Je glimlach van vandaag

Voor het eerst in mijn leven verdoving gekregen (bij de tandarts). Speciale ervaring wel, maar wel aangenaam om eens niet massa's pijn te voelen bij het boren.
Fuck mijn pa pakt ook nooit verdoving. Ik snap niet hoe die dat doet. Ik heb juist gevoelige tanden en moest als kind ook al een verdoving krijgen, half uur wachten, en een 2e verdoving of ik hing gewoon aan het plafond van de pijn. Nu is dat wel beter maar toch...

Vorig jaar of 2 jaar geleden een vulling kwijt gespeeld en de tandarts ging 'efkes' boren om het gat te kuisen voor de nieuwe vulling. Dat was effectief een paar keer maar 1 seconde maar ik had al zin om haar een vuistslag te verkopen.

Ja, maar voor die verdoving is dat toch zo een lange naald... Enfin 2j geleden toch. Doet er mij aan herinneren voor de jaarlijkse controle.
Grote spuit, dat wel, maar een klein fijn naaldje.
Toch bij mij al iedere keer.
De langste naald die ik al gezien heb was die van een infuus in het ziekenhuis.

Screenshot_20220217-214924_Instagram.jpg

Fuck mijn pa pakt ook nooit verdoving. Ik snap niet hoe die dat doet. Ik heb juist gevoelige tanden en moest als kind ook al een verdoving krijgen, half uur wachten, en een 2e verdoving of ik hing gewoon aan het plafond van de pijn. Nu is dat wel beter maar toch...

Vorig jaar of 2 jaar geleden een vulling kwijt gespeeld en de tandarts ging 'efkes' boren om het gat te kuisen voor de nieuwe vulling. Dat was effectief een paar keer maar 1 seconde maar ik had al zin om haar een vuistslag te verkopen.

Ik heb zo een tijdje geleden een wortelkanaalbehandeling ondergaan zonder verdoving. Tandarts heeft daarbij dus 4x recht op de zenuw zitten boren. (1 ervan was afgestorven). Die pijn wil ik nooit meer meemaken

Edit: Volledig verhaaltje

Laatst bewerkt:
Ik heb zo een tijdje geleden een wortelkanaalbehandeling ondergaan zonder verdoving. Tandarts heeft daarbij dus 4x recht op de zenuw zitten boren. (1 ervan was afgestorven). Die pijn wil ik nooit meer meemaken

Mijn vorige tandarts verdoofde altijd voordat hij begon met werken aan de tanden, dat duurde even voordat dat werkte, maar die verdoving bleef ook nog lang werken nadat het afgelopen was.
Mijn huidige tandarts begint zonder verdoving en je moet aangeven op de moment dat je pijn begint te voelen, dan zet ze een spuit die ook zo goed als direct begint te werken, als het lang duurt moet ze ook nog bij verdoven. Maar na de ingreep is die verdoving ook altijd heel snel weer uitgewerkt.

Damn.
Toen ik twintig jaar geleden een stuk tand had afgebroken tijdens het ravotten, is dat ook behandeld zonder verdoving. Ik weet nog dat alles wat fris was, pijn deed tijdens het eten/drinken. Het rechtstreeks erop boren en slijpen voor de "herstelling" was al helemaal van de wereld qua pijn.
"Doe je arm maar omhoog als het te veel pijn doet", bij de derde keer op een minuut werd het gewoon genegeerd :lol:

En dan viel dat allicht nog mee ivm bovenstaand verhaal :unsure:

Na een jaar weg te zijn, heb ik toevallig op een oude FTP server mijn Evil Duck avatar teruggevonden :)
Juist spijtig dat het met kerstmuts is. Origineel zaten daar hoorns onder.

Wat een verhalen hier...
Ik heb ook heel gevoelige tanden. Als een tandarts zou willen boren zonder verdoving, ik zocht mij gewoon een andere.

Dankzij de tandarts geloof ik in Oosterse geneeskunde. Zo met energiebanen en zo, waarbij het lichaam geconnecteerd is en je op de dikke tenen duwt om een maagblokkade op te lossen. Reden: elke keer hij tandplak verwijdert met die boor en toestanden, verkrampt mijn sluitspier.

Terug
Bovenaan