Je glimlach van vandaag

Volgende week een interview met André, die in 1989 zijn wc is vergeten doortrekken na een grote boodschap.
In 2011 heb ik eens de wc doorgesjast om daarna naar het werk te vertrekken. Bij terugkomst was die wc nog steeds aan het doorlopen. Dikke kans dat ik de waterfactuur nog wel ergens heb liggen en met een beteuterd gezicht in de gazet kan komen. Ik hint mijn kennis die voor HLN schrijft eens. To be continued...
Nog iemand die eens in de gazet wil komen met dolle avonturen?

In 2011 heb ik eens de wc doorgesjast om daarna naar het werk te vertrekken. Bij terugkomst was die wc nog steeds aan het doorlopen. Dikke kans dat ik de waterfactuur nog wel ergens heb liggen en met een beteuterd gezicht in de gazet kan komen. Ik hint mijn kennis die voor HLN schrijft eens. To be continued...
Nog iemand die eens in de gazet wil komen met dolle avonturen?
Mijn zus deed beter: verhuisde en propte alle dozen die ze "ooit wel eens nodig ging hebben" in een berghok. Tot ze bij de eindafrekening meer dan 1000 euro extra mocht betalen... Bleek 1 van de naar binnen gestampte dozen het kraantje in die berging opengeduwd te hebben, al maanden stroomde daar al water in de wasbak.
Sindsdien houdt ze wèl meterstanden bij! 🤣

Voor of tegen, t maakt me niks uit maar Bart De Wever was daarnet weer zo onwaarschijnlijk snel en gevat in zijn uitspraken en verhalen én inhoudelijk geen speld tussen te krijgen, het is voor sommige andere politici ronduit beschamend te noemen dat die zich net als hem politicus durven noemen.

Joris Luyendijk ook van genoten overigens, hier en daar een bijzondere bocht genomen (kijk naar Olympische spelen we hebben er voor mannen en vrouwen waarom dan niet voor witte/blanke en donkere/zwarte). Maar ook die was aan t debatteren op hoog niveau :niceone: .

Je ziet soms andere dingen in de 7de dag :) .

Voor of tegen, t maakt me niks uit maar Bart De Wever was daarnet weer zo onwaarschijnlijk snel en gevat in zijn uitspraken en verhalen én inhoudelijk geen speld tussen te krijgen, het is voor sommige andere politici ronduit beschamend te noemen dat die zich net als hem politicus durven noemen.

Joris Luyendijk ook van genoten overigens, hier en daar een bijzondere bocht genomen (kijk naar Olympische spelen we hebben er voor mannen en vrouwen waarom dan niet voor witte/blanke en donkere/zwarte). Maar ook die was aan t debatteren op hoog niveau :thumb: .

Je ziet soms andere dingen in de 7de dag :) .
De Wever is een retorisch talent, enkel spijtig dat het lijkt dat hij niet zoveel gaat gepresteerd hebben op Vlaams of federaal vlak. Zit in een parlement waar hij amper komt en heeft zich verder genesteld als burgemeester van Antwerpen.

Heidi stortte geld op het verkeerde rekeningnummer ... in 1998 😂

Volgende week een interview met André, die in 1989 zijn wc is vergeten doortrekken na een grote boodschap.

Volgens mij kan dat niet. Als je 1 cijfer mishebt klopt het controlegetal niet en bestaat het rekeningnummer niet.

Volgens mij kan dat niet. Als je 1 cijfer mishebt klopt het controlegetal niet en bestaat het rekeningnummer niet.
Daar heb ik geen verstand van. Probeer maar eens een verhaal van 25 jaar geleden zonder fouten uit de doeken te doen, het zal sowieso een deel improvisatie zijn.

"Toch gebeuren hier weinig ongelukken mee. Niet elke cijfercombinatie komt overeen met een rekeningnummer. De kans dat je toevallig een ander rekeningnummer intikt is dan ook erg klein", zegt Isabelle Marchard van Felbelfin.

"De laatste twee cijfers van je rekeningnummer - het controlegetal - staan in een wiskundige verhouding tot de eerste tien. "Je zal dus bijna altijd een foutmelding krijgen wanneer die verhouding niet klopt. Dit geldt ook voor de gestructureerde mededeling. Die verschillende controle-elementen moeten een foutieve overschrijving vermijden." Stuur je een overschrijving naar een rekeningnummer dat is afgesloten, dan krijg je ook een foutmelding of wordt het geld terug op je rekening gestort.

Natuurlijk niet zeker hoe dat in 1998 zat. Zaten er toen al verschillende controlemechanismen ingebouwd?

Anyway, waarom dat zoiets 25 jaar na datum nog eens in de krant moet komen...

En vooral dat dat artikel nu mensen schrik gaat aanjagen als ze 1 cijfer verkeerd zouden plaatsen, terwijl die schrik dus totaal niet nodig is.

Natuurlijk niet zeker hoe dat in 1998 zat. Zaten er toen al verschillende controlemechanismen ingebouwd?
Dat is de tijd van de xxx-xxxxxxx-xx rekeningnummers, die hadden ook al een controlegetal. De laatste twee cijfers als ik mij niet vergis. Met de huidige IBAN rekeningnummers zijn de eerste twee cijfers het controlegetal. Eén cijfertje gemist is dus in principe onmogelijk.

Dat is de tijd van de xxx-xxxxxxx-xx rekeningnummers, die hadden ook al een controlegetal. De laatste twee cijfers als ik mij niet vergis. Met de huidige IBAN rekeningnummers zijn de eerste twee cijfers het controlegetal. Eén cijfertje gemist is dus in principe onmogelijk.
Klopt, de laatste twee cijfers zijn de rest van het eerste deel bij deling door 97. Dat heeft als gevolg dat het rekeningnummer ongeldig is wanneer:
* twee naast elkaar staande cijfers zijn omgewisseld
* Eén cijfer verkeerd is

Kennissen hebben blijkbaar een veulen dat buitengewoon goed is (wat dat ook moge betekenen). Na een postje op instagram krijgen ze reacties van rijke tissen die dat dier willen kopen voor 100K. WTF :tongue:

Kennissen hebben blijkbaar een veulen dat buitengewoon goed is (wat dat ook moge betekenen). Na een postje op instagram krijgen ze reacties van rijke tissen die dat dier willen kopen voor 100K. WTF :tongue:

Daarmee dat BGers anti paardenvrouwen zijn. Ze voelen zich een pauper bij zo een vrouw, ook al hebben ze gemiddeld 5k brutoloon.

Russen verloren al zo veel zwaar materieel dat ze nu zelfs 60 jaar oude tanks moeten inzetten

Lol at die "archieffoto", los uit een game geplukt.

Mega veel energie vandaag gans mijn huis aant opruimen, heb nog antieken polshorloges gevonden van mijn over over grootmoeder ( het is geen goud ).
Dus nu op onderzoek wat de waarde is emotioneel heeft het geen waarde, heb ze het nooit zien dragen en is al 23 jaar dood mijn ma heeft die bijgehouden maar die is ook al bijna 8 jaar dood.

Terug
Bovenaan