Je glimlach van vandaag

Mijn rood verbrand is enige tekenen aan het vertonen van bruinheid.

Dat lukt me normaal nooit ik was al in de acceptatiefase dat mijn huid slechts de kleuren wit en rood kon krijgen :love: .
Mijn madam is er ook zo eentje, die gaat van wit -> rood -> vellekes -> wit.
Yup same here, al ben ik er ooit in geslaagd zo hard the verbranden dat het blauw/paars werd...good times :unsure:.

Goed insmeren jongens en meisjes. Op echografie noemen wij maandag melanoma monday omdat dan alle mensen komen voor controle op vergrote lymfeklieren of levermetastasen. Je wil echt niet weten hoeveel jonge mensen daartussen zitten. En met jong bedoel ik -30 of zelfs -20 jaar oud.

Goed insmeren jongens en meisjes. Op echografie noemen wij maandag melanoma monday omdat dan alle mensen komen voor controle op vergrote lymfeklieren of levermetastasen. Je wil echt niet weten hoeveel jonge mensen daartussen zitten. En met jong bedoel ik -30 of zelfs -20 jaar oud.
Ik weet dat ze al vroeg echo's kunnen nemen, maar dat ze dat zó ver voor de geboorte al kunnen meten, straf.

Sowieso, altijd een goede tip en ik doe dat ook echt wel (toch vaak), net omdat ik gerust aan de kust durf verbranden terwijl er andere mensen met een jas rondlopen omdat het rond de 20 graden schommelt.

De afgelopen dagen heb ik wel de strijd met de elementen af en toe een beetje verloren ondanks smeren, maar k zat bij ergens waar er gevoelstemperaturen van 41-43 waren, als ik dan ook maar is een uurtje of twee vergeet te smeren heb ik het vlaggen, zelfs met een factor 50 :p . Ben daar (helaas) erg gevoelig aan.

Ik smeer altijd factor 50, de kids versie. Ik ben al blij dat tegenwoordig de sunblock een wat lichtere substantie is die goed uit te smeren valt, en niet gelijk een dikke laag wit op u blijft plakken zoals toen ik kind was. Van het moment dat ik een plekske vergeet ist rood :angry:.

Ook 1 keer een zonneallergie gehad en dat wens ik niemand toe :wtf:.

Hier ook altijd factor 50.
Heb al genoeg fotokes gezien van melanomen en met tattoos moet dat sowieso ook dus 🤷‍♂️

Ik doe echt nooit zonnecrème op, ik kan niet tegen dat plakkerige spul op mijn gezicht. En ik geniet er eigenlijk van als mijn huid lichtjes kan bruinen.

Aan zee / in buurt van water krijg je wel makkelijker kleur dan ergens anders ( ik toch ). Een week aan zee met elke dag smeren of een week stad met elke dag smeren, groot verschil. ( factor 50 altijd )

Ik heb ooit (15 jaar geleden) op een reis in India echt elke dag zonnecrème opgedaan (het was toen 35°-40°) en ben even ziekelijk wit teruggekomen als dat ik vertrokken was :tongue:
Daar zal de smog voor gezorgd hebben, niks beter dan dat tegen die vieze uv stralen

Ik doe ook altijd een tshirt aan. Mijn romp durft wel eens hard te verbranden. En het is nu vooral verbranden dat het risico op melanoom sterk verhoogt.

Dm0PeJU.png

Het blijft de beste introductie tot een boek over Statistische Analyse.

Ne frut met stoofvlees mayonaise, gebakken cervela, terugkomen van een reis en dan is dat toch gewoon het beste wat er is ze :love: .

Terug
Bovenaan