Je glimlach van vandaag

De mensen waarvan ik weet dat ze poetshulp krijgen zijn steeds thuis als die persoon komt. En zelfs daar heb ik al verhalen van diefstal gehoord. Dus zou niet willen weten welke verhalen er zijn van poetshulp die in je huis kan tijdens je afwezigheid.

Ik ben zelf steeds aanwezig als er werken in huis moeten gebeuren. Heb zelf geen poetshulp.
De meeste mensen die ik ken gaan werken en hebben een poetshulp omdat ze zelf de tijd niet hebben om te kuisen. Dan is het ook normaal dat die niet aanwezig kunnen zijn wanneer die poetshulp komt.
Mensen doe zelf niet kunnen of willen kuisen, wat de reden daarvoor ook zou mogen zijn, die kunnen misschien wel de tijd hebben om thuis te zijn als die poetshulp langskomt.

De mensen waarvan ik weet dat ze poetshulp krijgen zijn steeds thuis als die persoon komt. En zelfs daar heb ik al verhalen van diefstal gehoord. Dus zou niet willen weten welke verhalen er zijn van poetshulp die in je huis kan tijdens je afwezigheid.

Ik ben zelf steeds aanwezig als er werken in huis moeten gebeuren. Heb zelf geen poetshulp.
Hier heeft poetshulp ook een sleutel. Nog nooit indicaties van diefstal gezien, ook al ligt er al eens cash geld in’t zicht. Hangt dus idd van poetshulp tot poetshulp af.

Hier heeft poetshulp ook een sleutel. Nog nooit indicaties van diefstal gezien, ook al ligt er al eens cash geld in’t zicht. Hangt dus idd van poetshulp tot poetshulp af.
Mijn schoonouders hangen enorm af van poetshulpen en het is bijna nooit twee weken hetzelfde meisje. Huis staat vol met beeldekes allerhande en het is nu toch al vier keer voorgevallen dat er iets gebroken was en geen melding van gemaakt. Mijn schoonmoeder is weliswaar altijd thuis maar er volledig uit door medicatie. Ook al een keer een camera verdwenen en wat juwelen.

Mijn schoonouders hangen enorm af van poetshulpen en het is bijna nooit twee weken hetzelfde meisje. Huis staat vol met beeldekes allerhande en het is nu toch al vier keer voorgevallen dat er iets gebroken was en geen melding van gemaakt. Mijn schoonmoeder is weliswaar altijd thuis maar er volledig uit door medicatie. Ook al een keer een camera verdwenen en wat juwelen.
Ik heb toch serieus medelijden met zo´n poetsvrouwen. 10 verschillende ´baasjes´ waarvan een deel denken dat ze die als hun eigen duurbetaalde werknemer moeten behandelen. Toch normaal die die in een huis vol met prullen eens iets stukdoen. Ik zou het ook niet zeggen wetende dat ik neerbuigende commentaar ga krijgen en me daarvoor ga moeten verantwoorden alsof ik de hond gepoept heb.
Je betaalt iemand 5 euro per uur, dan moet je geen Marie Kondo verwachten.

Ik heb toch serieus medelijden met zo´n poetsvrouwen. 10 verschillende ´baasjes´ waarvan een deel denken dat ze die als hun eigen duurbetaalde werknemer moeten behandelen. Toch normaal die die in een huis vol met prullen eens iets stukdoen. Ik zou het ook niet zeggen wetende dat ik neerbuigende commentaar ga krijgen en me daarvoor ga moeten verantwoorden alsof ik de hond gepoept heb.
Je betaalt iemand 5 euro per uur, dan moet je geen Marie Kondo verwachten.
Goh, ik zou nu toch niet zeggen dat het normaal is dat er ze precies allemáál dingen breken (in dat huis dus toch), het is ook niet het enige huis waar ze gaan dus dat kan toch ook al tellen. Ook als ik het takenpakket bekijk: keuken, badkamers en slaapkamers volledig en beneden stofzuigen. Bij het stofzuigen van de vloer, is er geen enkele reden dat een beeldje op de vensterbank áchter de sofa kapot is. En het is net daarom dat schoonmoeder daar enkel stofzuigen vraagt, om dat afstoffen malheuren te vermijden.

Wat ik wél ook vind, is dat ze te weinig betaald worden. Het is en blijft geen licht werk en inderdaad ze worden met te weinig respect bekeken. Dertig jaar terug, onze poetsvrouw was een Vlaamse die dat al twintig jaar deed en ook navenant betaald werd. Dat was twee huishoudens per dag, enkel in de week en dat loon was correct. Nu maken al die poetsbureaus misbruik van het feit dat veel van die vrouwen weinig andere opties hebben - toch tijdelijk - en dat er een constante stroom nieuwe werkers is.

Ah, een goede poetsvrouw. Wij zijn er hier ook serieus over aan het denken want we krijgen momenteel ons huishouden nog amper gedaan.

Zou enkel voor de benedenverdieping/badkamer/keuken en enkel wanneer hier iemand thuis is.
Spijtig genoeg al te veel straffe verhalen gehoord.

Het laatste was een collega die haar poetsvrouw heeft moeten laten gaan omdat de volle drankkast na een half jaar toch wel heel leeg aantoonde en de vuile glazen stonden er nog naast - ze mocht die toch op zijn minst afwassen 🤓

Meer horror of goede verhalen over de poetshulp, zijn hier te vinden:

Ik denk dat er bij het belang van Limburg ene teveel gezopen heeft gisteren. Maria is rustig de plinten aan het afvegen :laugh:

Tkz4JFZ.jpeg

We hadden sinds begin dit jaar een vriendin van mijn vrouw die bij ons inwoonde. 22 jaar, vluchtelinge, en haar huisbaas wou zelf het pand bewonen. Met een huurbudget van 600 EUR vond ze niet meteen iets in de buurt, dus ze kwam dan bij ons wonen terwijl ze haar 2dekansonderwijs afrondde, en ze deelde dan in de kosten voor nutsvoorzieningen. Als koppel halverwege de 30 gaf het wel wat spanningen als er dan plots nog een vrouw van 21 (toen) inwoont, toch wat meer studentikoos op vlak van netheid enzo.

Nu goed, ze heeft dan iets voor de zomer een halftijdse job gevonden in de horeca, en zal in september in een CVO voor boekhouden gaan. Knelpuntberoep, VDAB approves. En ze heeft een vriend waar ze bij ging intrekken, deze week heeft ze hier alles leeggehaald.

Wel content dat ze weg is (privacy is ook leuk, zeker nu er een kind aankomt), en ook content dat het allemaal goed gelopen is.

We hadden sinds begin dit jaar een vriendin van mijn vrouw die bij ons inwoonde. 22 jaar, vluchtelinge, en haar huisbaas wou zelf het pand bewonen. Met een huurbudget van 600 EUR vond ze niet meteen iets in de buurt, dus ze kwam dan bij ons wonen terwijl ze haar 2dekansonderwijs afrondde, en ze deelde dan in de kosten voor nutsvoorzieningen. Als koppel halverwege de 30 gaf het wel wat spanningen als er dan plots nog een vrouw van 21 (toen) inwoont, toch wat meer studentikoos op vlak van netheid enzo.

Nu goed, ze heeft dan iets voor de zomer een halftijdse job gevonden in de horeca, en zal in september in een CVO voor boekhouden gaan. Knelpuntberoep, VDAB approves. En ze heeft een vriend waar ze bij ging intrekken, deze week heeft ze hier alles leeggehaald.

Wel content dat ze weg is (privacy is ook leuk, zeker nu er een kind aankomt), en ook content dat het allemaal goed gelopen is.
Maar was het een knappe?

Bodybuilder, kind, knappe jonge meid in huis. Waar heb ik dat nog al eens gehoord… :unsure:

Terug
Bovenaan