Je glimlach van vandaag

Boma speelt niet mee in familie he slimmen!
giphy.gif

Ik ga hier nog tot een uur of 11 op mijn werk zitten en dan bol ik het af om morgenvroeg op verlof te vertrekken tot volgende week donderdag.
Subiet op da knopke out-of-office duwen gaat zo deugd doen, heb mijne simkaart verwijderaar mee en das het eerste wat ik ga doen als ik daar aankom :woohoo::woohoo::woohoo:

Ik ga hier nog tot een uur of 11 op mijn werk zitten en dan bol ik het af om morgenvroeg op verlof te vertrekken tot volgende week donderdag.
Subiet op da knopke out-of-office duwen gaat zo deugd doen, heb mijne simkaart verwijderaar mee en das het eerste wat ik ga doen als ik daar aankom :woohoo::woohoo::woohoo:
U kennende: ook nie uw mails bekijken he.
En ik wil u een week lang niet in de werkergernissenthread zien! :nono:

Eerst moet je nog aankomen. Op mijn vorige job zat ik nog geen uur in de auto of ik kreeg al telefoon dat ze voor 3000€ aan materiaal kwijt waren van 1 van mijn klanten.

Die eerste verlofdag was geen aangename.
En dan moest het leukste nog komen. We hadden een koeltas mee voor drank onderweg. Ik vraag een cola aan mijn vrouw uit die tas en geef terwijl mijn sleutels aan haar omdat ik geen broekzak had en ze daar bij me lagen op de stoel.

We stoppen smiddags, zij haalt een broodje en het moment dat ik mijn auto wil starten zegt hij dat de sleutel niet aanwezig is. Zij terug naar die broodjeszaak, ook nergens te vinden. Ik heb daar drie kwartier gestaan zoeken en slecht komen. En mijn vrouw maar zeggen dat ik die sleutel niet gegeven heb aan haar (toxische relatie!).

Plots zeg ik en kijk eens in die koeltas. Ja natuurlijk zat hij daar en kon hij door die isolatie geen verbinding maken met de auto.

Sfeer en gezelligheid voor de rest van de rit was zelfs met 35 graden diep onder het vriespunt.

En er is nieuws vanuit het ziekenhuis, het is echter mijn vader zelf die gebeld heeft naar ons.
We weten dus nog altijd niks wat er juist gebeurd is, want daarover weet hij zelf ook niks.
Even bovenstaande uit het ergernissen topic gequote.
We zijn gisteren dus eindelijk bij hem op bezoek kunnen gaan.
Een dokter hebben we niet gezien, maar de hoofdverpleegster kon ons wel wat informatie geven.
Zijn suikerspiegel is terug goed en blijft momenteel stabiel.
Er was mogelijk iets met zijn nieren, maar dat moet nog verder onderzocht worden.
De stoppen in zijn oren gaan verwijderd worden nadat wij er nog eens extra op aangedrongen hebben. (Hoort hij weer voor een paar maanden wat beter)
Hij was langsgeweest bij de tandarts en ze zouden zijn tanden willen trekken, maar dat wilt hij niet.

Blijkbaar doen ze wel heel wat meer onderzoeken nu dan vorig jaar, toen deden ze precies enkel het hoogst noodzakelijke. Dat had toen misschien nog met corona te maken?

Beleefder dan ik. Bij mij staat er: You can contact me by waiting until I get back.

Das ne goeie :lol:

Vind honestly dat dat wel wat meer gangbaar mag worden dat mensen niet verwachten dat ge na een week of meer verlof uw mails inhaalt maar dat ze gewoon erna ff opnieuw contact moeten opnemen.

Besloten om eindelijk maar eens werk te maken van de vervanging van de pickup-naald van mijn Kenwood-keten en waarom niet gewoon naar de winkel gaan waar ik die 30 jaar geleden kocht?
De verkoper/eigenaar daar is een behoorlijke audiofiel en ik heb niet veel hoop maar allemaal geen probleem: hij zal kijken of hij de naald kan bestellen en me dan wat laten weten. Als ik hem echter vraag of hij mss nog iets van MiniDisc heeft (onverkochte discs of misschien nog wel een speler als back-up) ziet hij zijn kans echter schoon:

Verkoper: (troont me mee naar een hoek van de winkel waar een klein apparaatje op een verder lege plank staat): 'Dit wil ik je toch even laten zien: tegenwoordig is streaming het nieuwste en deze (ben de naam vergeten) streamingdienst kan werkelijk alle muziek die je hebt vervangen
Ik: besluit hem beleefd aan te horen, maar als ik zie dat hij zijn smartphone opduikt: "Ja maar ik..."
Verkoper: (laat zich niet zomaar afpoeieren) 'Kijk, op je smarthpone kan je allerlei afspeellijsten zelf samenstellen; ze hebben werkelijk alle muziekstijlen in de aanbieding! Van welke muziek houdt u (activeert zijn eigen afspeellijst zonder antwoord af te wachten).
Ik: "Euh ik..."
Verkoper: (komt nu pas echt goed op dreef) "Dit is zoals Spotify, maar veel beter van klankkwaliteit. Luister, dit is zelfs beter dan CD-kwaliteit, dit is studio-kwaliteit!!" (kijkt me verwachtingsvol aan)
Ik: "Ik heb geen smartphone."
Verkoper: :oops:

Das ne goeie :lol:

Vind honestly dat dat wel wat meer gangbaar mag worden dat mensen niet verwachten dat ge na een week of meer verlof uw mails inhaalt maar dat ze gewoon erna ff opnieuw contact moeten opnemen.
Was da nu voor zever?
Als ik in een appartement woonde, en mijn sindicus iets moest opvolgen.
Ik stuur mijn sindicus een mail met info zodat hij het verder kan opvolgen.
Dan verwacht ik dat die persoon, die ik betaal om zijn job, zijnde dat op tevolgen, zijn job doet...
En niet ctrl+a - del doet...

Als mijn klanten mij mailen met eenders wat, dan staat er in mijn handtekening dat ze voor dringende dingen bij de service desk terecht kunnen, die hen met de juiste diensten door zal verbinden.
En mijn pm's/teamlead moeten maar zien dat ik bij terugkomst tijd genoeg heb om mijn mailbox op te volgen...

Ale, als we de rollen omdraaien:
Sindicus mailt mij tijdens men verlof een factuur.
Ik verwijder deze want "pech, ik had verlof".
Dan zal ik 9/10 bovenop de factuur administratie kosten gaan mogen betalen voor de herinnering...

Mss moet ik da is bij de belastingen proberen?😂

Tis u professioneel email adres, dan mqg de tegenpartij verwachten dat er professioneel mee omgegaan zal worden lijkt me?

Was da nu voor zever?
Als ik in een appartement woonde, en mijn sindicus iets moest opvolgen.
Ik stuur mijn sindicus een mail met info zodat hij het verder kan opvolgen.
Dan verwacht ik dat die persoon, die ik betaal om zijn job, zijnde dat op tevolgen, zijn job doet...
En niet ctrl+a - del doet...

Als mijn klanten mij mailen met eenders wat, dan staat er in mijn handtekening dat ze voor dringende dingen bij de service desk terecht kunnen, die hen met de juiste diensten door zal verbinden.
En mijn pm's/teamlead moeten maar zien dat ik bij terugkomst tijd genoeg heb om mijn mailbox op te volgen...

Ale, als we de rollen omdraaien:
Sindicus mailt mij tijdens men verlof een factuur.
Ik verwijder deze want "pech, ik had verlof".
Dan zal ik 9/10 bovenop de factuur administratie kosten gaan mogen betalen voor de herinnering...

Mss moet ik da is bij de belastingen proberen?😂

Tis u professioneel email adres, dan mqg de tegenpartij verwachten dat er professioneel mee omgegaan zal worden lijkt me?

In mijn handtekening staat dan ook een mailadres waar ze naartoe kunnen mailen voor hun facturen. En er staat een ander mailadres voor dringendere zaken en een telefoonnummer.

Als het dan toch zo belangrijk is kunnen ze gewoon heel simpel hun mail forwarden of bellen. En in het ander geval bellen ze of mailen ze maar even een weekje later.

trouwens als ik mails krijg die me op basis van foutieve aannames onprofessionalisme verwijten en ze dan zelf het woord syndicus verkeerd schrijven, wel dan delete ik die mail standaard :unsure:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan