Je glimlach van vandaag

Tsja, ik heb hier op een verjaardagsfeestje een vriendje van mijn zoon een kwartier op de gang gezet omdat hij twee andere vriendjes van mijn zoon (tweeling, afkomstig uit Tunesië) zwaar racistisch bejegende. En die was toen 7 of 8 jaar oud denk ik. Dus dat besef is er toch erg vroeg volgens mij.

Ja, ik denk zelfs dat het maar tot een jaar of 4 was.

Tsja, ik heb hier op een verjaardagsfeestje een vriendje van mijn zoon een kwartier op de gang gezet omdat hij twee andere vriendjes van mijn zoon (tweeling, afkomstig uit Tunesië) zwaar racistisch bejegende. En die was toen 7 of 8 jaar oud denk ik. Dus dat besef is er toch erg vroeg volgens mij.
Nee, dat is puur aangeleerd gedrag.
Die "beseft" helemaal niets, die kopieert gewoon wat hij ziet en hoort van thuis uit.

Nee, dat is puur aangeleerd gedrag.
Die "beseft" helemaal niets, die kopieert gewoon wat hij ziet en hoort van thuis uit.

Aan die leeftijd zien ze wel al of iemand er anders uit ziet. Aan die leeftijd gaan ze ook al iemand uitlachen met bvb een bril, rare tanden,.. Dat is iets dat kleuters niet doen.

7-jarigen zijn geen bewuste wezens, enkel automatons.

Bedankt @Mulan, voor deze revolutionaire nieuwe kijk op de pedagogische wetenschap.

Is Mulan Jr. die uw schotel uitkotst dan ook aangeleerd gedrag?

Laatst bewerkt:
Aan die leeftijd zien ze wel al of iemand er anders uit ziet. Aan die leeftijd gaan ze ook al iemand uitlachen met bvb een bril, rare tanden,.. Dat is iets dat kleuters niet doen.
Klopt. Maar "zwaar racistisch bejegen" zal toch nog van een ander genre zijn dan "haha, te lang onder de zonnebank gelegen?"

Ja daar ben ik nu ook wel benieuwd naar.
Het kwam er op neer dat ze "vuil bruin mannen" waren en dat hun mening er niet toe deed, toen er bepaald werd wat het volgende spelletje was.

De mama van die tweeling is ons de dag erna uitvoerig komen bedanken. Dat was eerder zeldzaam, mensen die ingingen tegen racisme. Ze was het gewoon om dat soort dingen te incasseren, maar dat haar kinderen dat ook te verwerken kregen was een bittere pil.
Dat waren trouwens echt geweldig leuke kindjes, wel héél héél héél erg veel energie, maar altijd vriendelijk en goedgeluimd.

Ik wist niet goed waar ik dit kon posten, dus drop het maar hier. 😁
Maar liefst 50% minder kans op dementie door simpelweg voldoende te stappen. Zeker een uitdaging voor mensen met een bureaujob!

Maar liefst 50% minder kans op dementie door simpelweg voldoende te stappen. Zeker een uitdaging voor mensen met een bureaujob!
Mensen met een bureuajob die ook nog eens thuiswerken. Meestal komt het niet verder dan het fietsritje naar de dochter haar school en terug.

@Mulan : 10.000 stappen vind ik nog vrij veel.

Ik wandel elke dag 3 toeren met mijn hond, dat is gemiddeld 3-3,5km en ik zit daarmee ergens tussen de 5.500 en 7.000 stappen.
In’t weekend geraak ik daar wel aan.

Nuja, voor de hond er was zat ik aan nog geen km per dag en had ik maar iets van 1.000-2.000 stappen op weekdagen dus sowieso is het een goeie verbetering :)

In feite is het gewoon beweeg voldoende.
Wandelen is het meest laagdrempelige, maar er zijn betere opties ook.

2 4-packs Guinness gekocht en de kassierster was zo vriendelijk om 2 blikjes aan te rekenen ipv de 2 4-packs. Dus 8 Guinnessen aan 3 euro ipv 12 euro.
Altijd wel leuk.
Sowieso een glimlach voor u, 1,50 euro per Guinness is cheap, in de AH hier is het 2,08 euro. Mijn glimlach was de prijs die ze op de boot van Dover naar Calais vragen :coolbrows: .
Mensen met een bureuajob die ook nog eens thuiswerken. Meestal komt het niet verder dan het fietsritje naar de dochter haar school en terug.

Een hond hebben is wel de beste manier om aan je stappen te geraken. Moest ik die niet hebben dan geraak ik er ook niet aan.
Idd, ik ga elke middag (bij thuiswerk, 3d/week) met de honden wandelen. Goed voor mij en voor hen, tegenwoordig komen die vanaf een uur of 11 zo al "zagen" voor hun wandeling.

Terug
Bovenaan