Je glimlach van vandaag

Als er iets is dat we kunnen leren van die Hollanders is het wel gratis water op restaurant/cafe. Gisteren op cafe pintjes + water besteld, maar water was gratis. Nu aan het brunchen, bestel koffie en water. Water is gratis. Merciiiii

Als er iets is dat we kunnen leren van die Hollanders is het wel gratis water op restaurant/cafe. Gisteren op cafe pintjes + water besteld, maar water was gratis. Nu aan het brunchen, bestel koffie en water. Water is gratis. Merciiiii
Grapjas. Pintjes, water en hollanders in 1 zin gebruiken. Die mop kennen we al lang hoor.

Idd. En geen wespen ook.

Het is erg slecht gesteld met onze vliegende insecten… Rij maar eens ‘s avonds met de auto. Jaren geleden hing uw voorruit en grille dan vol beestjes. Nu amper.
Dat laatste heeft ook nog met andere factoren te maken. Daar zijn al studies over geweest. Meer auto's, dus minder insecten per auto onder andere, maar vooral de aerodynamica die veel beter is. Veel insecten die plat vliegen op een oude auto, worden gewoon over een nieuwe gezogen.

Maar los daarvan is er idd een probleem voor de insecten. Precies enkel irritante vliegen en steekmuggen die het nog goed doen. Ik onze tuin hebben we nu wel het geluk van veel bijen te hebben dit jaar, ook veel wespen die komen drinken aan de vijver trouwens, maar van die brave veldwespen. Er hangt ook ergens een nest, maar ik laat het gewoon hangen, als het leeg is dan eens meegeven naar school.

Dat laatste heeft ook nog met andere factoren te maken. Daar zijn al studies over geweest. Meer auto's, dus minder insecten per auto onder andere, maar vooral de aerodynamica die veel beter is. Veel insecten die plat vliegen op een oude auto, worden gewoon over een nieuwe gezogen.
Ah dat wist ik niet. Klinkt idd ook aannemelijk.

Oh toevallig vandaag ook eentje op bezoek op onze vlinderstruik! Vliegt er al heel de dag vrolijk rond. Fijn om te zien.
Net de rups gezien van een Teunisbloempijlstaart.

Serieuze joekel.
Ik dacht al, kruipt daar nu een slangetje?

Is het 2de zeldzame beest dat ik vandaag zie.

De teunisbloempijlstaart (Proserpinus proserpina) is een van de weinige insecten die Europese bescherming genieten. De nachtvlinder met de mooie groene tekening krijg je zelden te zien

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan