Je glimlach van vandaag

Als west-vlaming is " De Limburg" voor mij toch een beetje buitenland, maar na een weekend er te hebben verbleven (regio Tongeren/Hasselt/Bilzen) moet ik toch erkennen. "t is daar verduveld mooi en ook al versta ik geen hol van hun dialect (en zij zo mogelijk nog minder van het mijne) toch voel ik er me thuis.

Bon, anders gesteld, wanneer West-Vlaanderen onder water verdwijnt door de opwarming van de aarde neem ik gewoon mijn boeltje en settel ik mij in het verre limburg. De Taal, dat lossen we wel op :)
Ela! Eerst toestemming krijgen!
Maar na een gulle gift, van harte welkom, ‘t is hier inderdaad mooi.

Als west-vlaming is " De Limburg" voor mij toch een beetje buitenland, maar na een weekend er te hebben verbleven (regio Tongeren/Hasselt/Bilzen) moet ik toch erkennen. "t is daar verduveld mooi en ook al versta ik geen hol van hun dialect (en zij zo mogelijk nog minder van het mijne) toch voel ik er me thuis.

Bon, anders gesteld, wanneer West-Vlaanderen onder water verdwijnt door de opwarming van de aarde neem ik gewoon mijn boeltje en settel ik mij in het verre limburg. De Taal, dat lossen we wel op :)
Dat "De Limburg" ga je dan wel moeten achterwege laten of niemand gaat u daar ooit aanvaarden. :unsure:

Je moet kleine gehuchtjes als Mettekoven, Jesseren&Zammelen eens afgaan.

Die zijn nog eens zo mooi.

Die dorpjes zelf zijn uiteraard niet zoveel, het is de omgeving er rond telkens.

Veel desolate eindeloze vergezichten.

Eigenlijk de gehele regio rond Borgloon en Heers.
Dat is het echte zuiden van de Limburg.

Allemaal van dat:

Laatst bewerkt:
Daarstraks toen ze hier de tv wilden aanzetten gebeurde er niks. Eerste gedacht was tv kapot, tijd voor een nieuwe, toestel is ook al niet meer van de jongste, dus ja.
Dan wat zotten kijken en stand-by lampje branden wel en ging uit bij de pogingen om de tv aan te zetten, maar de tv deed verder niks, na een tijd ging het lampje dan weer aan, maar ook zonder reden weer uit.
Dan wat met de stroomkabel zitten prutsen, maar haalde niet veel uit. Toch maar een andere kabel in huis gezocht die erop paste en de tv werkte weer :clap:
Blijkbaar dus toch een probleempje met de kabel, hoe dat gebeurd is weet ik niet, maar het belangrijkste is dat de tv verder nog in orde is.

Je moet kleine gehuchtjes als Mettekoven, Jesseren&Zammelen eens afgaan.

Die zijn nog eens zo mooi.

Die dorpjes zelf zijn uiteraard niet zoveel, het is de omgeving er rond telkens.

Veel desolate eindeloze vergezichten.

Eigenlijk de gehele regio rond Borgloon en Heers.
Dat is het echte zuiden van de Limburg.

Allemaal van dat:

Veel gefietst in de buurt, oude spoorlijn met stationsgebouw van jesseren alvast tegengekomen

Wat me wel opvalt in die streek is de totale geflipte naamkeuze voor al die gehuchten. Hier is het allemaal -gem wat de klok slaat (Wevelgem, zwevegem, emelgem, pittem, veldegem, zerkegem, etc..) maar daar zie je toch van die namen op borden staan waarvan je denkt "hoe is het mogelijk". "Vliermaalroot" is zo eentje of "jeuk"

Maar bon, anderzijds kan ik me ook voorstellen dat wanneer een limburger in de westhoek komt fietsen hij ook wel even met zijn wenkbrauwen fronst.

Veel gefietst in de buurt, oude spoorlijn met stationsgebouw van jesseren alvast tegengekomen

Wat me wel opvalt in die streek is de totale geflipte naamkeuze voor al die gehuchten. Hier is het allemaal -gem wat de klok slaat (Wevelgem, zwevegem, emelgem, pittem, veldegem, zerkegem, etc..) maar daar zie je toch van die namen op borden staan waarvan je denkt "hoe is het mogelijk". "Vliermaalroot" is zo eentje of "jeuk"

Maar bon, anderzijds kan ik me ook voorstellen dat wanneer een limburger in de westhoek komt fietsen hij ook wel even met zijn wenkbrauwen fronst.
Kuttekoven ook gezien ?

Schone regio allesinds. Met de bloesemtochten nog mooier in die regio.
Nie bij het wijndomein geweest in Jesseren ?

Hard gewerkt tijdens het straatfeest dit weekend (en vandaag op het werk), nu welverdiend een deel van de overschot van de frituurhapjes opgegeten, nom nom nom. :love:

rnfjllly42i91.jpg

ik moest hier veel te hard mee lachen :rofl:

Die foto's in de gazet zijn soms toch hilarisch. Een artikel over een wijk die geen warm water heeft, levert bijv dit op:

https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2022%2F08%2F17%2F96121d29-d5fe-40c3-9a56-45c8a12d6d94.jpg
Gieten die hun planten met warm water dan? Of zetten die koffie en thee met warm water? Hoe geraakt een hele wijk zonder warm water. Zoveel vragen, net zoals die linkse vrouw, aan haar uitdrukking te zien.

Terug
Bovenaan