Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Laten bevestigen e, vooraleer der iets uitgewerkt wordt. Geen schriftelijke bevestiging, geen oplevering.
Ik heb er zo ook nog gekend & ik ben ondertussen al vele jaren van die overtuiging.

Indien ze zelf weigeren, maar er toch door gewerkt moet worden dan stel ik ZELF de mail op met de bevestiging van wat er is beslist (soort verslagje van ons 'meeting') & stuur ik dit door 'ter bevestiging'.
Indien 'geen feedback' tra la la la la.

Dan kan men nog steeds niet zeggen dat men van niets wist. En als men dan probeert af te komen met 'ja, maar heb het niet gezien', da's dan even zeer zijn probleem dat em zijn mails negeert.
Ik doe dat ook altijd , maar met klanten.
Sommigen geven bevestiging per telefoon voor transport.
Je staat er dan voor niets (want hebben andere oplossing ofzo) , en dan heb je niks in handen voor foutvracht aan te rekenen.

Mijn collega gaat proberen niet meer ziek te zijn.
Ah hoe doe je dat dan? Probeer je dan anders soms ziek te zijn??
Ja neen maar gewoon ziek komen werken dan, niet afwezig zijn. :unsure:
Nu met dat thuiswerk ga ik dat ook wel eens gemakkelijker doen denk ik. Ik haat het om 'uit te zieken' en niks te doen. Laat mij gewoon rustig thuiswerken en ik zit me minder te ergeren aan hoe ik me voel.

(Sidenote: ik ben de laatste 2 jaar samen in totaal 3 dagen zo ziek geweest dat ik niet kon werken. 2 dagen ervan vielen uiteraard in de in totaal 4 weken congé die ik sinds januari vorig jaar gehad heb.)

als je kleine kinderen hebt, dan heb je wel meer regelmaat in ziek zijn heb ik gemerkt ja. cadeautjes van de creche/school die je krijgt.

Nog een paar jaar en ik ben weer immuun voor dat soort shit

Second.

Toen ik nog geen kinderen had was ik quasi nooit ziek. Tegenwoordig is dat al snel 1 keer per 2 maand.

Vannacht de buikgriep overgekregen van ons zoontje. Misselijk, kotsen, diarree, zweetbuien, ... alles eruit. Voel me zo slap als een vod. Policy op het werk? Vanaf dag 1 moet je een doktersbriefje hebben. Lees: in plaats van te recupereren tijdens uw ziektedag moet je met uw laatste restjes energie nog een doktersbriefje proberen bemachtigen:
- Vanochtend gebeld naar pediater die ons zoontje onderzocht had. -> Ah oei, ze werkt vandaag niet.
- Zonet verschillende keren gebeld naar mijn huisarts. -> Neemt niet op.

Straks is het middag en kan ik nog steeds niet uitrusten. Dan moet ik straks nog passeren bij de dokter om met een hyperbesmettelijke buikgriep alle anderen ziek te maken in de wachtzaal en intussen hopen dat ik niet moet kotsen of in mijn broek schijt terwijl ik daar 2 uur moet wachten.

Je zou het ontzien om ziek te worden. Niet zozeer omwille van de ziekte zelf, maar vooral om dat doktersbriefje te bemachtigen terwijl je gewoon wil recupereren. Maar intussen wel 10 000'en Belgen die een ziektebriefje for life hebben gekregen van één of andere corrupte dokter terwijl ze in het zwart werken.

Laatst bewerkt:
Ik doe dat ook altijd , maar met klanten.
Sommigen geven bevestiging per telefoon voor transport.
Je staat er dan voor niets (want hebben andere oplossing ofzo) , en dan heb je niks in handen voor foutvracht aan te rekenen.
Als er afspraken worden gemaakt met klanten doe ik dit ook altijd.
Tijdens de meeting neem ik notities in mijne OneNote, na de meeting worden deze dan doorgestuurd met de opmerking dat 'indien nog opmerkingen ...'.
Dit voor informelere meetings waarvoor geen officieel verslag gemaakt wordt natuurlijk, of idem, waarvoor geen offertes moeten uitrollen, etc.

Dit wordt verstuurd meestal nog dezelfde dag, enkele minuten/uren na de meeting (naar gelang hoeveel opkuiswerk er nodig is om het toch ietwat clean te hebben).
Dit is over 't algemeen gewoon de OneNote pagina zelf die ik door stuur. Nothing fancy.

Intern dan, goh ... krijg ik wel al eens de opmerking dat ik mij daar niet moet mee bezig houden om dat op mail te zetten, want 'niet nodig', 'kost tijd', whatever.
Maar 't is niet den eerste keer dat men mij anders dik gejost zou hebben, dus ik blijf dit gewoonweg doen. Al staan ze op hunne kop. Den dezen gaan ze toch ni liggen hebben.

Uiteraard kunt ge u wel inbeelden dat ik dit beginnen doen ben ... net omdat ze mij eens goe liggen gehad hebben.
Ik weet al niet meer hoe, zo lang is het geleden, maar 't is een gewoonte geworden.

Tja, ik vond die nood aan ziektebriefje soms ook wel ambetant, maar het gaat wel om wettelijke verplichtingen zodat je op je twee oren kan slapen en gewoon doorbetaald wordt. Je kan ook een dokter aan huis laten komen als het te erg is. Huisarts die niet opneemt, bel dan naar de dokter van wacht. Gaat het wel, ga dan gewoon naar spreekuur en rust/slaap daarvoor en daarna.

Tja, ik vond die nood aan ziektebriefje soms ook wel ambetant, maar het gaat wel om wettelijke verplichtingen zodat je op je twee oren kan slapen en gewoon doorbetaald wordt. Je kan ook een dokter aan huis laten komen als het te erg is. Huisarts die niet opneemt, bel dan naar de dokter van wacht. Gaat het wel, ga dan gewoon naar spreekuur en rust/slaap daarvoor en daarna.
Bij ons is er geen dokter van wacht tijdens de kantooruren, die is er enkel van 19u tot 8u.

Bij ons is er geen dokter van wacht tijdens de kantooruren, die is er enkel van 19u tot 8u.

Ah, juist. Maar mijn huisdokter heeft letterlijk elke werkdag spreekuur.

Enfin, wat ik eigenlijk bedoelde: is het in dit land niet mogelijk om op eender welke dag bij een dokter te raken? Ja toch? Ik heb werkelijk nog nooit voorgehad dat dit niet ging.

Ah, juist. Maar mijn huisdokter heeft letterlijk elke werkdag spreekuur.

Enfin, wat ik eigenlijk bedoelde: is het in dit land niet mogelijk om op eender welke dag bij een dokter te raken? Ja toch? Ik heb werkelijk nog nooit voorgehad dat dit niet ging.
Hangt van de urgentie af. Als de agenda vol staat, hebben ze doorgaans wel nog enkele "noodgaatjes" maar die gaan ze idd niet invullen met een buikgriep waarbij je toch moet uitzieken 😔.
Dan gaan ze zeggen "kom morgen om dat uur" maar het briefje loopt dan wel vanaf vandaag omdat je vandaag de dokter al contacteerde.

als het steeds dezelfden zijn wel.
Wat ik erger vind zijn mensen zoals jij die iedereen nauwlettend in de gaten houden wie wat precies gedaan en wie al je keer te vroeg naar huis is geweest en wie te veel ziek is volgens hen.
In elk bedrijf heb je er wel zo een.

Doe gewoon uw werk in plaats van u te ergeren aan zo kleine zaken.

In b4 ik word er van beschuldigd vaak ziek te zijn...

Wat ik erger vind zijn mensen zoals jij die iedereen nauwlettend in de gaten houden wie wat precies gedaan en wie al je keer te vroeg naar huis is geweest en wie te veel ziek is volgens hen.

Haaa, de klassiekers.

bij mensen die om 17h al doorgaan zeggen: "ha, heb je een halve dag??"

Nee, maar ik was hier al om 7:30 en gij pas om 10u

Ik doe meer dan gewoon mijn werk, wees gerust.

kan me voorstellen dat mensen zoals jij het ergerlijk vinden dat hun oncollegiaal gedrag (ziekte-cultuur, kantjes ervan afrijden,...) opgemerkt wordt. Want zo positief is zulk een gedrag niet, toch?

Trouwens, waarom je het “eens te vroeg naar huis gaan” erbij sleurt is mij een raadsel.
Iedereen doet dat toch wel eens? Of telt de output niet? Rare zienswijze heb je, strikte 9to5?

Ziektecultuur daarentegen is iets anders. Ik erger me daaraan ja.

Ik doe meer dan gewoon mijn werk, wees gerust.

kan me voorstellen dat mensen zoals jij het ergerlijk vinden dat hun oncollegiaal gedrag (ziekte-cultuur, kantjes ervan afrijden,...) opgemerkt wordt. Want zo positief is zulk een gedrag niet, toch?
Het is even ongezond als een collega die alles bijhoudt en opmerkt imho.

Je hebt zelden het volledige plaatje, er kan heel veel meespelen. En al je dan direct collega's hebt die je veroordelen, dan kan het een eindeloos straatje worden.

Terug
Bovenaan