Je glimlach van vandaag

Ik denk dat veel mensen als toerist een bepaald (favoriet) land romantiseren, om dan een koude douche te krijgen eenmaal ze er effectief een tijd wonen. Zweden lijkt vaak zo'n ideaal land: natuur, hoge levensstandaard, work-life balance, ...

Maar eenmaal daar denk ik ook dan niet iedereen zomaar kan aarden in een land met meer afstandelijke mensen dan hier, waar je uiteindelijk ook wel niet te ver van een stad zal moeten wonen om werk te vinden, en waar sommige zaken ook gewoon duurder zijn.

Ik denk dat spontaan aan deze post van een tijd terug (in een leuke thread):
Ik heb die blog post gelezen en het is opvallend hoe gelijklopend het is met het relaas van een oud kotgenoot van me. Vijf jaar geleden vertrokken naar Zweden met zijn gezin. En onlangs teruggekeerd, en ik voelde toch een zekere desillusie bij hem.

En dan wat zware onderwerpen droppen. De russen zijn weer stevig bezig he.

sfeer-weg-sfeer.gif

Smalltalk weer ontweken.
En als ge eens wat paniek wil zaaien zeggen dat de russen parijs binnen gevallen zijn.

Bij uw vrouw.

Onzen oudsten is ook fan van Futurama, ik mag geen aflevering verder kijken zonder hem erbij :love:

Wel spijtig dat ik alles live moet vertalen.
En wat zegt hij nu?
En nu?
En wie is dat?
En wat zegt hij?

Kan maar goed voor zijn engels zijn!

Onzen oudsten is ook fan van Futurama, ik mag geen aflevering verder kijken zonder hem erbij :love:

Wel spijtig dat ik alles live moet vertalen.
En wat zegt hij nu?
En nu?
En wie is dat?
En wat zegt hij?

Kan maar goed voor zijn engels zijn!
Op Disney+ waar ik Futuruma bekijk staan er alvast wel ondertitels.

Er staat geen leeftijd in de post, dus dat kon ik niet weten. 😉

true that!

is ook geen kleuter meer, maar de snelheid van ondertitels is nog net iets te rap voor 6 jarige die nog maar net heeft leren lezen. En de woorden in de ondertitels zijn eigenlijk ook grotendeels ver weg van leesniveau avi e3.

komt goe!

en ik weet eigenlijk nog niet of ik wel wil dat ze de ondertitels van futurama kunnen lezen :laugh:
Er is een verschil tussen technisch lezen en onderliggende grappen begrijpen. No stress, daarvoor moeten ze eerder de leeftijd van 6 zijn zonen hebben!

Vanaf 2024 is samenvoeging BNP Paribas Fortis en bpost bank compleet​

Schat, ik ga effe naar het Bnpostparibasfortis kantoor héééé

Nog een paar jaar en we spreken over het Bnpostparibargentafortis kantoor

Ze zullen snel terug naar huis trekken als hij begint te zingen.
Die mens moet toch iets doen om terug in de boekjes te kunnen komen?

Er is een verschil tussen technisch lezen en onderliggende grappen begrijpen. No stress, daarvoor moeten ze eerder de leeftijd van 6 zijn zonen hebben!
Die begrijpen dat ook niet want ze spreken enkel de taal van de straat.

(de leeftijd van mijn zonen staat dus ook in jullie excel lijst.. Freaks!)

Terug
Bovenaan