Werk Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

hoeveel Corona gevallen reeds in bedrijf?

Ik denk dat we op de 12 op kantoor hier al 3 rechtstreekse gevallen hebben.
Eentje maart vorig jaar, dan nog iemand een 2-tal maand geleden en nu gisteren een collega opgenomen op het spoed ermee.
Waarvan de eerste en de laatste dus in het ziekenhuis zijn beland

Verder ook iemand zijn grootmoeder eraan gestorven en iemands vader die kritiek was maar het gehaald heeft.

Daarom dat ik er echt 0.0 van snap dat die zich zo gedragen. Hoe vaak ik al mensen heb gezegd thuis te blijven, met max 2 in een grote ruimte te zitten, dat masker op te zetten bij verplaatsingen.
Ze vegen er toch voor een deel hun voeten aan.
Krijg er koppijn van.
 
Bij ons is heel het topkader hele Corona-periode elke dag naar de bureau gekomen.

de ene mag al wat meer dan de andere zeker.
 
Ik denk dat we op de 12 op kantoor hier al 3 rechtstreekse gevallen hebben.
Eentje maart vorig jaar, dan nog iemand een 2-tal maand geleden en nu gisteren een collega opgenomen op het spoed ermee.
Waarvan de eerste en de laatste dus in het ziekenhuis zijn beland

Verder ook iemand zijn grootmoeder eraan gestorven en iemands vader die kritiek was maar het gehaald heeft.

Daarom dat ik er echt 0.0 van snap dat die zich zo gedragen. Hoe vaak ik al mensen heb gezegd thuis te blijven, met max 2 in een grote ruimte te zitten, dat masker op te zetten bij verplaatsingen.
Ze vegen er toch voor een deel hun voeten aan.
Krijg er koppijn van.
Goh ja ... tegen eind volgend jaar kunnen ze allemaal dat prikje met terugwerkende kracht als excuus gebruiken. :p

Tot dan ... blijf ik hier wss nog opgesloten in m'n kot.
 
Collega's die gezellig met 10 aan 1 tafel zitten te lunchen, ik eet al maanden achter mijn bureau...
melding doen voor controle tot naleven corona maatregelen? :p ik vermoed dat die daar sowieso niet allemaal in levende lijve moeten zijn ook ...
 
melding doen voor controle tot naleven corona maatregelen? :p ik vermoed dat die daar sowieso niet allemaal in levende lijve moeten zijn ook ...

Als ze zichzelf briefjes hebben geschreden dat ze daar nodig zijn dan zal dat wel in orde zijn zeker. Zo doen ze het hier alleszins. Tijd dat ik men eigen doktersbriefjes ook maar eens ga schrijven.
 
Heb jij niet gezegd tegen uw madam : kijk sé onze kleine is nen kale Limburger. Nu zijn we met 2. Vanaf nu is het rijkdom der harigen bij ons gedaan.

totdat ze haar krijgt tenminste :(
Ze is met haar geboren, en in provincie antwerpen. Ik blijf in de minderheid op elk vlak hier thuis :headshake:.
 
Sinds wij SPF en DMARC checks doen valt het op hoe weinig domeinen in orde zijn. En hoe IT departementen in die domeinen achteraf zeggen: "pff, teveel werk zenne, ons zorg ni da je onze mails ni krijgt" :(
 
Persoon uit een andere universiteit, die een wetenschappelijk artikel heeft geschreven over zijn onderzoek. Aangezien ik metingen heb uitgevoerd voor dit onderzoek sta ik er ook op als auteur. Beetje achtergrond: die persoon heeft zijn doctoraat ooit gedaan bij een (oudere) prof. die ik ken. Die persoon was al niet echt te spreken over zijn schrijfvaardigheden. Persoon is terechtgekomen op een hogeschool, geeft les aan industrieel ingenieurs.

Ik heb dus een draft van die kerel gelezen, en mother of god, echt je houdt dat gewoon niet voor mogelijk. Ik heb zonder zever al bachelorstudenten meer coherente teksten zien afleveren. Daar dan nog wat figuren bij die ondermaats zijn (in the three panels above you can see...toont 4 panelen, onleesbare schalen, ...). Een hoop opmerkingen, mij ingehouden want die persoon moet toch een geschikte onderzoeker zijn. Heeft een versie dan ingediend bij een wetenschappelijk tijdschrift terwijl ik geen tijd had om het NOG eens na te kijken.

Ik lees nu de commentaren van de peer review en het lijkt alsof niemand aan de inhoud is toegekomen omdat er op elke lijn wel iets fout is. Zaken die ik dus al had aangeduid. Ik word daar dus echt razend van.
 
Laatst bewerkt:
Persoon uit een andere universiteit, die een wetenschappelijk artikel heeft geschreven over zijn onderzoek. Aangezien ik metingen heb uitgevoerd voor dit onderzoek sta ik er ook op als auteur. Beetje achtergrond: die persoon heeft zijn doctoraat ooit gedaan bij een (oudere) prof. die ik ken. Die persoon was al niet echt te spreken over zijn schrijfvaardigheden. Persoon is terechtgekomen op een hogeschool, geeft les aan industrieel ingenieurs.

Ik heb dus een draft van die kerel gelezen, en mother of god, echt je houdt dat gewoon niet voor mogelijk. Ik heb zonder zever al bachelorstudenten meer coherente teksten zien afleveren. Daar dan nog wat figuren bij die ondermaats zijn (in the three panels above you can see...toont 4 panelen, onleesbare schalen, ...). Een hoop opmerkingen, mij ingehouden want die persoon moet toch een geschikte onderzoeker zijn. Heeft een versie dan ingedient bij een wetenschappelijk tijdschrift terwijl ik geen tijd had om het NOG eens na te kijken.

Ik lees nu de commentaren van de peer review en het lijkt alsof niemand aan de inhoud is toegekomen omdat er op elke lijn wel iets fout is. Zaken die ik dus al had aangeduid. Ik wordt daar dus echt razend van.
ingedient? :unsure:
doctoreren is geen garantie op intelligentie heb ik nu al een tijdje gemerkt op de werkvloer. We nemen frequent doctoraatstudenten aan. Soms heb je echt kerels die fantastisch zijn, out of the box denken en soms een onuitputtelijk brede kennis hebben buiten het vakgebied. Maar toch ook al vaak tegengekomen dat je denkt... hoe the F ben jij door je doctoraat geworsteld en had ik dan beter ook niet gedoctoreerd.
Of soms heb je mensen die wel de capaciteiten beschikken maar hopeloos chaotisch zijn.
 
Ja ik was dus nog razend hé.

Ik lees zaken die ik indien wel iets beter na gelukkig. Maar 1) het ging hier over een Engelse tekst en 2) dat was echt nog een heel ander niveau dan een verkeerde uitgang aan een werkwoord.
ik dacht het wel. Dit gaat hier in een colére neergepend zijn.

lol @wordt :D
 
doctoreren is geen garantie op intelligentie heb ik nu al een tijdje gemerkt op de werkvloer. We nemen frequent doctoraatstudenten aan. Soms heb je echt kerels die fantastisch zijn, out of the box denken en soms een onuitputtelijk brede kennis hebben buiten het vakgebied. Maar toch ook al vaak tegengekomen dat je denkt... hoe the F ben jij door je doctoraat geworsteld en had ik dan beter ook niet gedoctoreerd.
Of soms heb je mensen die wel de capaciteiten beschikken maar hopeloos chaotisch zijn.

Nu ik toch aan het ranten ben. Universiteiten verworden tot een doctoraatsfabriek want die voeden de metrics die voor meer geld zorgen. Als je een doctoraat van 30 jaar geleden of meer vergelijkt met nu, mja. Ten eerste zijn er al bakken meer, die (veel) korter duren. Hoe kan de kwaliteit dan dezelfde zijn? Pas op, ik blijf overtuigd van de waarde ervan, aangezien zelf een onderwerp uitwerken voor enkele jaren en dat neerschrijven toch wel een serieuze taak is. Maar onze 4 jaar worden al vaak gereduceerd tot 3, want dat lukt in bv. Frankrijk toch ook.

Ik heb in een andere thread al eens neergeschreven wat voor een kakbusiness de wetenschappelijke journals zijn, maar dit sluit daar bij aan natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Niveau onderwijs ... las in de krant dat men van de werkgevers “een beetje begrip” vraagt van de mensen die nu gaan afstuderen, blijkbaar is er nu reeds beslist om iedereen erdoor te laten.

En het niveau was al zakkende. Vorig jaar twee masters handelswetenschappen aangeworven in het bedrijf, na een maand bleek dat ze geen basis dingen van een balans konden lezen en ook eigenlijk geen Frans konden.
 
ingedient? :unsure:
doctoreren is geen garantie op intelligentie heb ik nu al een tijdje gemerkt op de werkvloer. We nemen frequent doctoraatstudenten aan. Soms heb je echt kerels die fantastisch zijn, out of the box denken en soms een onuitputtelijk brede kennis hebben buiten het vakgebied. Maar toch ook al vaak tegengekomen dat je denkt... hoe the F ben jij door je doctoraat geworsteld en had ik dan beter ook niet gedoctoreerd.
Of soms heb je mensen die wel de capaciteiten beschikken maar hopeloos chaotisch zijn.

Bespeur ik daar enig seksisme mijn beste?

(Maar true ze, ge hebt uiteraard wat basiscapaciteiten nodig om te kunnen starten met een doctoraat, al heb ge zelfs daar soms wat uitzonderingen, maar ge moet absoluut geen genie zijn om het te kunnen afwerken.)
 
Ik merk dat doctoraten soms ook vrij subjectief worden toegewezen. Meestal gaat het natuurlijk wel om echt sterke studenten, maar soms zijn het niet per se hoogvliegers die toch binnegeraken door een goed contact met de prof tijdens hun thesis of dergelijke.
 
Bespeur ik daar enig seksisme mijn beste?

(Maar true ze, ge hebt uiteraard wat basiscapaciteiten nodig om te kunnen starten met een doctoraat, al heb ge zelfs daar soms wat uitzonderingen, maar ge moet absoluut geen genie zijn om het te kunnen afwerken.)
feitelijk niet :p twas per ongeluk.
De witte raven onder de doctoraten bij ons zijn beide vrouw. Het zijn ook wel drankorgels... :unsure:

Edit: had jij niet gedoctoreerd non? :D
Drankorgel of witte raaf?
 
Laatst bewerkt:
Sinds wij SPF en DMARC checks doen valt het op hoe weinig domeinen in orde zijn. En hoe IT departementen in die domeinen achteraf zeggen: "pff, teveel werk zenne, ons zorg ni da je onze mails ni krijgt" :(
Is DMARC (al) een meerwaarde? Zelf heb ik voorlopig enkel SPF & DKIM ingesteld.
 
Terug
Bovenaan