Je glimlach van vandaag

Zot zeg, wij betalen nog niet zoveel voor ons hotel met ontbijt in napels met 4 personen.

't is echt waanzin wat ze van die dingen vragen in hoogseizoen.
Maat van mij heeft ééntje gehuurd en heeft toen met de eigenaar een tijdje staan babbelen en blijkbaar moet je zo dus zo een prijzen gaan vragen wil je je geld eruithalen. Is na 5 jaar verhuur écht schijteversleten.

We waren er ook voor aan camper aan het kijken en het was niet alleen die 60k, maar ik zou ook een C rijbewijs moeten hebben als ik met een camper voor 6 personen wil rijden. Die komen gemakkelijk boven de 3500kg.

Een caravan is dan toch een pak goedkoper. Voor 8 personen iets van een 25k.

Ik zal nooit begrijpen waarom iemand een caravan koopt voor enkele weken per jaar op vakantie te gaan. Duur, onhandig, je moet nog altijd koken en kuisen op vakantie, klein, verliest zijn waarde, weinig comfort, gedoe om op je bestemming te geraken...

Collega had voor iedereen Toblerone bij voor zijn verjaardag. Zo lang geleden. Was al vergeten hoe goed dat smaakt :drool:.

Ik zal nooit begrijpen waarom iemand een caravan koopt voor enkele weken per jaar op vakantie te gaan. Duur, onhandig, je moet nog altijd koken en kuisen op vakantie, klein, verliest zijn waarde, weinig comfort, gedoe om op je bestemming te geraken...
Ik hoop/gok dat ze in het begin wel plannen het frequenter te gebruiken.
En het geeft een vrijheid ook dat je elk moment weg kan, thuis of op je vakantieplek.

Michel is precies zijn blindengeleidehond kwijt, arme jongen
S91SzSw.png

Spreken over decadent rijk zijn (of gewoon erg dronken).
Verhaal van Peter O'Toole (Lawrence of Arabia), waarbij een café waar hij ééntje aan 't drinken is wilt sluiten, om dat te voorkomen koopt hij de pub op zodat hij kan blijven drinken.

Hoeveel kost zo'n spel mss? 30k voor 1 van vier personen? Of zie ik dat verkeerd.
75K ofzo voor ne nieuwe en ze zijn allemaal zo goed als uitverkocht door covid.

Edit: hele discussie er na 😅.

Mijn schoonouders hebben een gekocht en zij spraken er van dat ge minstens 6 weken per jaar er mee op stap moet en dan veel gratis camperen (dat gaat makkelijk) omdat ge anders idd beter gewoon op hotel kunt gaan.

Verzekering, controle, diesel, ... Tikt allemaal toch snel aan.

75K ofzo voor ne nieuwe en ze zijn allemaal zo goed als uitverkocht door covid

Ja dat merk je wel vaak. Op onze vakantiebestemming van elke zomer is er vlakbij zo een parking voor mobilhomes, die staat continue vol. En dan beginnen de campers uit te wijken naar publieke parkings vlakbij en daar staan ze dan de boel te vervuilen. Het gaat al zo ver dat ze nu aan het overwegen zijn van het gemeentebestuur ginder om motorhomes in't geheel te verbieden in het centrum.

Ja dat merk je wel vaak. Op onze vakantiebestemming van elke zomer is er vlakbij zo een parking voor mobilhomes, die staat continue vol. En dan beginnen de campers uit te wijken naar publieke parkings vlakbij en daar staan ze dan de boel te vervuilen. Het gaat al zo ver dat ze nu aan het overwegen zijn van het gemeentebestuur ginder om motorhomes in't geheel te verbieden in het centrum.
Is toch al langer zo? In Frankrijk ook al paar keer gezien dat campers geweerd worden van 15juni tem 15 september.

Die nemen veel plaats in. Dus in de drukke periodes liever 2 a 3 auto's in de plek. Met de camper moet je bijna elektrische step of fiets meenemen als je wil city trippen.

Wij zijn zo ooit in Frankrijk op een pleintje gestopt om te overnachten, om dan wakker te worden en midden in een markt in opbouw te staan :lol:

Terug
Bovenaan