Je glimlach van vandaag

Dochter heeft eerste dag instapklas van de kleuterschool zéér goed overleefd, deed het super volgens de juf en is thuisgekomen met razende honger en deelt gigantisch veel knuffels uit. Wat is de liefdevolle tegenhanger van hangry zijn?

Ik voel me apetrots.

Dochter heeft eerste dag instapklas van de kleuterschool zéér goed overleefd, deed het super volgens de juf en is thuisgekomen met razende honger en deelt gigantisch veel knuffels uit. Wat is de liefdevolle tegenhanger van hangry zijn?

Ik voel me apetrots.
H-happy? 😋

Sinds ik verhuisd ben heb ik dus ook een andere wandelroute 's morgens met de hond op hetzelfde uur.
En sindsdien kruis ik bijna elke ochtend het pad met dezelfde mevrouw op de fiets.
Die zegt sinds de eerste keer supervriendelijk en enthousiast "goedemorgen" en zo oprecht goedgezinde en vriendelijke mensen in de ochtend die me het beste toewensen aan de start van de dag dat is mijn glimlach dan :)

Na de 4 laatste pagina's in het oudertopic is het mij duidelijk dat er nog mensen de wereld als volgt bekijken:

Ft7B3IVWcAEdqwd

Aan de kassa bij de Carrefour aan het aanschuiven, stond een persoon of 3 voor mij een (licht) mentaal gehandicapte vrouw. Had al wat dingen gezegd in de rij tegen de mensen. Niets onaardigs ofzo, gewoon genre "tleven is duur éh madam", etc etc.
Stond daar met een bus melk, een brood en wat beleg. Geen tabak, kraslotjes of whatever, maar gewoon basic levensbenodigdheden.

Uiteindelijk ist dan aan haar en moet ze afrekenen, 5 cent tekort.

Gaan die fucking drie mensen voor mij daar allemaal collectief naar de grond staren terwijl da menske half begint te panikeren en de kassierster vraagt of ze eventueel iets terug kan leggen :angry:
Die kassierster neem ik niets kwalijk, maar hoe ge als volwassen mens op zo een moment liever naar u voeten kijkt dan 5 cent te geven snap ik écht écht niet. Heb der mij dan maar langs geduwd om die 5 cent te geven, maar vond het diep triest dat iedereen daar zo asociaal was. Echt niet te snappen.
Dit. Het stuk in het vetgedrukt. Absoluut mijn glimlach.

Stijn Vlaeminck. De sport journalist op vtm.

Ik hoor die echt graag praten. Zo vol overgave, precies uit zijn hart dat die spreekt... Met zoveel bezieling.
Alsof een trotse tiener die voor het eerst zijn rapport cijfers mag kenbaar maken aan zijn ouders.

Heerlijk. Die man doet zijn job echt wel graag.

Rookmelders vervangen in huis en merken dat de boorgaten op exact dezelfde plek zitten als de oude ook al is het een ander merk. Scheelt weer wat werk.

Ik leg die precies altijd op de hoogste kast omdak lui ben.
Het zou mij niet verwonderen dat dat makkelijk een minuut kan schelen in tijd tegen dat dat ding begint te piepen bij brand. En laat het bij brand nu net gaan om die paar minuten die je maar hebt. Ik zou ze toch tegen het plafond hangen.
Nu, het is nog altijd beter dan helemaal geen rookmelders.

Het zou mij niet verwonderen dat dat makkelijk een minuut kan schelen in tijd tegen dat dat ding begint te piepen bij brand. En laat het bij brand nu net gaan om die paar minuten die je maar hebt. Ik zou ze toch tegen het plafond hangen.
Nu, het is nog altijd beter dan helemaal geen rookmelders.

Eigenlijk nooit zo bij stilgestaan. Enfin die kast is maar een goei 15 cm van het plafond, maar het kan.

Terug
Bovenaan