Gisteren in de vaste cocktailbar terecht gekomen. Is een rustige, Zuid-Amerikaanse vibe achtige bar.
Toen we binnenkwamen was er blijkbaar een feestje aan de gang op het gelijkvloers, dus hebben we ons boven gezet omdat het best luid was en dat feestje was met een besloten groep.
Nu, van boven kan je naar beneden kijken (er is daar best een grote opening). We zaten met ongeveer 10 man boven en een stuk of 40 beneden.
Plots begon daar beneden een zangeres ambiance te maken en we hebben daar echt een blast gehad. Was biljkbaar een bus toeristen van West-Vlaanderen die de zangeres mee hadden en daar gingen afsluiten.
Boven zat een groepke van 6 vrouwen van rond de 30 zich ook rot te amuseren, het tafeltje erlangs zat een groep van 3 redelijk jonge mensen die meegereisd waren met de bus en zangeres.
Die 6 vrouwen hebben daar boven sfeer gemaakt, niet normaal. Stonden de hele tijd mee te zingen, roepen en dansen met die zangeres. Dus hebben we ons daar ook maar bij gezet en onze keel schor gezongen.
Bij dat groepje van 3 was één iemand ondertussen totaal lam, hij heette blijkbaar Koen.
Toen dat optreden gedaan was moest dat groepje van 3 dus mee met de bus naar huis.
En dat groepke vrouwen wilde absoluut nog een selfie met de semi-bewusteloze Koen die voorover op een tafeltje lag.
Toen begonnen ze in koor ook nog Koen aan te moedigen om recht te staan door te zingen "Allee Koentje, allee Koentje, allee". Uiteindelijk maakt 1 van de 2 vrienden van Koen dan een foto van die 6 vrouwen rondom bewusteloze Koen (mind you, die mensen kenden elkaar ook niet van ervoor).
En toen één van die vrouwen hem ne wet willy gaf om hem wakker te krijgen had ik ondertussen tranen in mijn ogen.
Toen hij beneden was zongen ze ook nog een aanmoedigend liedje zodat hij vlot en in één stuk door de deur kon geraken.
Niet veel later vertrok de groep vrouwen ook, stak één van die vrouwen een stuk textiel in de lucht en zei tegen ons "Dat is mijn corrigerend ondergoed, fuck die shit dat was hier veel te warm daarvoor"
Wat een chill cocktailtje moest worden is dus een zangfeestje geworden met veel gelach.
En nu wil ik eigenlijk ook zo ne toffe groep vrouwen om mij buikpijn mee te lachen als ik ergens naar toe ga