Enira
Well-known member
Wij hebben ook zo eentje die veel geeft.Dat verschilt gewoon enorm van frituur tot frituur. Waar ik nu woon moet ik de grootste portie bestellen of ik ga met honger gaan slapen (de mini daar wordt - I shit you not - geserveerd in zo een bakske waar ze normaal bitterballen in leggen). Maar aan de andere kant van het spectrum was er in mijn studententijd een frituur vlakbij waar we met drie uitgehongerde prille twintigers genoeg hadden aan één medium pak om te delen. Dat was dan een medium-sized kartonneke met een hele frietketel erover uitgekapt.
Ne kleine hier is dan een bakske waar de anderen ne grote friet mee maken. En dan smijt die mens daar nog is ne schep bovenop. Vanaf dat ge aan een "gewone" zit kunt ge beter spreken over een berg friet.
Als ik voor ons ga halen is dat drie vlezekes en ne kleine friet en ik heb nog rest van mijn briefke van 10 euro.
Met twee gewone frieten komt ge juist toe voor zeven volwassenen en twee kinderen.
Hollandse kennissen gehad die hier kwamen en zeiden doe ons maar twee kleintjes. Wij: "zijn jullie zeker?" Die hun ogen rolden wel ff uit hun hoofd toen ze de berg friet zagen.
En dan kunt ge ook nog eens in dat pak zo een stuk of 5 van die voorverpakte mini zakjes zout vinden. Voor moest ge toch graag zout op uw frieten willen dat ge zeker toe komt.
Hoe de mens het doet voor die prijzen. Ik weet 't niet. Maar die zijn frituur staat altijd vol.
Met corona is het echt wel handig dat ge daar nu kunt bestellen dan loopt ge op uw exacte tijdslot binnen, steekt ge iedereen die daar staat voorbij en loopt ge meteen naar de toog. Kijken ze eens allemaal kwaad en voelt ge de ogen in uw rug prikken tot ze doorhebben dat ge ook kunt bestellen.
Zalig toch. Binnen, buiten, done. Op 2 minuten friet. Mens kent mij al bij voornaam.
Ik moet toch wel zeggen friet halen, daar heeft corona toch zijn positief effect op gehad. Anders kon ge bij die mens echt een half uur staan aanschuiven.
Laatst bewerkt:
). Maar aan de andere kant van het spectrum was er in mijn studententijd een frituur vlakbij waar we met drie uitgehongerde prille twintigers genoeg hadden aan één medium pak om te delen. Dat was dan een medium-sized kartonneke met een hele frietketel erover uitgekapt.

.