Je glimlach van vandaag

Van zo’n gebeurtenissen wordt wel eens gezegd dat je de rest van je leven niet meer vergeet wat je aan het doen was toen dit nieuws binnenkwam. Ik kon me dat met de beste wil van de wereld niet herinneren, zelfs niet maar een jaar later ofzo. Nochtans was ik toen al wel 20.
Met de aanslagen in Parijs en zaventem weet ik dat bijvoorbeeld wel nog.
Ik vermoed eigenlijk dat ik rond 11 sept ergens in een goot ofzo lag.
Zal voor iedereen anders zijn zeker? 9/11 weet ik nog wel, was bij een klant voor een interventie en de TV stond daar aan. Niet veel gewerkt die dag :unsure: Parijs dan bv weer niet.

Brussel wel aangezien ik op mijn werk was en dit maar een paar straten verwijderd is van metrostation Maelbeek. Was redelijk hard chaos, iedereen zat met de schrik dat er nog vanalles ging volgen. Ons gebouw was de hele ochtend hermetisch afgesloten. Dan op een bepaald moment toch buiten geraakt, maar het probleem was dat alle stations gesloten waren dus we zaten eigenlijk "vast". Dan maar een heel stuk buiten die perimeter gewandeld en iemand gebeld om mij met de auto op te pikken. Was wel heel bevreemdend, precies alsof ik uit een oorlogsgebied moest ontsnappen. Dus dat zal ik wellicht niet zo snel vergeten.

14-jarigen zijn daar helemaal niet mee bezig. En op die leeftijd kijken de meesten amper naar het nieuws. Waarom denk je trouwens dat de ouders dan spontaan iets over gaan vertellen? Beeld je je dan in dat die mensen hun kinderen bij zich roepen om dan even het verhaal van 9/11 te vertellen?
Goh… moeilijk eigenlijk maar ik dacht dat het toch érgens wel de revue zou gepasseerd zijn. Een nieuws of krant of website… Mijn ouders keken veel nieuws, duiding, kranten, geschiedenis en politiek. Ik wist niet elk detail maar de wereldgeschiedenis was ik wel mee dus iets ingrijpends als dit ging ik toch ook wel geweten hebben. Ik ben altijd van het gedacht dat sommige dingen nu toch ‘too big to miss’ zijn. Toch binnen eenzelfde eeuw.

Met 11/9 zat ik ook gewoon in de klas (3de middelbaar). Bij thuiskomen zaten mijn ouders naar tv te zien en hebben ze het mij rap uitgelegd.

Op 26/3 zat ik op 't werk en weet ik nog dat een collega op de gang haar dochter toen bij de luchthaven was en die had gebeld naar haar moeder om te zeggen dat ze ontploffingen had gehoord. Even later was het in het nieuws op de radio.

Zijn zaken die ik inderdaad nooit meer vergeet waar ik was en wat ik aan het doen was.

Goh… moeilijk eigenlijk maar ik dacht dat het toch érgens wel de revue zou gepasseerd zijn. Een nieuws of krant of website… Mijn ouders keken veel nieuws, duiding, kranten, geschiedenis en politiek. Ik wist niet elk detail maar de wereldgeschiedenis was ik wel mee dus iets ingrijpends als dit ging ik toch ook wel geweten hebben. Ik ben altijd van het gedacht dat sommige dingen nu toch ‘too big to miss’ zijn. Toch binnen eenzelfde eeuw.
Ik heb heel mijn kindertijd altijd mee het nieuws gevolgd. Maar ik denk dat, net zoals bij die thread over algemene kennis bij de collega's, sommige mensen gewoon weinig interesse hebben in actualiteit/de wereld buiten hun bubbel in het algemeen. En die hebben ook kinderen.

Een vriendin van mij, een schat van een vrouw, komt uit zo'n nest. Die moest ergens rond 2007 al zeer hard nadenken over wat er nu net was gebeurd op 11 september.

Op 11/9 was het jaarmarkt in het dorp waar ik vandaan kom en had helpen opdienen bij een bevriende vereniging hun mosselsouper.
In de late namiddag naar huis, maar eerst op de kermis achter frieten. Daar op een tv'ke zag ik vliegtuigen in flatgebouwen vliegen.

Blijft je inderdaad bij. :tongue:

Brussel wel aangezien ik op mijn werk was en dit maar een paar straten verwijderd is van metrostation Maelbeek.
Mijn vader werkte er ook niet ver van, had hem opgebeld om te checken of alles ok was toen ik het hoorde.
Alle was ok met hem, maar in het gebouw was de elektriciteit uitgevallen en hij zat vast in de lift. :help:

Laatst bewerkt:
11/9 zat ik op kot (2e zit) en ging ik net naar huis vertrekken.

Aanslagen in Brussel reed ik net de Belliardstraat in toen ik werd voorbijgereden door een hele reeks politievoertuigen. Net voor ik dan de garage op het werk inreed kwam op het radionieuws de berichten over de luchthaven. En dan kort daarna paniek toen er achter de hoek rook uit de metro van Maelbeek bleek te komen... Ganse dag de buurt afgezet en continu sirenes. Die hoorde ik 's avonds toen ik al lang weer thuis was nog steeds in mijn hoofd. Aangezien ik met de auto was heb ik 's avonds ook een aantal collega's meegenomen en thuis gebracht.

Ik werkte in de game mania, en we hadden een netwerk van pc's in die tijd waar men op kon gamen.
Ipv Counterstike waren het ineens 12 pc's met de welgekende beelden voor de rest van de dag.
En iedereen die langskwam aan de balie om iets te kopen en nog van niets wist stonden daar uren mee te kijken alsof er een local counterstrike event was :oops:

ik stapte op het vliegtuig in Corfu als het eerste toestel de WTC had geraakt. Na thuiskomst een hele dag voor de tv gehangen.
Van extra security of vliegers die aan de grond moesten blijven herinner ik me niet veel, denk dat alleen het amerikaanse luchtruim toen compleet dichtgegaan is.

Wij waren net op reis in Griekenland. 's Avonds gingen we naar het strand en de strandbars waren alle mensen samengetroept rond de tv's. Overal stond CNN op en we konden de vliegtuigen konden zien crashen met onderschrift "America at war". Twee dagen later moesten wij met het vliegtuig naar huis ... Echt maf.

nog es naar de pizza hut geweest,
befaamde pizza boy werkt er nog steeds...
ik had al mijn email opgerakeld voor moest hij weer zeveren als ik op die banken zat, maar nee hoor, hij piepte niet eens.

customer happy.

:rofl:

:rofl:
moet leuk zijn als die sarah echt is en die ineens dit topic komt te ontdekken.

Beetje fout om gewoon die conversaties te screnshotten

Van zo’n gebeurtenissen wordt wel eens gezegd dat je de rest van je leven niet meer vergeet wat je aan het doen was toen dit nieuws binnenkwam. Ik kon me dat met de beste wil van de wereld niet herinneren, zelfs niet maar een jaar later ofzo. Nochtans was ik toen al wel 20.
Met de aanslagen in Parijs en zaventem weet ik dat bijvoorbeeld wel nog.
Ik vermoed eigenlijk dat ik rond 11 sept ergens in een goot ofzo lag.

Ik zat op school, en dat deed daar de ronde dat er iets wereldschokkends gebeurd was. Een paar klasgenoten aan het wenen, mij interesseerde het eigenlijk niet zo erg. Tot ik s'avonds de beelden zag en besefte hoe erg het eigenlijk was.

Ik weet ook nog dat ik aan het vloeken was dat RSCA in de CL speelde die avond en mijn ouders per se het extra nieuws wouden zien ipv naar de voetbal te kijken.

Dit weekend naar Plopsaland geweest, voor de eerste keer ooit. Laatste keer dat ik daar was, was het nog de Meli :D

Het was 25 jaar Studio 100 en dan maak je dit moment mee, Danny Verbiest die nog eens de stem doet van Samson na al die jaren: https://fb.watch/7-dkDn3Y2W/

Enorme kippenvelmoment toen en de tranen sprongen er ook bijna uit :love:

Terug
Bovenaan