Je glimlach van vandaag

Dat is den enigste manier da een biefstuk gebakken en gegeten hoort te worden!

Rauw vlees is voor de zwijnen.
Zelfs als je je steak graag goed doorbakken hebt, hoop ik toch dat de buitenkant donkerder is dan de binnenkant...dichtschroeien/maillardreactie zorgt voor smaak.

Kip uit de airfryer met wat kippenkruiden is super lekker! Wel best in zo een aluminium schaaltje leggen want de rooster is anders best vies nadien.

kip moet in principe lukken, want dat staat mee in het boekje, maar heb dat nog niet geprobeerd.
biefstuk was goed gelukt, worsten ook. Cordon Blue was minder. Dat paneermeel was wat droog en uitgelopen kaas in heel den airfryer :p
Hopelijk stikt ge in uw paneermeel. BARBAAR 😅

@Tonerider: wat noemt gij ne steak? Een lapje vlees van ne halve cm dikvan den aldi? Of steekt ge daar ook een filet pure in van 400gr bvb?
Want daar staat, of zou moeten, de doodstraf op

Zelfs als je je steak graag goed doorbakken hebt, hoop ik toch dat de buitenkant donkerder is dan de binnenkant...dichtschroeien/maillardreactie zorgt voor smaak.

Aan iemand die alleen al op het gedacht komt van dat te doen zijn alle kooktips gewoon verloren energie die je beter kan steken in een perfecte steak voor jezelf te bakken.

Maar dat vind ik dan zonde van het rundsvlees, wat duurder is en ook gewoon meer impact heeft om te produceren. Ik eet ook graag pepersaus hoor, maar ik verzuip mijn steak er niet in.
tgoh, ik begrijp u wel hoor. en ondanks dat het baadt in de saus, proef ik nog steeds wel verschil tussen een biefstuk en een worst hoor. :p
Het is gewoon dat ik absoluut niet graag kook (en eigenlijk ook niet graag eet) en ik heb ook verminderde smaak, dus als ik dan eet heb ik graag straffe smaken.
Moesten we er op kunnen overleven zou ik gewoon leven op saus en kruiden :p (allez en frieten)

Helpt niet, je moet het echt wel in de pan aanbakken en desnoods na het korsten in de airfryer verder laten garen
tja, dan kan het even goed in de pan verder bakken natuurlijk.
@Tonerider: wat noemt gij ne steak? Een lapje vlees van ne halve cm dikvan den aldi? Of steekt ge daar ook een filet pure in van 400gr bvb?
Want daar staat, of zou moeten, de doodstraf op
euh, gewoon vanuit de koeltoog in de colruyt?

Deze week had de vrouw chateaubriand mee, wel heeft me niet gesmaakt.
Das keer steak dat mij niet kan bekoren.

Nochtans gebakken zoals altijd, heb zelf de kern tot 60 graden laten komen.
Maar toch beviel het me niet.

Ik raak nogal snel afgeleid bij vlees bakken, dus dat eindigt meestal in 1 zwarte kant 😂 de airfryer is dan de redding 😇
Steek je vlees in de oven, vooral bij steak is dat super handig op lage temp. Dan kort aanbakken op 2 kanten in de pan, natuurlijk wel even de temp meten in de kern voor de gewenste cuisson.

1620994021980.png

Die gif samen met die zin is nogal ... euhm mjah :unsure:.

Terug
Bovenaan