Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Combinatie van het feit dat ik al elders getekend heb en de verrassing van twee mensen die zo tegelijk doen tegen mij I guess. Ik had het ook totaal niet zien aankomen.
Ik heb het ook eens gehad. Op de moment zelf ben je "flabbergasted" het is idd pas erna dat het binnen sijpelt...

De dag erna heb ik een klacht ingediend bij het Europese platform voor onethische zaken. Maar dan zie je toch het ware gelaat van de firma. Geld is het enige dat telt en dat platform is hetzelfde als greenwashing. Bestaat enkel voor de show.

De manager in kwestie heeft zich wel persoonlijk verontschuldigt en het was eenmalig. Dusja voor mij was de kous af.a
 
Mja dat vereist een gevoel van zekerheid in uw eigen kunnen. Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar ik ben er zeker van dat ik dat a) gewoon zou ondergaan en b) er vanuit zou gaan dat ze gelijk hebben.
Mogen zij nog 1000 keer gelijk hebben. Dat is geen reden om onbeleefd en verbaal agressief te worden. Ik wil ook gerust luisteren, als ze dat op een professionele en correcte manier vertellen. Maar ik heb nog nergens genoeg verdiend om ook pispaal in mijn functieomschrijving te laten opnemen.
 
Mogen zij nog 1000 keer gelijk hebben. Dat is geen reden om onbeleefd en verbaal agressief te worden. Ik wil ook gerust luisteren, als ze dat op een professionele en correcte manier vertellen. Maar ik heb nog nergens genoeg verdiend om ook pispaal in mijn functieomschrijving te laten opnemen.
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik reageer gewoon op het "ik vind dat gek" stuk. Ik kan dat best begrijpen.
 
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik reageer gewoon op het "ik vind dat gek" stuk. Ik kan dat best begrijpen.
Gohja, ik verschiet daar vooral van dat er blijkbaar toch veel mensen zijn die zo over zich heen laten lopen. En da’s wel jammer, want er zijn weinig tot geen goede redenen voor zo’n gedrag. Dus niemand zou dat hoeven te pikken.
 
Gohja, ik verschiet daar vooral van dat er blijkbaar toch veel mensen zijn die zo over zich heen laten lopen. En da’s wel jammer, want er zijn weinig tot geen goede redenen voor zo’n gedrag. Dus niemand zou dat hoeven te pikken.
Kunt dat direct linken aan het mentaal welzijn topic :p
 
Wil ik nog eens een beetje bijwerken, zegt dat onding van een Citrix dat mijn paswoord niet meer geldig is en gereset moet worden en dat moet via IT gebeuren die nu uiteraard niet werken. Ik háát paswoorden. Wat een ondingen.
 
Morgen is het zo ver: doorlichting op school. In de namiddag zelf op gesprek. We hebben wel een aantal richtvragen gekregen, maar ik ben benieuwd welke vragen nog op me gaan afkomen.
 
Gezien in een mail, gestuurd door een expert die ongetwijfeld een mooie master heeft: "er staat niets op vermeldt". Au.
 
Mja dat vereist een gevoel van zekerheid in uw eigen kunnen. Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar ik ben er zeker van dat ik dat a) gewoon zou ondergaan en b) er vanuit zou gaan dat ze gelijk hebben.
Uiteindelijk.
Het is overal iets. Zeker in dat wereldje.

Niet dat ze u uitkafferen overal.
Vaak blijft men gewoon geniepig.

Hij had een "nee" gegeven. Goed voor hem toch.
Met als gevolg eindigend in de onderste lade.

Sowieso die hele consultancy bodyshop wereld.
Vol met ego's bij het management en sales.

Wederom technische kneusjes die de shit vodden mogen zijn, en proberen te ladespringen.
Hoe goed je ook je werk verder aflevert bij klanten.
Perceptie domineert.
Een lade ingehaald.
Nog 10 lades in te halen.

Zo'n leven tot uw 65...pff.

Hier heeft eens een consultant gezeten.
Een mens van in de 50.
Op een volgend project moest die Java gaan doen.
Had er geen ervaring mee.
Zo'n mastodont van een programmeertaal dan nog moeten leren, ergens gedropt bij een klant, uren weer pendelen op een dag.
Omdat ene van sales tracht te scoren.
En IT is toch allemaal hetzelfde voor die mannen.
 
Mja dat vereist een gevoel van zekerheid in uw eigen kunnen. Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar ik ben er zeker van dat ik dat a) gewoon zou ondergaan en b) er vanuit zou gaan dat ze gelijk hebben.

Moedig om dat hier te schrijven want als je iedereen hier moet geloven, dan kuist hun baas nog nét niet hun gat af nadat ze naar het toilet geweest zijn.
  • "Gohoho, als mijn baas dàt zou durven vragen hé, hij zou het nogal geweten hebben!"
  • "En ik dan! Ik weiger 90% van mijn werk, ik lig met mijn voeten op de bureau en ik kom daar allemaal mee weg!
  • ...
En meer van dat soort opbod in stoere praat.

Alleen vreemd dat ik dat soort hyper-assertieve houdingen tegenover de hiërarchie enkel online lees en in mijn +10 jaar carrière nog nergens effectief heb gezien, gehoord of meegemaakt.

Als ik voor mezelf mag spreken:
  • Ik ga misschien soms té ver mee in de vragen van mijn baas wanneer ze mij poeslief behandelen, mij overladen met complimentjes of voor een kleine opslag 10 keer meer verantwoordelijkheid geven, enzovoort. Ik geef teveel het voordeel van de twijfel. (Nu al te laat overigens, want ik ben er cynisch door geworden)
  • Maar met situaties zoals roepen, mij afbreken of andere van dat soort overduidelijk respectloze zaken kan ik plots wel hyper-assertief worden.
Of zoals Alain Vandam het zou zeggen: "Je kunt bij mij hoog stapelen, maar je moet oppassen dat de toren niet omvalt." :unsure:
 
Uitnodiging hier opt werk voor “drag queen event” :unsure:

Slinger is hier toch volledig doorgeslagen met hun LGBTQ shit. Dit soort zever heeft toch niks te zoeken op de werkvloer?

Slayy queen

Maar drag hoeft op zich niks te maken te hebben met LGBT stuff eh. Drag is gewoon soort van stand-up comedy die ons zwart-wit denken omtrent gender wat in het belachelijke trekt. Moet je niet gay, bi of whatever voor zijn, hoogstens een klein beetje openminded en een gezonde dosis humor.
 
Uitnodiging hier opt werk voor “drag queen event” :unsure:

Slinger is hier toch volledig doorgeslagen met hun LGBTQ shit. Dit soort zever heeft toch niks te zoeken op de werkvloer?
Is het de bedoeling dat je zelf mee doet :unsure: of is het gewoon pinten pakken in een café waar drag queens optreden?
 
Combinatie van het feit dat ik al elders getekend heb en de verrassing van twee mensen die zo tegelijk doen tegen mij I guess. Ik had het ook totaal niet zien aankomen.

Ik ben iig al een tijdje gewoon op mijn tanden aan het bijten omdat ik toch bijna weg ben.
Opzich heb je in mijn ogen wel de volwassenste keuze gemaakt.

Ben zelf ook al uitgekafferd geweest nadat ik kritiek gaf op de werking van het bedrijf. Op het moment zelf rustig geantwoord, gesprek gestopt. Week er na aangetekende brief + mail met mijn ontslag, dat het geen nut had om nog te praten want ik had al vliegtickets geboekt voor de dag na mijn opzeg, en dat er x-tal honderduizende euro's aan projecten nog open stond voor de maanden die volgden, maar dat ik die niet meer succesvol zou kunnen binnenhalen aangezien ik volgens manager (insert Japanse naam) toch maar een schande was voor het bedrijf.

Note, dit was nadat ik top 10 performer was van heel de Belgisch/Nederlandse tak, maar zelfs dan kan je voor degelijk onderbouwde kritiek van zo een types onder je voeten krijgen.

Gewoon opstaan en doorgaan! Succes in september alvast.
 
Is dit dan de maatstaf? Ik zal hier vanaf nu eens met mijne zwans uit mijn broek op de werkvloer gaan rondlopen. Niets mis mee want je moet niet meedoen?
Nee nee nee, dat is niet de vergelijking. De vergelijking is:

Dag collies,

Volgende woensdag is het zover! Om 20u zijn jullie allemaal welkom in de refter en haal ik mijn zwans uit mijn broek. Laten jullie even weten wie komt? Graag even op de google doc aanduiden of jij (en je +1) komen!

Groetjessssssssssssss

Cattadelic


En daar komt ook niemand op af, voor logische redenen.
 
Bij mij is't ook pretty much van da. Ik verwacht nu wel geen drag gezever, maar volgende maand ergens hebben ze ook een of andere 'placeholder - team event' in mijnen agenda gesmeten.
Echt jong, I DO NOT CARE!

'k Weet nog ni eens wat voor ne zever ze dees jaar weeral mee gaan afkomen, maar 'k weet nu al da'k GEEN GOESTING heb.
Laat mij gewoon werken die dag.

Maar nee, ze boeken dat tijdens de werkuren dus verplicht 's ochtends naar Brussel omdat er ne klant mee gemoeid is (project team overheen bedrijven, dus enkele van hun mensen 'doen mee').

Ergerlijk, net als vorig jaar.
 
Terug
Bovenaan