ooit. :p

Ik heb op 10 pagina's "argumenten" eens geantwoord met 1 zin.
Ik heb die nooit meer gehoord.
Het was ook pure nonsens dat die schreef en die wist dat zelf maar al te goed.
Maar die werken met het principe: een nee heb je, een ja kan je krijgen.

Ik heb vorig jaar (!!!) blijkbaar een hele lange tabel gecopypastet in teams, en dan niet verzonden. Nooit iets van gemerkt, ik zag die chat in de oude teams ook niet staan. Dit is iemand waar ik dagelijks mee spreek.

Verplichte switch naar nieuwe teams: dat ding crasht telkens ik de chat met die persoon wil openen. Onmogelijk om die tekst te verwijderen in het chatvak. Al geprobeerd uit te loggen, chat volledig verwijderen, niets helpt.

Onding...

Terug
Bovenaan